Annonce
AGF

Karakterbogen: Bundu var bedste AGFer mod Lyngby

Mustapha Bundu var bedste AGFer mod Lyndby. Foto: Ernst van Norde/Ritzau Scanpix
Mange AGF-spillere leverede godkendte præstationer mod Lyngby.

FODBOLD: Avisens karakterer efter AGFs Superligakamp mod Lyngby.

  • -03 Uacceptabel
  • 00 Meget svag
  • 02 Under niveau
  • 4 Godkendt
  • 7 Stærk indsats
  • 10 Fremragende
  • 12 Landsholdsklasse
Annonce

4 William Eskelinen

Ikke meget at lave mod et Lyngby-hold, der sjældent truede foran AGF-målet, og udover scoringen vel ikke havde et eneste kvalificeret forsøg indenfor rammen. Lidt for passiv ude i feltet på et par dødbolde.

02 Alexander Munksgaard

Så bedre ud end i Esbjerg-kampen. På den svære bane forsvarede han sin side godt, og var også ihærdig fremad banen, selvom det også i perioder gik alibi-bold i projektet.

4 Frederik Tingager

Tilbage i startopstillingen efter lang tids pause, og skulle da også lige i gang. Virkede noget rusten i det første kvarter, men herefter fandt han sit spil, tog fra i nærkampene og var også solid med bolden.

02 Sebastian Hausner

Skiftet ud efter 33 minutter på grund af en skade, men ramte bestemt ikke indtil da. Alt for passiv ved Lyngby-scoringen, hvor han fulgte sin mand og for sent opdagede Corlu.

4 Casper Højer Nielsen

Backens forrygende frispark banede vejen for AGFs udligning, og han var i det hele taget involveret i mangt og meget mod sine tidligere klub. Det var ikke alle pasninger, der var lige heldige, men samarbejdet med Ankersen fungerede – og de var sammen en konstant trussel.

4 Nicolai Poulsen

Havde med fraværet af Backman og den tidlige udskiftning af Hausner en ekstra vigtig rolle med at holde sammen på defensiven, og den bidske 6’er bed i den grad fra sig inde i maskinrummet. Vandt mange dueller og passede også på bolden.

7 Mustapha Bundu

Sammen med Ankersen de offensivt mest aktive og farlige AGFere denne eftermiddag. Havde farten til gang på gang at sætte Lyngby-spillerne, og burde måske i endnu højere grad have udnyttet dette på den tunge bane.

02 Mustafa Amini

Tilbage i en mere styrende rolle og tog initiativ i det fremadrettede spil. På en dårlig bane kommer der flere fejl, men energien var der, og australieren knoklede måsen ud af bukserne.

4 Bror Blume

Masser af gode førstegangsberøringer og små overtalsskabende pasninger fra den dieseldrevne midtbanespiller. Det var ikke en bane, der decideret smilede til Blumes kvaliteter, men han slap altså generelt hæderligt fra indsatsen.

4 Jakob Ankersen

Med fra start i stedet for karantæneramte Thorsteinsson, og den løbestærke kant var virkelig en gevinst for holdet. Pågående i sit spil og derfor også involveret i meget – dog mere i de første 45 minutter end efter pausen.

4 Patrick Mortensen

Igen på pletten. Meget mere i vigør end mod Esbjerg og bedre til at holde fast i bolden. Men kan sagtens spille mere direkte. Scoringen trækker op.

4 Jesper Juelsgård

På banen i 1. halvleg og lagde upåvirket ud med fire-fem gode aktioner. Stod godt fast i nærkampene.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce