Annonce
AGF

Juelsgård er tilbage: Karantæneramt AGF-trup udtaget

Jesper Juelsgård er tilbage. Foto: Ole Nielsen

FODBOLD: Efter to kampe helt uden for truppen er Jesper Juelsgård tilbage i varmen til AGF's sidste superligakamp på Ceres Park i 2019. Sammen med Kasper Lunding erstatter han Niklas Backman og Jon Thorsteinsson, der begge er ude med karantæne efter at have samlet for mange strafpoint sammen.

Målmand og lejesvend Aleksandar Jovanovic er endnu engang fravalgt.

Kampen fløjtes i gang klokken 14, hvor Lyngby BK venter. Her kan AGF med en sejr tage et solidt skridt i retning af at kunne overvintre på en tredjeplads i sikker afstand til den syvendeplads, der lige netop ikke giver adgang til forårets medaljespil i superligaen. Omvendt vil et nederlag betyde, at klubberne uden for top 6 kommer lige lovlig tæt på århusianerne i den øjeblikkelige stilling.

AGF startopstilling skal findes mellem disse 18 spillere:

  • William Eskelinen
  • Alex Gersbach
  • Frederik Tingager
  • Nicolai Poulsen
  • Jakob Ankersen
  • Mustafa Amini
  • Patrick Mortensen
  • Alexander Munksgaard
  • Nicklas Helenius
  • Casper Højer Nielsen
  • Jesper Juelsgård
  • Mustapha Bundu
  • Zach Duncan
  • Bror Blume
  • Kasper T. Kristensen
  • Kevin Diks
  • Kasper Lunding
  • Sebastian Hausner
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce