Annonce
Aarhus

Hells Angels-klubhus ransaget: 34-årig sigtet for at ville sælge kokain

Under et kontrolbesøg ved HAs klubhus i Lystrup torsdag aften fik en patrulje øje på en bil ført af en 34-årig mand, som pludseligt satte farten op og kørte fra stedet, da han så politiet. Patruljen satte efter ham, og fandt ham kort efter på Lægårdsvej. Foto: Google Streetview
Den 34-årige mand nægtede sig skyldig, da han blev fremstillet i grundlovsforhør fredag eftermiddag.

AARHUS: En 34-årig mand havde ikke mange kommentarer, da han fredag eftermiddag blev ført ind i retssal 1 i Retten i Aarhus sigtet for at ville sælge kokain. Ifølge sigtelsen havde den 34-årige 99 gram kokain.

- Han nægter sig skyldig, og han ønsker ikke at svare på spørgsmål, lød det fra den 34-åriges forsvarsadvokat.

Derefter valgte dommeren at lukke dørene på anmodning fra anklageren, af hensyn til efterforskningens tidlige stadie og fordi der muligvis kan være medgerningsmænd.

Den 34-årige mand blev anholdt torsdag aften omkring klokken 22.00.

Under et kontrolbesøg ved Hells Angels' klubhus i Lystrup torsdag aften fik en patrulje øje på en bil ført af den 34-årige, som pludseligt satte farten op og kørte fra stedet, da han så politiet.

Patruljen satte efter ham, og fandt ham kort efter på Lægårdsvej, hvor han stod ved siden af sin parkerede bil.

Annonce

Holder til i klubhuset

Han havde ikke nogen god forklaring på, hvorfor han havde haft så travlt, da han så ordensmagten, så en politihund blev sat til at lede efter ulovlige genstande omkring bilen. Den snusede sig hurtigt frem til en pose med en del kokain i. Den 34-årige blev derfor anholdt og sigtet for besiddelse af euforiserende stoffer med henblik på salg. Da den 34-årige holder til i klubhuset i Lystrup, valgte Østjyllands Politi efterfølgende at ransage stedet.

I huset blev der fundet mindre mængder af hash, ecstasy og doping. Derudover blev der fundet en totenschlæger. Alle dele blev beslaglagt. Der var tre mænd til stede i klubhuset, da politiet dukkede op, men ingen af dem kunne umiddelbart kædes sammen med stofferne eller våbnet.

Den 34-årige blev varetægtsfængslet i fire uger.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Overblik over stjerner og andre priser: Sådan gik det Aarhus ved Michelin-uddelingen

Læserbrev

Læserbrev: Jeg vil kæmpe med næb og klør, for at Aarhus aldrig får mere letbane

Helge Bay skriver 7. februar i et læserbrev, at letbanen er på vej til at blive en succes. Jeg spørger: Hvor? Letbanen er en katastrofe og en århushistorie af dimensioner. Og den bliver ikke en mindre katastrofe fremover. I Aarhus afskaffede man sporvognen i 1971. Faktisk havde man allerede nedlagt den første sporvogn, der var i drift fra 1884-1895. Hvorfor vil man ikke lære af sine fejl? Letbanen er et prestigeprojekt, som på ingen måde er designet til den trafik, som Aarhus har, og Aarhus får i fremtiden. Letbanen/sporvognen gav mening for 50 år siden, og før det, da færre havde biler, og færre mennesker boede her. Men Aarhus er en vikingeby. Byen er bygget op om, at gaderne skal være smalle, fordi man ikke havde brug for mere plads, da der var hestevogne til. Letbanen fejler også, ved at den overhovedet ikke fragter det antal passagerer, man havde forventet. Hvorfor? Fordi, som undersøgelserne også sagde, inden man byggede den, så flytter den under én procent af bilister over i kollektiv trafik. Til gengæld har letbanen været en direkte årsag til lukning af utallige busruter i de små byer og forstæder i Aarhus og opland. Derudover glemmer Helge Bay fuldstændig finansieringen. Hvem skal betale? Inden den første centimeter af letbanens etape 2 er lagt, koster det mindst 655 millioner kroner til omlægning af varmerør mm. Det kan man få rigtig mange busser for. Det smarte ved busser er også, at man kan flytte ruten, så den giver mening. Og så er de betydeligt nemmere at sætte i drift. Letbanen fylder alt for meget. Hvorfor skal den køre igennem det mest trafikerede kryds i Aarhus - krydset Nørreport/Kystvejen? Herfra kommer bilister fra færgen, Randersvej, Kystvejen og den nordlige del af Aarhus, samt fra midtbyen. Og så også en letbane? Det er helt tabt. Hvordan Helge Bay kalder en sporvogn for en "ny trafikløsning", er mig også en kæmpe gåde. Som sagt nedlagde vi den i 1971. Og så køber jeg ikke argumentet med, at det er den eneste CO2-neutrale løsning. Så vidt jeg ved, findes der også elektriske busser. Alt det her gør, at letbanen skal droppes. Og så har jeg hverken nævnt problemerne med frosten, eller den evige udskydelse af åbningsdatoen. Letbanen er gammel vin på nye flasker. Vi har prøvet det før og lagde sporvognene ned af en årsag. Forhåbentlig er der kun få mennesker, der ønsker at ødsle pengene væk på et så udueligt projekt.

Aarhus

Genlæs livebloggen fra uddelingen af michelinstjerner: Flere Aarhus-restauranter beholdt stjernen

Danmark For abonnenter

Tusindvis af borgere betaler allerede mere end gennemsnittet: Nu risikerer de højere skat efter udligningslussing

Aarhus

Cyklister må ud på omvej: Den århusianske 'cykelmotorvej' står flere steder under vand

Annonce