x
Annoncørbetalt indhold

Hvad er et webbureau?

Ordet webbureau lyder fancy, men hvad er det helt præcis?

Ordet bureau betyder på fransk: kontor. Det vil sige, at hvis du hører ordet rejsebureau eller forsikringsbureau, så skal du tænke det som et kontor. Et bureau er et lidt finere ord og man kan sige, at ordet er en slags finere erstatning for ordet kontorfirma.

Det vil sige, at et webbureau er et kontorfirma der er specialiseret i web. Og hvad menes der med web? Web kunne være mange ting, men det er en forkortelse for website og internettet. Det betyder, at bureauet er specialister indenfor websites.

Ofte er webbureau også specialiseret indenfor online marketing, da der ofte er nogle skarpe synergier mellem hjemmeside udvikling og online marketing.

Så næste gang du hører ordet webbureau, så skal du tænke, at det er et firma der er skarpe på alt det der hedder hjemmeside og ofte online marketing.

Et eksempel på et webbureau er det 10 år gamle webbureau Morning Train, der er specialister indenfor 3 områder: programmering, design og online marketing.

Morning Train er det man kan kalde et 360 grader webbureau, det vil sige, at de er specialiseret indenfor de 3 vigtigste grene indenfor en skarp digital positionering.

Indenfor programmering har de 8 mand, der sidder med hardcore kodning og laver bl.a. vilde bookingsystemer til bl.a. burger restaurant og bookingsystemer til lejemål.

Deres website afdeling laver lækre visuelle oplevelser. F.eks. har de lavet flotte webdesigns til blomsterbutikker, kaffewebshops og andre webshops. De har bl.a. lavet hjemmesiden til Christian Bitz, som de fleste danskere kender (Ham fitness gutten i god morgen Danmark)

Den sidste afdeling i Morning Train er deres marketing afdeling, der sørger for, at de flotte hjemmesider får noget relevant trafik. For hvad nytter det, hvis du har en flot hjemmeside der har noget lækkert indhold og konverterer godt, hvis du ikke har nogle besøgende.

En marketing afdeling i et webbureau kan være med til at sætte skub i trafikken og opmærksomheden omkring dit brand og din hjemmeside.

Ved hjælp af kanaler som Google og Facebook kan de være med til at lægge en skarp strategi, der sætter fut i din marketing. Særligt kanaler som Google kan være super effektive, da du får trafik fra folk der aktivt søger efter din ydelser.

Trafik fra Google har en tendens til at konvertere meget højt, derfor er det ofte en kanal som bureauerne kaster sig over som noget af det første.

Et webbureau er nødvendigvis ikke et firma med 3 grene, men kan sagtens være koncentreret om et område. Der findes webbureauer der kun

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.