Annonce
Favrskov

Hinnerup samlede mad ind for 16.800 kroner

I år var der varer for 16.800 kroner, da Lions Dagmars Kilde og Lions Hinnerup samlede ind til trængende familier. Det er 1.800 kroner mere end sidste år. PR-foto
Gavmildheden var større end sidste år, da de handlende donerede dagligvarer til trængende familier.

HINNERUP: For fjerde år i træk blev der lørdag samlet dagligvarer ind foran Superbrugsen i Hinnerup.

Bag indsamlingen til trængende familier stod Lions Dagmars Kilde og Lions Hinnerup, og de blev taget godt imod af de handlende.

- Mange kunne huske os fra sidste år, og generelt var folk rigtig gavmilde, når de købte ekstra varer og puttede dem i vores vogn. Der var endda mange, der takkede os for vores indsats, og det er dejligt at høre, fortæller Birgit Ladekarl fra Lions Dagmars Kilde i en pressemeddelelse.

- I år blev der givet varer for et endnu større beløb end sidste år. Vi er meget taknemmelige for den gavmildhed, der udvises. Også en stor tak til Jørgen Mathiesen og hans hjælpere fra Del Maden, som udfører det store arbejde med at ompakke og fordele maden, lyder det fra Henning Møller, Lions Hinnerup.

Jørgen Mathiesen fra Del Maden var klar på parkeringspladsen med sin kølebil, så de glade givere kunne se, at hjælpen gik direkte til dem, der har mest brug for den.

- Jeg er rigtig glad for det gode samarbejde med Lions. De gør et godt arbejde. I år var der varer for 16.800 kroner. Det er 1.800 kroner mere end sidste år, siger Jørgen Mathiesen.

Han fortæller, at han udvælger modtagerne ud fra den liste, han har over familier, der har svært ved at få hverdagen til at hænge sammen økonomisk, og at han altid sikrer sig, at det er økonomisk trængte familier, der modtager pakkerne.

Ligesom sidste år doblede Lions Hinnerup op. Dermed kunne der i alt uddeles mad for 33.600 kroner.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Bundsgaard: Jeg ser flere fordele ved at afskaffe rådmandsstyret

Læserbrev

Læserbrev: Østjyderne taber på regeringens manglende ambitioner for infrastrukturen

Trængselsproblemerne på det østjyske vejnet er til at tage og føle på. For østjyderne betyder det, at køkørsel dagligt frarøver dem tid, som kunne have brugt meget bedre med familien eller på arbejdet. For de østjyske virksomheder skader trængselsproblemerne mulighederne for at skabe vækst – tid er, som bekendt, penge. Det er med andre ord en fuldstændig uholdbar situation. Både for østjyderne og de østjyske virksomheder, men også for samfundet i sin helhed, fordi vi går glip af vækst og arbejdspladser. Køkørslen koster nemlig et samfundsøkonomisk tab på over 20 milliarder kroner om året. Penge, der kunne have været brugt til vores fælles velfærd og på en fortsat ambitiøs grøn omstilling. Der er behov for en ambitiøs infrastrukturplan, som kan sætte ind, der hvor trængselsproblemerne er størst. Et behov, som altid har haft høj prioritet i Venstre. Sidste år var vi med til at lande en ambitiøs infrastrukturaftale, og i Østjylland bragte aftalen gode nyheder. For med planen skulle E45 udvides både på strækningen mellem Aarhus S og Aarhus N med anlægsstart allerede i 2021 og på strækningen mellem Vejle og Skanderborg S med anlægsstart i 2023. Dertil kom kapacitetsforbedringer på rute 26 og udbygning af rute 15 og en enighed blandt aftaleparterne om at prioritere en fortsat udbygning af E45 fra Aarhus og op mod Randers i en kommende flerårig plan. Samlet set et løft af infrastrukturen i Østjylland på 6,3 milliarder kroner. Ja, faktisk kunne vi næsten ikke få armene ned. Men lykken var kortvarig. Under valgkampen måtte man forstå på Socialdemokratiet, at også de havde store ambitioner om at investere i infrastrukturen. Der var nærmest ingen grænser for, hvor mange vejprojekter, som skulle igangsættes, og det kunne kun gå for langsomt. Derfor må det også undre de østjyske vælgere, at regeringen - med transportminister Benny Engelbrecht i spidsen - i sommer besluttede at skrotte den infrastrukturaftale, som den tidligere regering forhandlede på plads. Man fandt fra regeringens side, at der var behov for at starte helt forfra med et såkaldt blankt kanvas. Og blankt er det til stadighed. Nu er der gået et halvt år, og der er endnu ikke indkaldt til forhandlinger. Transportministeren vil end ikke sætte noget konkret tidsperspektiv for, hvornår forhandlinger skal gå i gang. I værste fald skal vi helt frem i 2022. Det er dybt problematisk, at regeringen hænger i bremsen. Der er store infrastrukturelle udfordringer nu og her, og der er behov for investeringer nu. Vi kan ikke vente til 2021, 2022 eller senere. Så kære regering, lad os nu komme i gang med forhandlingerne, så vi kan få de nødvendige investeringer på plads.

Aarhus

Ransagning af bil førte politiet til skunklaboratorium: 100 ulovlige planter beslaglagt

Aarhus

Elever på nedskæringstruet gymnasium strejker: Vi håber, at de kan se, at det er forkert

Annonce