Annonce
Erhverv

Jan går i clinch med utilfredse kunder på Trustpilot: Du må være Danmarks største curlingmor

Jan Lorenzen, der havde BMC Auto A/S, før han etablerede BMC Leasing A/S, er udmærket klar over, at han giver nogle lidt utraditionelle svar til utilfredse kunder på Trustpilot. Arkivfoto: Morten Pape
Jan Lorenzen, direktør og medindehaver af BMC Leasing A/S, er ikke bleg for at gå i clinch med utilfredse kunder, når han og leasingselskabet modtager negative anmeldelser på Trustpilot. Han foretrækker at udlægge sin version med det samme - og vil ikke tolerere uberettiget vrøvl.

Horsens: - Jeg ved godt, vi svarer kunderne lidt utraditionelt, og at nogle af vores svar måske er lidt kontroversielle. Men vi forholder os til sandheden og fakta.

Således udtaler Jan Lorenzen, direktør og indehaver af BMC Leasing A/S i Horsens.

Årsagen er, at han og medindehaveren af virksomheden, Peter Hansen, kører en anderledes form for kundekontakt end andre virksomheder på Trustpilot, hvor forbrugere kan anmelde virksomheder skriftligt samt ved at give dem en bedømmelse fra ét til fem, hvor ét er "dårlig", og fem er "fremragende".

Annonce

Mens langt størstedelen af BMC Leasings 1051 anmeldelser er "fremragende", og de kan mønstre en gennemsnitlig bedømmelse på 4,7, er der enkelte brugere, der langt fra er tilfredse med dén oplevelse, de har haft hos det horsensianske leasingselskab. Og når de utilfredse gør selskabet opmærksom på det, sidder Jan Lorenzen klar ved tasterne.

- Jeg er træt af den kultur, der eksisterer, når eksempelvis et varehus eller en restaurant modtager en klage. Man ser ofte, at de, uanset hvad brugeren har skrevet, svarer brugeren med en besked om, at de er kede af, at vedkommende ikke er tilfreds, og at vedkommende skal sende en mail til deres kundeservice, hvorefter sagen vil blive løst. Jeg vil hellere udlægge vores version med det samme, da jeg synes, at forbrugerne har ret til at høre begge sider af en sag, fortæller Jan Lorenzen, der etablerede leasingselskabet i 2009.

Danmarks største curlingmor

Begge sider af sagerne kan man i dén grad opleve, hvis man læser korrespondancerne mellem selskabet og deres utilfredse kunder på Trustpilot. Og mere til.

En af kunderne bliver eksempelvis besvaret med, at BMC Leasing er undrende over for hendes betragtninger, og at de er glade for, at de ikke længere skal have med hende at gøre, da det har været en udfordring at tackle hende og hendes holdninger generelt. En mandlig bruger får at vide, at selskabet foretrækker søde og glade kunder, og at brokkehoveder gerne må finde et andet leasingselskab, ligesom en tredje får at vide, at hun må være Danmarks største curlingmor.


Jeg vil hellere udlægge vores version med det samme, da jeg synes, at forbrugerne har ret til at høre begge sider af en sag.

Jan Lorenzen


Jan Lorenzen lægger ikke skjul på, at han går lige til stregen i sine besvarelser, men at han anser tilgangen som den rigtige, når han og selskabet bliver ofre for uberettiget kritik og umulige kunder, som det eksempelvis var tilfældet med kvinden, han stemplede som landets største curlingmor.

- Vi havde en god dialog med hendes datter, men så ringede hun og skældte os ud, fordi vi ikke ville lade hende komme ind i butikken og se på biler, da vi ville beskytte vores kunder mod covid-19. Jeg ved godt, det var et lidt kontroversielt svar, men hun var virkelig uden for pædagogisk rækkevidde, siger han med et smil.

Annonce

Berettiget kritik er velkommen

Jan Lorenzen mener dog ikke, at man som kunde skal lade være med at henvende sig til leasingselskabet, hvis der er noget, man er utilfreds med.

Det kræver dog, man henvender sig med saglig kritik.

- Berettiget kritik er altid velkommen, men uberettiget vrøvl? Så er man gået forkert i byen. Selvfølgelig laver vi alle fejl, men vi klarer udfordringerne, inden de udvikler sig til et problem. Vi besvarer altid kunden ud fra vores oplevelse af sagen, og vi kan altid underbygge de pointer, vi kommer med, fortæller Jan Lorenzen, der påpeger, at han tidligere har erkendt fejl over for utilfredse kunder på Trustpilot, men at han udmærket er klar over, at eksemplerne forekommer sjældent.

- Der er enkelte sager, hvor vi har lagt os fladt ned og erkendt, at det var os, der havde begået en fejl, så vi er ikke stride hele vejen igennem. Men når vi vurderer, at kritikken er uberettiget, så tillader vi os at svare igen, siger BMC Leasing-direktøren med et glimt i øjet.

BMC Leasing råder over 30 ansatte. De har - ifølge Jan Lorenzen - 4000 biler kørende i Danmark.

Annonce
AGF For abonnenter

Bagkanten: Der er flere plusser end minusser ved AGF's nye formation

Danmark

Mandagens coronatal: 785 nye smittede

Annonce
Annonce
Annonce
Aarhus

Slagter Kruse lukker efter 132 år: - Det er vemodigt, men også en lettelse

Aarhus For abonnenter

Fra hobby til millioner: Det har kostet Mia og Kenneth blod, sved og tårer at holde fast i succesen

Sport

En århusiansk sejlsportstirsdag er i vente: Med lidt held er der en OL-medalje

Aarhus For abonnenter

Trine blev 'hende fra Løvens Hule': Har knoklet benhårdt for at skabe en succes af glimmer og guld

Aarhus For abonnenter

Mark sælger brygudstyr: Sådan kommer du i gang med at brygge øl

Danmark

Her er de nyeste corona-tal søndag: 497 nye smittetilfælde

Erhverv For abonnenter

11 nye regnskaber med både plus og minus: Sådan gik det for blandt andet mad og møbler, huse og håndværk

Alarm 112

Kvinde forsøgte at sælge telefon - men blev mødt af køkkenkniv

Sport

Viktor Axelsen vinder OL-guld efter vanvittig finale

Sport

Århusiansk guldsejler står tirsdag morgen i sin tredje OL-finale med mulighed for medalje: - I sidste ende er det oppe i hovedet

AGF For abonnenter

David Nielsen rystede posen, men målene kommer stadig ikke af sig selv

Aarhus

Mandagens coronatal: Nye smittede holder sig under 100

Annonce