Annonce
Aarhus

George Clooney bor i Risskov

Århusianske Poul Dalsgaard - ja, det er ham i midten - spiller en fyr, der ligner Hollywoodstjernen George Clooney i filmen »The Making of Plus One« som handler om, hvordan den moderne filmindustri er besat af berømtheder. Fra venstre på billedet ses Jordi Molla (Spanien) – Mary McGuckian (instruktøren) – Poul Dalsgaard – Michael Eklund (Canada) og Suzan Lori Parks (USA). PR-foto

Selv om Poul Dalsgaard er en almindelig forretningsmand fra Risskov, bliver han jævnligt stoppet af folk, som vil have autografer.

De bliver dog skuffede, når de opdager, at manden med de kendte træk taler dansk og ikke hedder George Clooney.

Nu har ligheden med den kendte Hollywoodstjerne givet Poul Dalsgaard en rolle i den amerikanske spillefilm 'The Making of Plus One'.

Da producenten bag filmen skulle finde en George Clooney-lookalike, ledte de over hele verden og fandt den bedste i Århus.

»Jeg var meget skeptisk, da de ringede. Jeg troede, nogen lavede en practical joke med mig,« fortæller Poul Dalsgaard.

»Men den var god nok, de sendte dokumenter, en kontrakt og flybilletter. Min kone var med, for jeg sagde, at jeg ikke rejste nogen steder uden min agent,« griner han.

Egen privatchauffør
Det århusianske par fløj til filmoptagelser i Cannes i 2008, og de havde fire dage i den franske kystby, hvor de blev hentet og bragt af privatchauffør.

»Det var meget celebrity-agtigt, og en meget sjov oplevelse,« siger Poul Dalsgaard.

Filmen har netop haft premiere i USA, og det er endnu uvist, om den kommer i de danske biografer.

Til daglig har Poul Dalsgaard et fima i Hasselager, som laver tågeudstyr til sikring mod indbrud.

Han er 48 år - samme alder som sin Hollywood-tvilling, og de to har samme højde og bruger samme størrelse i tøj.

Se traileren til filmen her.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Parkering i Skejby: Gylden mulighed for at få parkering til at fungere

En arbejdsplads med næsten 9.734 medarbejdere samlet på et areal, der svarer til cirka 500 parcelhusgrunde. Det er ikke svært at forestille sig, at det vil give problemer på mange forskellige områder. Men når det drejer sig om selve en af grundpillerne i vores velfærdssamfund; nemlig et sygehus, så tillader vi faktisk ikke, at der er alt for mange problemer. Så forventer vi - alle vi skatteborgere - at tingene bare kører efter en snor, der hverken knækker eller flosser det mindste. Men sådan er det selvfølgelig ikke i virkelighedens verden og slet ikke, når sygehuset er Aarhus Universitetshospital, der siden den tankemæssige fødsel har oplevet at få fjernet millioner og atter millioner af kroner, så det har meget svært ved at leve op til betegnelsen et supersygehus. Aarhus Universitetshospital er ét af de absolut bedste sygehuse i Danmark med nogle af de absolut bedste indenfor deres fag og specialer. Ingen tvivl om det. Men de senere år har Aarhus Universitetshospital fået et ry for også at være mangelfuldt og problemfyldt. Ikke på grund af personalet, men på grund af en økonomi og nogle økonomiske krav fra stat, der gør, at der alt for ofte har været sparerunder, nedskæringer og omorganiseringer. Samtidig har hospitalet kæmpet for at blive færdigbygget med de forsinkelser og fejl, som - desværre - alt for ofte er på store byggerier i Danmark. Nu står sygehuset færdigbygget, men der er stadig mulighed for forbedringer. Især på parkeringsområdet, som vi beskrev i mandagsudgaven af Århus Stiftstidende. Det har sygehusets ledelse, Region Midtjylland og Aarhus Kommune endelig erkendt og har derfor bedt konsulentvirksomheden Cowi om at udtænke noget bedre og langt mere funktionelt end det eksisterende. Som en - heldigvis - sjælden bruger af Aarhus Universitetshospital er det ikke svært at pege på skiltningen, som et forbedringspunkt. Ikke så meget antallet af skilte, mere størrelse og selve indholdet. Som ansat ved man godt, hvor man skal hen. Som indlagt er det mere eller mindre ligegyldigt, da andre oftest afleverer én. Som pårørende og gæst er man straks mere udfordret. Men hospitalet er førdigbygget og parkeringspladserne er lavet, så nu kan Cowi studere det adfærdsmønster, vi bilister har, når vi ankommer til et sygehus. Cowi har alle muligheder for at lave en analyse, der helt ned til de enkelte pladser kan optimere det for både ansatte og pårørende, så begge grupper får optimale parkeringsforhold tæt på supersygehuset. Alt andet vil være ærgerligt.

Danmark

Anden brøler fra myndighederne: Derfor må udskældt omskæringlæge fortsætte

Annonce