Annonce
Aarhus

Gratis AGF-billetter kan fylde stadion: Få praktisk info her

17.462 tilskuere så på til kampen i nedrykningsspillet i 2017, da AGF mødte Viborg. Det tal kan blive slået søndag mod Silkeborg. Foto: Ole Nielsen
Så er det i dag, at der kan blive fyldt på stadion, når AGF og Silkeborg mødes i Superligaen klokken 14. Her er lidt praktisk info.

FODBOLD: Det kan blive en ægte folkefest på Ceres Park i dag, for til lokalopgør mellem AGF og Silkeborg IF inviterer Stibo og Århus Stiftstidende hele Aarhus gratis til fodbold.

Vejrudsigten siger 13 grader og ingen regn, så der er ingen undskyldning for ikke at trække mod stadion.

Der er stadig få billetter tilbage, som kan hentes gratis her: https://shop.agf.dk/kampe/agfsif

AGF forventer, at der kommer på den gode side af 15.000 tilskuere, og derfor er der en række praktiske forhold, man skal være opmærksom på.

Der vil blandt andet være en række nye muligheder:

  • Parkering på Væddeløbsbanen - 100 meter fra C-tribunen
  • Indgang D5-D6 åben for AGF-fans og neutrale tilskuere
  • Fri passage mellem B3-B6, C Nedre og D1-D6, hvor der er unummererede pladser. Du kan sætte dig, hvor du vil i disse områder.
Annonce
Illustration: AGF

Lad bilen stå og kom i god tid

Der kommer mange mennesker på søndag i og omkring Ceres Park, og der bliver rift om p-pladserne i området - også fordi Tivoli Friheden holder åbent i samme tidsrum. Hvis du har mulighed for det, anbefales det, at du tager cyklen, går eller benytter de offentlige transportmidler til Ceres Park.

Tilskuere til søndagens kamp opfordres til at komme i god tid. Allerede kl. 12.45 åbner portene til Ceres Park.

Hvor gælder din billet til?

AGF-fans og neutrale tilskuere kommer til at sidde i disse fire afsnit:

  1. B3-B6, C Nedre, D1-D6- unummererede pladser
  2. C3-C8 Øvre- nummererede pladser
  3. C1-C2 + C9-C10 Øvre- unummererede pladser
  4. B1-B2(Stemningsafsnittet) - unummererede pladser

Har du billet til B3-B6, C Nedre, D1-D6 kan du frit sætte dig, hvor du vil i disse områder. Og til denne kamp gælder det altså også D5-D6 (det normale udebaneafsnit), da Silkeborg velvilligt har sagt ja til at flytte udebaneafsnittet til A1-A2.

Er du sæsonkortholder?

Hvis du har sæsonkort, giver det naturligvis adgang til kampen som på normal vis.

På C nedre er der reserveret et område til alle sæsonkortholdere, der har pladser i dette afsnit (sølv- og familie-sæsonkort). Vær dog opmærksom på, at en halv time før kampstart - dvs. 13.30 - vil denne reservation blive ophævet.

Hvilken indgang skal du bruge?

Som AGF-fan og neutral tilskuer kan du komme ind i Ceres Park via fire indgange - og fra alle indgange er der fri passage til de øvrige afsnit (på nær til B1-B2).

  1. Indgang til B-tribunen (B1-B2 og B3-B6)
  2. Indgangen bag B- og C-tribunen
  3. Indgang fra væddeløbsbanen (hvis du parkerer på væddeløbsbanen)
  4. Indgang D5-D6

Uanset hvilken indgang du vælger, kan du altså få adgang til alle tribuneafsnit - med mindre du har billet til stemningsafsnittet (B1-B2), for så skal du vælge indgangen til B-tribunen.

Hvis du eksempelvis parkerer på Kongevejen, kan du således med fordel benytte indgang D5-D6 og herfra få adgang til det tribuneafsnit, du ønsker at sidde på.

Parkering på Væddeløbsbanen

Til kampen mod Silkeborg har du mod betaling (30 kr.) mulighed for at parkere på Jydsk Væddeløbsbane - under 100 meter fra C-tribunen, og der vil også være billetindgang her. I samarbejde med Jydsk Væddeløbsbane tilbyder AGF parkering på selve væddeløbsbanen fra kl. 12.00.

Belært af erfaringerne fra stadionkoncerten tidligere på året, vil der være trafikregulering ved udkørsel fra væddeløbsbanen (kun muligt at dreje til højre), og der vil være trafikofficials inde på selve væddeløbsbanen, der sikrer en hurtig afvikling af udkørslen efter kampen.

P-billetten kan allerede nu købes på www.agf.dk.

Søndagens øvrige parkeringsmuligheder er:

P2: Indkørsel fra Jyllands Allé. På grund af at Tivoli Friheden også holder åbent, vil hovedparten af disse pladser sandsynligvis være optagede to timer før kick off.

P3: Skråparkering på Kongevejen. Herfra er der 5-10 min. gang til Ceres Park. Til denne kamp kan du parkere i begge sider, og her vil det med stor sandsynlighed være muligt at finde en plads en time før kampstart. Hvis du parkerer her, kan du med fordel benytte indgang D5-D6.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Millionindsprøjtning til århusianske daginstitutioner: 75 pædagoger kan ansættes

Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

Overblik over stjerner og andre priser: Sådan gik det Aarhus ved Michelin-uddelingen

Aarhus

'Daniel fra Rigspolitiet' ville hjælpe 59-årig med banklån: Men den hoppede offeret ikke på

Annonce