Annonce
Erhverv

Ilse Jacobsen får millionunderskud efter vanskeligt år

Søren Bidstrup/Ritzau Scanpix
Erhvervskvinden Ilse Jacobsen, der blandt andet sælger designergummistøvler, tabte 8,3 millioner i 2019.

2018 var et hårdt år økonomisk for erhvervskvinden Ilse Jacobsen. Hun måtte uvant se pengene trille ud af hendes selskab.

Selskabet Ilse Jacobsen Hornbæk sælger blandt andet gummistøvler og regntøj.

Sidste år tabte selskabet 8,3 millioner kroner. Det viser regnskabet fra Ilse Jacobsen Hornbæk, der blev offentliggjort onsdag.

Dermed bryder selskabet en tradition med sorte tal på bundlinjen. Året før fik selskabet et overskud på 540.000 kroner.

Den varme sommer sidste år er en del af forklaringen på resultatet, lyder det.

- Den historiske varme sommer påvirkede omsætningen negativt på vores kernekategorier, regntøj samt gummistøvler.

- Detailhandlen og modebranchen har været påvirket af tilbageholdenhed hos
forbrugerne. Således er det private forbrug ikke steget i takt med resten af økonomien, og det har medvirket til det dårlige resultat, skriver selskabet i regnskabet.

Derudover har selskabet investeret tungt på flere områder. Det gælder blandt andet udskiftning af it-systemer. Det har været en lidt større opgave end forventet, hvilket har kostet penge.

Ifølge Børsen har selskabet valgt at lave en række skift i ledelsen. Ilse Jacobsens mand, Jesper Bo Jacobsen, stopper som direktør. Han bliver i stedet finansdirektør.

I stedet bliver marketingsdirektør Trine Frausing sat i spidsen for selskabet.

Ilse Jacobsen kan også personligt se tilbage på et lidt turbulent 2018.

Hun valgte i oktober at trække sig fra DR-programmet "Løvens Hule", hvor håbefulde iværksættere søger penge.

Det skete, efter at Berlingske havde afsløret dårligt arbejdsmiljø i hendes virksomhed. Siden tegnede selskabet overenskomst med de ansatte.

For 2019 har Ilse Jacobsen Hornbæk som målsætning at styrke sin position i Norden, Tyskland og USA.

/ritzau/

Annonce
Link til Ilse Jacobsens regnskab på cvr
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Parkering i Skejby: Gylden mulighed for at få parkering til at fungere

En arbejdsplads med næsten 9.734 medarbejdere samlet på et areal, der svarer til cirka 500 parcelhusgrunde. Det er ikke svært at forestille sig, at det vil give problemer på mange forskellige områder. Men når det drejer sig om selve en af grundpillerne i vores velfærdssamfund; nemlig et sygehus, så tillader vi faktisk ikke, at der er alt for mange problemer. Så forventer vi - alle vi skatteborgere - at tingene bare kører efter en snor, der hverken knækker eller flosser det mindste. Men sådan er det selvfølgelig ikke i virkelighedens verden og slet ikke, når sygehuset er Aarhus Universitetshospital, der siden den tankemæssige fødsel har oplevet at få fjernet millioner og atter millioner af kroner, så det har meget svært ved at leve op til betegnelsen et supersygehus. Aarhus Universitetshospital er ét af de absolut bedste sygehuse i Danmark med nogle af de absolut bedste indenfor deres fag og specialer. Ingen tvivl om det. Men de senere år har Aarhus Universitetshospital fået et ry for også at være mangelfuldt og problemfyldt. Ikke på grund af personalet, men på grund af en økonomi og nogle økonomiske krav fra stat, der gør, at der alt for ofte har været sparerunder, nedskæringer og omorganiseringer. Samtidig har hospitalet kæmpet for at blive færdigbygget med de forsinkelser og fejl, som - desværre - alt for ofte er på store byggerier i Danmark. Nu står sygehuset færdigbygget, men der er stadig mulighed for forbedringer. Især på parkeringsområdet, som vi beskrev i mandagsudgaven af Århus Stiftstidende. Det har sygehusets ledelse, Region Midtjylland og Aarhus Kommune endelig erkendt og har derfor bedt konsulentvirksomheden Cowi om at udtænke noget bedre og langt mere funktionelt end det eksisterende. Som en - heldigvis - sjælden bruger af Aarhus Universitetshospital er det ikke svært at pege på skiltningen, som et forbedringspunkt. Ikke så meget antallet af skilte, mere størrelse og selve indholdet. Som ansat ved man godt, hvor man skal hen. Som indlagt er det mere eller mindre ligegyldigt, da andre oftest afleverer én. Som pårørende og gæst er man straks mere udfordret. Men hospitalet er førdigbygget og parkeringspladserne er lavet, så nu kan Cowi studere det adfærdsmønster, vi bilister har, når vi ankommer til et sygehus. Cowi har alle muligheder for at lave en analyse, der helt ned til de enkelte pladser kan optimere det for både ansatte og pårørende, så begge grupper får optimale parkeringsforhold tæt på supersygehuset. Alt andet vil være ærgerligt.

Danmark

Anden brøler fra myndighederne: Derfor må udskældt omskæringlæge fortsætte

Annonce