Annonce
Aarhus

Genopstandelse i Tilst: Her er de nye BR-butikker

Fætter BR gik konkurs sidste år, da selskabets ejer, TOP-TOY, gik konkurs. Salling Group, der står bag Føtex, Netto og Bilka.

Salling Group har sat navn på de sidste 11 af de 26 Fætter BR-butikker, som genopstår i løbet af 2019.

AARHUS: Salling Group har tirsdag sat navn på de sidste 11 af 26 steder, hvor Fætter BR-butikker genopstår.

Det bliver i Holbæk, Taastrup, Tilst, Randers, Aalborg, Hjørring, Esbjerg, Kolding, Næstved, Viborg og Holstebro.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Salling Group.

Selskabet købte varelageret og retten til at videreføre Fætter BR, efter at selskabet bag legetøjskæden, Top-Toy, gik konkurs i slutningen af 2018.

I sidste uge satte Salling Group navn på de første 15 byer, hvor legetøjskæden vil åbne butikker.

De 26 butikker vil åbne i løbet af de kommende måneder. Der skal nu ansættes omkring 300 medarbejdere, fortæller Charlotte From, der er chef for Fætter BR.

- Opbakningen til BR fra alle egne af Danmark har været overvældende.

- Der er ingen tvivl om, at den glade fætter med bjørneskindshuen kan noget særligt for danske børn og børnefamilier, siger hun i en pressemeddelelse.

Nogle af de nye butikker kommer til at ligge, hvor de tidligere Fætter BR-butikker lå. Andre vil få nye placeringer.

I Rødovre, Taastrup og Randers er det for eksempel tidligere Toys"R"Us-butikker, som fremover vil huse Fætter BR.

Toys"R"Us-butikkerne rundt om i Danmark var også ejet af Top-Toy og måtte derfor lukke i forlængelse af konkursen.

Top-Toy blev 30. november begæret under rekonstruktion, efter at selskabet havde tabt 149 millioner kroner på driften i det seneste regnskabsår.

Som en del af planen for en rekonstruktion forsøgte ejerne et frasalg, men det lykkedes ikke, og efter et svigtende julesalg gik selskabet konkurs 28. december.

Baggrunden for problemerne i Top-Toy var ifølge selskabet selv øget digitalisering, flere konkurrenter og ændrede legevaner hos børn.

Annonce

Her åbner BR

Se på kortet, hvor Salling Group åbner eller genåbner BR-butikker. De grønne punkter er de 11 nye butikker netop meldt ud. De røde prikker er de 15 butikker, som blev meldt ud i sidste uge.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Millionindsprøjtning til århusianske daginstitutioner: 75 pædagoger kan ansættes

Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

Overblik over stjerner og andre priser: Sådan gik det Aarhus ved Michelin-uddelingen

Aarhus

'Daniel fra Rigspolitiet' ville hjælpe 59-årig med banklån: Men den hoppede offeret ikke på

Annonce