x
Annonce
Kurser & konferencer

Hotel Vejlefjord styrket som konferencecenter

Konferencegæster samlet foran Hotel Vejlefjord, der i de to seneste år har løftet omsætningen på forretningsområdet med 10 procent. Foto: Hotel Vejlefjord
Medarbejdernes fodaftryk har givet øget vækst inden for mødevirksomhed.

STOUBY: Når Hotel Vejlefjord genåbner efter viruskrisen, serveres der kage og champagne for hotellets cirka 150 ansatte. Og det er ikke bare i glæde over, at hotellet igen er i drift, og at der atter kan tjenes til dagen og vejen.

Det skal nemlig også fejres, at hotellet i den årlige MyImageKonference blandt landets møde- og konferencecentre har taget et gevaldigt hop fra 10. til 4. pladsen. Og det skyldes ifølge direktøren for Hotel Vejlefjord Flemming Jacobsen, der også er formand for Danske Konferencecentre, et langt, sejt træk og et stort engagement hos medarbejderne:

- Vi besluttede for tre år siden som Danmarks mest populære spahotel, at vi gerne ville have hverdagen fyldt med flere gæster. Derfor opgraderede vi vores mødelokaler og værelser. Vores hardware var lige som alle andres, så vi skulle nu have softwaren på plads, fortæller Flemming Jacobsen.

- Vi skulle finde den ekstra mil, vi skulle kunne gå de ekstra 10 procent i en travl hverdag. Vi fik hjælp af et eksternt firma, og vi kunne se, at vores generelle tilfredshedskurve steg. Vi er lidt af den gamle skole, så det handlede om de nære relationer; at være tæt på gæsterne. Vi lavede arrangementer rundt i landet og inviterede gæster, så de kunne se stedet.

- Mange, der booker konferencer, kommer aldrig herover, men nu kunne vi synliggøre det for dem. Steder, der ligger uden for alfarvej og i og omkring skøn natur er populære, for så falder der ro over folk, siger direktøren, der ikke som så mange andre oplever, at det er økologi og bæredygtighed, der optager konferencegæsterne mest.

- Næ, det, der bekymrer folk allermest, er, om projektorerne, mikrofonerne og i det hele taget logistikken fungerer. Vi skal skabe tryghed for vores gæster, og derfor er der en eller to faste folk i huset, man skal kontakte.

Annonce

MyImageKonference vindere 2020

Top 3 - Brand power
  1. Marienlyst Strandhotel
  2. Comwell Borupgaard, Snekkersten
  3. Rungstedgaard

  4. Hotel Vejlefjord

Top 3 - Kundetilfredshed

  1. Holckenhavn Slot, Nyborg
  2. Best Western Plus Hotel Svendborg
  3. Rungstedgaard

Kilde: Danske Konferencecentre

Stor vækst

Vejen mod toppen har dog ikke været uden bump for Hotel Vejlefjord.

- Vi kæmpede i årene 2012-15 for at overleve, og da vi havde fået ro på og fået skabt en fast platform at arbejde ud fra, fik vi overskud til at satse mere på konferencemarkedet. Omsætningen er siden steget – i 2018 løftede vi den med 10 procent, det samme gjorde vi i 2019, så vi har haft stor vækst, forklarer Flemming Jacobsen og fortsætter:

- Vi er rykket meget på et marked, hvor 60 procent af konferencerne finder sted i Københavnsområdet og hele 80 procent på Sjælland. Så det er rigtig flot. Og det skyldes ikke mindst medarbejderne, der blev taget med på råd. Det er dem, der har sat et fodaftryk. Og det har de stadig mulighed for.

- Vi har tavlemøder hver 14. dag, hvor både den yngste elev og den ældste kok tages med på råd og kan komme med ideer, slutter hoteldirektøren.

Kongesalen, der har udsigt til vandet, kan også bruges til konferencer. Foto: Hotel Vejlefjord
Værelse med udsigt. Hotellets værelser blev efter tre hårde år opgraderet. Foto: Hotel Vejlefjord
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Før genåbning: Forældre og ansatte efterlyser klare retningslinjer

Læserbrev

Læserbrev: Hellere vrøvl end ingen medier

Sammen med resten af samfundet står danske medier i en dyb krise. Virksomhederne tjener færre penge, og derfor sparer de naturligt nok, hvor de kan. Annoncer, som man betaler for at få i medierne, er blandt de ting, som mange virksomheder skærer fra i corona-krisen, og det efterlader desværre medierne uden en meget vigtig indtægtskilde. Derfor glæder jeg mig over, at vi i Folketinget onsdag aften i sidste uge vedtog en hjælpepakke på 180 millioner kroner til netop medierne - store som små. Vi har fra konservativ side længe presset på for sådan en målrettet hjælpepakke, så det er rigtig godt, at den endelig er kommet i hus. Nu kan medierne se frem til at få dækket en betragtelig del af tabet fra manglende annoncering. Det er vigtigt, for medierne og den frie presse er en af grundstenene i vores demokrati. I tider, hvor falske nyheder spredes på sociale medier, og hastelovgivning gennemføres og griber ind i vores allesammens hverdag, er der virkelig behov for troværdig information og dybdeborende journalistik. Det leverer mange af vores medier, og det værdsætter jeg rigtig meget – selv når jeg synes, de skriver noget vrøvl. Jeg er vokset op med lokale aviser, og tanken om, at vi en dag kunne risikere ikke at have lokale holdepunkter her i det jyske, gør mig utrolig trist. Men hjælpepakken behøver ikke at stå alene. Vi kan alle sammen gøre en forskel for at hjælpe medierne. Uanset om man tegner et abonnement eller betaler for en annonce i avisen, så er det til betydelig gavn. Og ja, det er en opfordring. For den lokale avis er med til at definere os, og hvad er byen egentligt uden?

Aarhus

På trods af coronakrise: Festugen kommer i 2020, men bliver uden fælleskoncert

Danmark

Liveblog: 5071 danskere testet positiv for corona - men smittetallet kan være op til 80 gange højere

Aarhus

Aarhus Universitetshospital udvider med flere telte til coronatest: Skal leve op til de nye krav

Annonce