Annonce
Kultur

Horsens: Teatret Svalegangen fortolker sange af Søren Huss

Teatret Svalegangen fortolker sange af Søren Huss om stor sorg. PR-foto

Horsens: Troen på livet forsvandt på et splitsekund, da Søren Huss’ kæreste blev offer for en trafikulykke - hans livs kærlighed var væk for altid.

Saybia-forsanger Søren Huss’ dansksprogede solodebut "Troen og Ingen" er en beretning om at miste og kampen for at genvinde troen på livet efter det ultimative tab.

Teatret Svalegangen har taget de hudløst ærlige sange fra bunden af Huss’ sjæl og frit omsat dem til en livsbekræftende musikdramatisk fortælling, der portrætterer tre menneskers kamp tilbage til livet i collager af musik og dramatik.

Forestillingen tager livtag med den store sorg, når livet rammer lige i solar plexus. Det er en forestilling om døden, mørket og tomheden, men også om det lille spirende håb og om at finde en vej trods alt.

Teaterforeningen Horsens er arrangør, og forestillingen indgår i programmet for sæson 2019/20. Den spiller på Horsens Ny Teater i Store Sal onsdag 16. oktober kl. 19.30.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce