Annonce
Debat

Kattegatbroen bør kunne forbindes med Marselistunnellen

Grafik: Nex

Læserbrev: For at bevare den smukke østjyske natur mellem Hou og Aarhus bør den nye Kattegatbro konstrueres og ruteføres, så den kan blive landfast med Jylland via en tunnel, som ender op i den nye Marselistunnel, der får forbindelse til både Aarhus Hovedbanegård og E45.

Så tæt på Aarhus som muligt med skyldig hensyn til miljø, støj, natur m.v. ledes trafikken fra Kattegatbroen – biler/tog – biltog/passagertog/godstog – ned i en tunnel, som forbindes med den nye Marselistunnel, der ender op ude ved E45.


For at bevare den smukke østjyske natur mellem Hou og Aarhus bør den nye Kattegatbro konstrueres og ruteføres, så den kan blive landfast med Jylland via en tunnel, som ender op i den nye Marselistunnel.

Ole Krabbe Olesen


Undervejs kan passagertog med relativ få sportilføjelser forbindes med hovedbanegården i Aarhus, hvorfra der så er adgang til hele den store verden! Godstog bliver på havnen, medens biltog får et afsætningssted, der har forbindelse til E45.

Person- og lastbiler som alternativt selv kører gennem tunnelen kan dreje fra på Ydre Ringvej i Aarhus – eller fortsætte hele vejen til E45. Via E45 er der også adgang til hele den store verden.

Udbygningen af E45 kan med ovennævnte begrænses til strækningen Aarhus-Randers, idet trafik fra Sjælland til og med Vejle må formodes også fremadrettet at ville tage Storebæltsbroen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
AGF

Schouby om ny sportschef: Vigtigste opgave bliver at købe nye spillere og trimme truppen

Kultur

Udeservering eller ej? Blandede holdninger hos århusianske restauratører

Annonce