Annonce
Aarhus

Gratis billetter kan fylde stadion til søndagens AGF-kamp: Få praktisk info her

Alle håber på et fyldt Ceres Park på søndag 20. oktober, når Stibo og Århus Stiftstidende inviterer til fodbold. Foto: Ole Nielsen
Stibo og Århus Stiftstidende inviterer hele Aarhus til gratis fodbold, når der er lokalopgør i 3F Superligaen søndag 20. oktober.

AARHUS: Det kan blive en ægte folkefest på Ceres Park på søndag, for til lokalopgør mellem AGF og Silkeborg IF inviterer Stibo og Århus Stiftstidende hele Aarhus gratis til fodbold.

De to virksomheder har nemlig købt kampen sammen som et led i deres fejring af begge virksomheders 225 års jubilæum, og det betyder, at der kommer rigtig mange mennesker på stadion på søndag.

AGF forventer, at der kommer på den gode side af 15.000 tilskuere, og derfor er der en række praktiske forhold, man skal være opmærksom på.

Der vil blandt andet være en række nye muligheder:

  • Parkering på Væddeløbsbanen - 100 meter fra C-tribunen
  • Indgang D5-D6 åben for AGF-fans og neutrale tilskuere
  • Fri passage mellem B3-B6, C Nedre og D1-D6, hvor der er unummererede pladser. Du kan sætte dig, hvor du vil i disse områder.
Annonce
Illustration: AGF

Lad bilen stå og kom i god tid

Der kommer mange mennesker på søndag i og omkring Ceres Park, og der bliver rift om p-pladserne i området - også fordi Tivoli Friheden holder åbent i samme tidsrum. Hvis du har mulighed for det, anbefales det, at du tager cyklen, går eller benytter de offentlige transportmidler til Ceres Park.

Tilskuere til søndagens kamp opfordres til at komme i god tid. Allerede kl. 12.45 åbner portene til Ceres Park.

Hvor gælder din billet til?

AGF-fans og neutrale tilskuere kommer til at sidde i disse fire afsnit:

  1. B3-B6, C Nedre, D1-D6- unummererede pladser
  2. C3-C8 Øvre- nummererede pladser
  3. C1-C2 + C9-C10 Øvre- unummererede pladser
  4. B1-B2(Stemningsafsnittet) - unummererede pladser

Har du billet til B3-B6, C Nedre, D1-D6 kan du frit sætte dig, hvor du vil i disse områder. Og til denne kamp gælder det altså også D5-D6 (det normale udebaneafsnit), da Silkeborg velvilligt har sagt ja til at flytte udebaneafsnittet til A1-A2.

Er du sæsonkortholder?

Hvis du har sæsonkort, giver det naturligvis adgang til kampen som på normal vis.

På C nedre er der reserveret et område til alle sæsonkortholdere, der har pladser i dette afsnit (sølv- og familie-sæsonkort). Vær dog opmærksom på, at en halv time før kampstart - dvs. 13.30 - vil denne reservation blive ophævet.

Hvilken indgang skal du bruge?

Som AGF-fan og neutral tilskuer kan du komme ind i Ceres Park via fire indgange - og fra alle indgange er der fri passage til de øvrige afsnit (på nær til B1-B2).

  1. Indgang til B-tribunen (B1-B2 og B3-B6)
  2. Indgangen bag B- og C-tribunen
  3. Indgang fra væddeløbsbanen (hvis du parkerer på væddeløbsbanen)
  4. Indgang D5-D6

Uanset hvilken indgang du vælger, kan du altså få adgang til alle tribuneafsnit - med mindre du har billet til stemningsafsnittet (B1-B2), for så skal du vælge indgangen til B-tribunen.

Hvis du eksempelvis parkerer på Kongevejen, kan du således med fordel benytte indgang D5-D6 og herfra få adgang til det tribuneafsnit, du ønsker at sidde på.

Parkering på Væddeløbsbanen

Til kampen mod Silkeborg har du mod betaling (30 kr.) mulighed for at parkere på Jydsk Væddeløbsbane - under 100 meter fra C-tribunen, og der vil også være billetindgang her. I samarbejde med Jydsk Væddeløbsbane tilbyder AGF parkering på selve væddeløbsbanen fra kl. 12.00.

