Annonce
Aarhus

IT-succes bag coronapas og populære apps lavede kæmpe overskud: Nu vil virksomheden på børsen

Trifork har blandt andet stået bag udviklingen af Mobilepay Appen. I 2021 Arkivfoto: Mads Claus Rasmussen/Scanpix

AARHUS: IT-virksomhed Trifork, der blev stiftet i 1996 i Aarhus, har økonomisk haft et ualmindeligt godt 2020. Trods et turbulent år med nedlukninger på grund af corona-epidemein lykkedes det for virksomheden, der i dag har hovedsæde i Schweiz, men stadig har en stor afdeling i DOKK1, at lande et overskud på 330 millioner kroner.

Det skriver Børsen.dk.

Den bugnende bundlinje skyldes ifølge Børsen.dk især, at Trifork var med til at sælge startup-selskabet Humio til Crowdstrike for 2,4 mia. kroner.

Annonce

Foruden Humio har Trifork blandt andet tidligere investeret i fintech-virksomheden Tradeshift.

- Vi leder konstant efter intelligente byggeklodser, som er en tak bedre, og dem vil vi gerne hjælpe med at udvikle via nye selskaber i vores udviklingsafdeling. Det har vi for eksempel gjort med Humio ved blandt andet at bygge et team op og hjælpe med at teste produktet hos nogle af vores kunder, sagde Jørn Larsen ifølge Børsen.dk, da Trifork havde solgt Humio.

Kurs mod børsen

I en anden artikel fortæller Børsen.dk, at Trifork arbejder på en børsnotering i begyndelsen af juni.

Jørn Larsen har tidligere bekræftet over for Børsen, at Trifor gerne vil børsnoteres.

- Vi går med overvejelser om en eventuel børsnotering på et tidspunkt. Jeg vil ikke sige noget om tidspunktet, for det er ikke mere fast, end at det stadig kan nå at ændre sig, siger han til Børsen.dk.

Trifork var børsnoteret i perioden 2007-2014, så lykkes det igen, er der altså tale om et comeback.

Århus Stiftstidende kunne tidligere på ugen fortæller, at Trifork bliver sponsor for verdens største kapsejlads - Ocean Race 2023 - der lander i Aarhus med et længere stop. Virksomhedens bidrag til begivenheden bliver på 7,5 mio. kroner.

Trifork har blandt andet udviklet NemID- og Mobilepay-appen. Derudover bliver det Trifork, der i samarbejde med Netcompany skal udvikle det digitale coronapas i Danmark.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce