Annonce
Aarhus

Hells Angels-klubhus ransaget: 34-årig sigtet for at ville sælge kokain

Under et kontrolbesøg ved HAs klubhus i Lystrup torsdag aften fik en patrulje øje på en bil ført af en 34-årig mand, som pludseligt satte farten op og kørte fra stedet, da han så politiet. Patruljen satte efter ham, og fandt ham kort efter på Lægårdsvej. Foto: Google Streetview
Den 34-årige mand nægtede sig skyldig, da han blev fremstillet i grundlovsforhør fredag eftermiddag.

AARHUS: En 34-årig mand havde ikke mange kommentarer, da han fredag eftermiddag blev ført ind i retssal 1 i Retten i Aarhus sigtet for at ville sælge kokain. Ifølge sigtelsen havde den 34-årige 99 gram kokain.

- Han nægter sig skyldig, og han ønsker ikke at svare på spørgsmål, lød det fra den 34-åriges forsvarsadvokat.

Derefter valgte dommeren at lukke dørene på anmodning fra anklageren, af hensyn til efterforskningens tidlige stadie og fordi der muligvis kan være medgerningsmænd.

Den 34-årige mand blev anholdt torsdag aften omkring klokken 22.00.

Under et kontrolbesøg ved Hells Angels' klubhus i Lystrup torsdag aften fik en patrulje øje på en bil ført af den 34-årige, som pludseligt satte farten op og kørte fra stedet, da han så politiet.

Patruljen satte efter ham, og fandt ham kort efter på Lægårdsvej, hvor han stod ved siden af sin parkerede bil.

Annonce

Holder til i klubhuset

Han havde ikke nogen god forklaring på, hvorfor han havde haft så travlt, da han så ordensmagten, så en politihund blev sat til at lede efter ulovlige genstande omkring bilen. Den snusede sig hurtigt frem til en pose med en del kokain i. Den 34-årige blev derfor anholdt og sigtet for besiddelse af euforiserende stoffer med henblik på salg. Da den 34-årige holder til i klubhuset i Lystrup, valgte Østjyllands Politi efterfølgende at ransage stedet.

I huset blev der fundet mindre mængder af hash, ecstasy og doping. Derudover blev der fundet en totenschlæger. Alle dele blev beslaglagt. Der var tre mænd til stede i klubhuset, da politiet dukkede op, men ingen af dem kunne umiddelbart kædes sammen med stofferne eller våbnet.

Den 34-årige blev varetægtsfængslet i fire uger.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Casper Elgaard får comeback bag rettet

Læserbrev

Læserbrev: Gå- og cykelgader i midtbyen

Søren Kierkegaard har sagt: ”Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt.” Mit ærinde er at få person-mobilitet i midtbyen til at glide på en god måde. Og derfor foreslår jeg kombinerede gå- og cykelgader i store dele af det centrale Aarhus. Det skal omfatte midtbyens gamle og smalle gader, hvor der ikke er plads til at etablere cykelstier og reelt heller ikke til gennemgående biltrafik, hvis gående skal kunne færdes sikkert her. Det omfatter ikke de nuværende gågader, som fortsat skal være forbeholdt gående. Ej heller nuværende cykelstier. Men de erstatter de nuværende ’cykelgader’, som ikke rigtigt fungerer, fordi trafikken her fortsat foregår på bilernes præmisser og skaber farlige situationer. Se på Mejlgade. Kun de bløde trafikanter har adgang. Fodgængere, løbehjul, skateboard, cykler og måske andre små el-køretøjer blander sig mellem hinanden. Området og gaderne er markeret og utvetydigt skiltet, så selv de mest retningsforvirrede turister forstår det. Fodgængerne har som den ’svageste’ gruppe fortrinsret. Ellers er konceptet, at alle tager hensyn til hinanden – det er den eneste regel. Og det indbefatter naturligvis, at der kun må køres eller cykles i et beskedent tempo. Beboerne kan sive ind og ud med deres biler. Ligesom den nødvendige varetransport. Desuden kan der være adgang for små grønne el-taxaer med en særlig tilladelse, så alle har mulighed for adgang. Og naturligvis skal der være nogle få større trafikårer ind i centrum til den øvrige bil-, bus- og cykeltrafik. Som vi kender det i dag. Kan denne ’sammenblanding’ nu lade sig gøre? JA. Jeg har set det fungere i Bergen, som har en masse bycykler, som kører overalt uden problemer. Og jeg mener, at når vi blot ved, hvad betingelsen er, nemlig at der her skal være plads til alle, så får vi dét til at fungere. Det er vores ansvar, hver især. Det kræver, for det første, at vi tager ansvaret på os og viser hensyn, og for det andet, at vi giver os tid – og her kommer Søren Kierkegaard ind – da det ikke lader sig gøre, hvis vi er fortravlede og stressede. Vi kan godt tage 10 minutter tidligere afsted. Vi kan godt tage det roligt, når der opstår uforudsete ting og forhindringer - for det gør der altid, før eller siden - det er et vilkår i trafikken. Vi kan anerkende, at vi ikke hjælper nogen som helst – og da slet ikke os selv - ved at fare sted og konstant have travlt. Tværtimod. Det hindrer os i at være til stede og omgås andre på en god, rummelig og hensynsfuld måde. Udover hensynsfuldheden gælder trafikkens gyldne hovedregel selvfølgelig; nemlig at køre, gå eller bevæge sig efter forholdene. Og det gør vi altså bedst på den Kierkegaardske måde…

Aarhus

Se billederne af et oplyst Bispetorvet: Et lys for hver hjemløs i Aarhus

Aarhus

Århusiansk syrienkriger anholdt ved ankomst til Danmark

Annonce