Belært af erfaringerne fra stadionkoncerten tidligere på året, vil der være trafikregulering ved udkørsel fra væddeløbsbanen (kun muligt at dreje til højre), og der vil være trafikofficials inde på selve væddeløbsbanen, der sikrer en hurtig afvikling af udkørslen efter kampen.

P-billetten kan allerede nu købes på www.agf.dk.

Søndagens øvrige parkeringsmuligheder er:

P2: Indkørsel fra Jyllands Allé. På grund af at Tivoli Friheden også holder åbent, vil hovedparten af disse pladser sandsynligvis være optagede to timer før kick off.

P3: Skråparkering på Kongevejen. Herfra er der 5-10 min. gang til Ceres Park. Til denne kamp kan du parkere i begge sider, og her vil det med stor sandsynlighed være muligt at finde en plads en time før kampstart. Hvis du parkerer her, kan du med fordel benytte indgang D5-D6.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Eksperter om Michelin-uddeling: Aarhus bør være særligt skuffede

Læserbrev

Læserbrev: Jeg vil kæmpe med næb og klør, for at Aarhus aldrig får mere letbane

Helge Bay skriver 7. februar i et læserbrev, at letbanen er på vej til at blive en succes. Jeg spørger: Hvor? Letbanen er en katastrofe og en århushistorie af dimensioner. Og den bliver ikke en mindre katastrofe fremover. I Aarhus afskaffede man sporvognen i 1971. Faktisk havde man allerede nedlagt den første sporvogn, der var i drift fra 1884-1895. Hvorfor vil man ikke lære af sine fejl? Letbanen er et prestigeprojekt, som på ingen måde er designet til den trafik, som Aarhus har, og Aarhus får i fremtiden. Letbanen/sporvognen gav mening for 50 år siden, og før det, da færre havde biler, og færre mennesker boede her. Men Aarhus er en vikingeby. Byen er bygget op om, at gaderne skal være smalle, fordi man ikke havde brug for mere plads, da der var hestevogne til. Letbanen fejler også, ved at den overhovedet ikke fragter det antal passagerer, man havde forventet. Hvorfor? Fordi, som undersøgelserne også sagde, inden man byggede den, så flytter den under én procent af bilister over i kollektiv trafik. Til gengæld har letbanen været en direkte årsag til lukning af utallige busruter i de små byer og forstæder i Aarhus og opland. Derudover glemmer Helge Bay fuldstændig finansieringen. Hvem skal betale? Inden den første centimeter af letbanens etape 2 er lagt, koster det mindst 655 millioner kroner til omlægning af varmerør mm. Det kan man få rigtig mange busser for. Det smarte ved busser er også, at man kan flytte ruten, så den giver mening. Og så er de betydeligt nemmere at sætte i drift. Letbanen fylder alt for meget. Hvorfor skal den køre igennem det mest trafikerede kryds i Aarhus - krydset Nørreport/Kystvejen? Herfra kommer bilister fra færgen, Randersvej, Kystvejen og den nordlige del af Aarhus, samt fra midtbyen. Og så også en letbane? Det er helt tabt. Hvordan Helge Bay kalder en sporvogn for en "ny trafikløsning", er mig også en kæmpe gåde. Som sagt nedlagde vi den i 1971. Og så køber jeg ikke argumentet med, at det er den eneste CO2-neutrale løsning. Så vidt jeg ved, findes der også elektriske busser. Alt det her gør, at letbanen skal droppes. Og så har jeg hverken nævnt problemerne med frosten, eller den evige udskydelse af åbningsdatoen. Letbanen er gammel vin på nye flasker. Vi har prøvet det før og lagde sporvognene ned af en årsag. Forhåbentlig er der kun få mennesker, der ønsker at ødsle pengene væk på et så udueligt projekt.

AGF

Efter aflysning i Superligaen: AGF besejrede AaB i træningskamp

Danmark For abonnenter

Tusindvis af borgere betaler allerede mere end gennemsnittet: Nu risikerer de højere skat efter udligningslussing

Aarhus

Cyklister må ud på omvej: Den århusianske 'cykelmotorvej' står flere steder under vand

Annonce