Annoncørbetalt indhold

Kend dårlige betalere som lus på gangen med dette trick

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Du har investeret tid og ressourcer i en kunde, men når betalingen endelige skal falde, opstår den situation alle virksomheder frygter; Kunden kan ikke betale. Herefter følger en lang og opslidende proces, med at inddrive pengene. Det er et scenarier alle virksomheder gerne vil undgå, men desværre let kan ende i.


Annonce

I Danmark er andelen af dårlige betalere desværre et stigende problem, og mange virksomheder har svært ved at skelne mellem der kunder der er gode og dårlige betalere. Heldigvis er der tiltag og tricks virksomheder kan gøre brug af, for at luge ud i de dårlige betalere og undgå at de kommer i deres kundeportefølje.


Berig din eksisterende kundedata med ekstern virksomhedsdata

En af de største faldgruber, der er medvirkende til at dårlige betalere, kan skjule sig blandt dine kunder er ukorrekte eller forældede oplysninger. Uden de rette oplysninger er det en umulig opgave at sikre sig mod dårlige betalere. Heldigvis har data-eksperter fra Bisnode har udviklet en samlet database, med alle tilgængelige oplysninger om virksomheder i Danmark og resten af verden. De har gjort dette i målet om at skabe et databaseret grundlag for virksomheder, til at træffe bedre beslutninger på.


Benytter du Bisnodes integrerede CRM løsninger, kan du berige eksisterende virksomhedsdata om dine kunder med virksomhedsoplysninger fra Bisnodes centrale database. På den måde kan du med få klik, identificere dårlige betalere i din kundeportfølje, som du ikke selv ville kunne have identificeret. Ved at øge mængden af data du kan tilgå om dine kunder, kan du give dig selv de bedste forudsætninger for at træffe de rette beslutninger. Du bliver også gjort opmærksom på dårlig økonomi blandt dine kunder, før du giver dem kredit. Samt tidligt lære om en potentielt kundes økonomiske situation, før du indgår et samarbejde med dem.


En struktureret kombination af intern og ekstern virksomhedsdata, er derfor kritisk for fyldestgørende kreditvurderinger af virksomheder. Og ved at integrere de systemer I som virksomhed allerede bruger omkring jeres kunder med eksterne datakilder, som fx Bisnodes, får virksomheder et fuldt overblik over deres kunder.


Fokuser din energi på loyale kunder og samarbejdspartnere

Afslutningsvis gælder det gamle købmandsråd om at loyale kunder er de bedste kunder stadigvæk. Det kan være nemt at blive forblændet af store ordre med den dertilhørende store omsætning, men faktum er at du løber en tilsvarende stor risiko, hvis du ikke kan stole på kunden. Vær derfor opmærksom på ikke at yde for stor kredit, i jagten på større omsætning. Læg hellere dit fokus på dine loyale kunder og brug energi på at pleje dit forhold til dem. Det sikrer dig en sund likviditet og du slipper for dårlige betalere i din kundeportefølje. Sidst men ikke mindst, er det også vigtigt at du er opmærksom på dit forhold til dine egne samarbejdspartnere. Er du selv en loyal kunde, der betaler til tiden, giver det et godt omdømme. Med disse tilgange er du sikker på at sidde tilbage med en kundeportefølje bestående af tilfredse, loyale og godt betalende kunder.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.