Annonce
Aarhus

Hvem ejer disse designmøbler? Politiet beder om hjælp efter større fangst

Nanna Ditzel-stolen, kaldet Trinidad, produceret af Fredericia Furniture. Sort m. krom ben. Polstret med armlæn. Købt ved Lund Møbler i Odder. Foto: Østjyllands Politi

Genkender du nogle af møblerne på billederne, så hører Østjyllands Politi meget gerne fra dig.

AARHUS: Efterforskningen af en række indbrud i Jylland førte i december frem til en del formodede tyvekoster. Samtidigt blev tre unge mænd anholdt og sigtet for flere indbrud.

Efterforskerne forsøger nu at kortlægge indbrudstyvenes færden. Derfor vil de gerne vide, hvor kosterne på billederne stammer fra.

Alle designmøblerne er fundet i Aarhus-området, oplyser Østjyllands Politi.

Annonce

Tyvekoster


  • Nanna Ditzel-stol kaldet "Trinidad" produceret af Fredericia Furniture. Sort m. krom ben. Polstret med armlæn. Købt ved Lund Møbler i Odder.
  • "Egypterstol" - tegnet af Ole Wanscher.
  • Børge Mogensen BM1 stole med naturflet.
  • Stol af ukendt producent.
  • Lille Verner Panton "Pantop" lampe i krom og med hvid glas-skærm.
  • Stor "Pantop" lampe i messing.
Egypterstol tegnet af Ole Wanscher. Foto: Østjyllands Politi

Politiet har dog ikke noget overblik over, hvor i landet de er stjålet, så har du haft indbrud i sidste år, og mener du, at du er ejeren af en eller flere ting på billederne, vil politiet meget gerne høre fra dig på tlf. 114. Det gælder også, selvom du allerede har fået penge af forsikringen og ikke ønsker at få dine ejendele leveret tilbage.

- Da tyvene har været på spil flere steder i Jylland, vil vi meget gerne have spredt efterlysningen ud så bredt som muligt, oplyser Østjyllands Politi i en pressemeddelelse.

Børge Mogensen BM1 stole med naturflet. Foto: Østjyllands Politi

Det er Særlig Efterforskning Vest, der står for efterforskningen. Det er en særlig enhed, der arbejder med at opklare organiseret kriminalitet på tværs af Jylland og Fyn.

Stol af ukendt producent. Foto: Østjyllands Politi
Lille Verner Panton "Pantop" lampe i krom og med hvid glas-skærm. Foto: Østjyllands Politi
Stor Pantop lampe i messing. Foto: Østjyllands Politi
Annonce
Forsiden netop nu
Kultur

Soloen er i højsædet på Gruppe 38

Leder For abonnenter

Selvfølgelig skal de møde til tiden, men...

En del af børn og unges opdragelse er at lære at møde til aftalt tid. Det handler ikke kun om skolen, men også når man laver aftaler med andre. Vi skal kunne stole på hinanden. Derfor skal unge lære at møde til tiden. Også når de er nået i gymnasiet. At de ikke altid gør det, er en kendt sag. Men der kan være gode forklaringer på, at en elev ikke er til stede, når klokken ringer ind til en times undervisning. Ved dagens begyndelse kan bus eller tog være forsinket, og hvis eleven er taget hjemmefra i passende tid til at nå frem til første time, har det ingen mening, at han eller hun skal have fravær for for sent fremmøde, hvis forklaringen ligger i, at den offentlige transport ikke fungerer som lovet. Undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) kommer eleverne i møde, når hun har besluttet at afskaffe den bekendtgørelse om fravær, som den tidligere regering indførte i oktober sidste år. Hun vil lade landets gymnasier og deres lærere vurdere, hvornår en elev skal noteres for fravær. Hun mener, at lærerne fuldt ud er i stand til at vurdere, hvornår der er tale om en elev, som kommer for sent sammen med 300 andre, fordi busserne er forsinkede, og hvornår det handler om elev, der er sløv i optrækket. For de findes også. Der er sikkert også dem, der regner på, om de kan holde sig inden for grænsen for advarsler og lignende og tager sig en ekstra fridag på den konto. For slet ikke at tale om dem, der kan finde på at gå hjem før skoledagen slutter eller dem, der ikke sørger for at være i klassen, når frikvarteret slutter. Her skal gymnasiet og lærerne selvfølgelig gribe ind. Sløvhed, slendrian og ligegyldighed skal ikke tolereres. Men den sunde fornuft skal råde, når en elev, der kommer for sent, har en forklaring, som lyder plausibel. Systemet med at notere fravær bør heller ikke afskaffes, for det giver skolen en mulighed for at gribe ind, hvis en elev har brug for støtte i det faglige eller på trivsel i skolen. Så skal der sættes ind på andre måder, og ikke alle elever er lige åbenmundede om deres eventuelle problemer.

Annonce