Annonce
Livsstil

Kendt århusiansk restaurant åbner hotel i Ebeltoft

Langhoff & Juul tog prisen som byens bedste brunch til den seneste Byens Bedste-kåring. De blev blandt andet rost for deres økologi, varme stemning og gode mad. Foto: Kim Haugaard

Der bliver uformelle rammer, en afslappet atmosfære og selvfølgelig en Langhoff & Juul-restaurant, når holdet bag den århusianske restaurant åbner dørene for et nyt, stort hotelområde i Ebeltoft.

EBELTOFT: Nu kan du snart smide tænderne i en af de mange økologiske retter fra Langhoff & Juul, hvis du kommer forbi Ebeltoft.

Teamet bag den århusianske restaurant har nemlig opkøbt hotellet Ebeltoft Strand, hvor de vil slå dørene op for et helt nyt koncept: Boutique Hotel og restaurant.

Det nordiske udtryk, stemningen og den økologiske ideologi bag restauranten skal leve videre under de nye rammer i Ebeltoft, men nu kan det sprede sig til langt flere kvadratmeter. Der bliver nemlig plads til 400 gæster på hotellet, til større selskaber og til besøg i flere dage.

- Ved at tilbyde overnatninger, weekendophold, bryllupper og konfirmationer kan vores gæster nyde Langhoff & Juul stemningen i endnu flere sammenhænge - så vi forlænger den særlige oplevelse, de får, når de besøger os, lyder det fra ejerne Jonas Langhoff, Carsten Lundberg og Søren Stensdal.

Selvom der bliver større lokaler og større selskaber, er det vigtigt, at den velkendte Langhoff & Juul-stemningen følger med til Ebeltoft, fortæller de. Derfor bliver der gjort en del for at få sjælen og stemningen med i de nye lokaler.

- Vi vil skabe uformelle rammer og en afslappet atmosfære med smagfuldt indrettede suites i Langhoff & Juul-stil, der er både unikke og personlige. Hotellet får også en hyggelig pejsestue og en stemningsfuld bar, hvor gæsterne kan slappe af og hygge sig. Og selvfølgelig en Langhoff & Juul restaurant som vi kender den, siger ejerne.

I forhold til maden er Ebeltoftområdet i sig selv leveringsdygtigt i mange lokale råvarer, som køkkenet hos Langhoff & Juul har en forkærlighed for. Det taler hotellet naturligt ind i konceptet og vil tilføre noget unikt til den lokale madscene, som restauranten byder på.

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå- og cykelgader i midtbyen

Søren Kierkegaard har sagt: ”Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt.” Mit ærinde er at få person-mobilitet i midtbyen til at glide på en god måde. Og derfor foreslår jeg kombinerede gå- og cykelgader i store dele af det centrale Aarhus. Det skal omfatte midtbyens gamle og smalle gader, hvor der ikke er plads til at etablere cykelstier og reelt heller ikke til gennemgående biltrafik, hvis gående skal kunne færdes sikkert her. Det omfatter ikke de nuværende gågader, som fortsat skal være forbeholdt gående. Ej heller nuværende cykelstier. Men de erstatter de nuværende ’cykelgader’, som ikke rigtigt fungerer, fordi trafikken her fortsat foregår på bilernes præmisser og skaber farlige situationer. Se på Mejlgade. Kun de bløde trafikanter har adgang. Fodgængere, løbehjul, skateboard, cykler og måske andre små el-køretøjer blander sig mellem hinanden. Området og gaderne er markeret og utvetydigt skiltet, så selv de mest retningsforvirrede turister forstår det. Fodgængerne har som den ’svageste’ gruppe fortrinsret. Ellers er konceptet, at alle tager hensyn til hinanden – det er den eneste regel. Og det indbefatter naturligvis, at der kun må køres eller cykles i et beskedent tempo. Beboerne kan sive ind og ud med deres biler. Ligesom den nødvendige varetransport. Desuden kan der være adgang for små grønne el-taxaer med en særlig tilladelse, så alle har mulighed for adgang. Og naturligvis skal der være nogle få større trafikårer ind i centrum til den øvrige bil-, bus- og cykeltrafik. Som vi kender det i dag. Kan denne ’sammenblanding’ nu lade sig gøre? JA. Jeg har set det fungere i Bergen, som har en masse bycykler, som kører overalt uden problemer. Og jeg mener, at når vi blot ved, hvad betingelsen er, nemlig at der her skal være plads til alle, så får vi dét til at fungere. Det er vores ansvar, hver især. Det kræver, for det første, at vi tager ansvaret på os og viser hensyn, og for det andet, at vi giver os tid – og her kommer Søren Kierkegaard ind – da det ikke lader sig gøre, hvis vi er fortravlede og stressede. Vi kan godt tage 10 minutter tidligere afsted. Vi kan godt tage det roligt, når der opstår uforudsete ting og forhindringer - for det gør der altid, før eller siden - det er et vilkår i trafikken. Vi kan anerkende, at vi ikke hjælper nogen som helst – og da slet ikke os selv - ved at fare sted og konstant have travlt. Tværtimod. Det hindrer os i at være til stede og omgås andre på en god, rummelig og hensynsfuld måde. Udover hensynsfuldheden gælder trafikkens gyldne hovedregel selvfølgelig; nemlig at køre, gå eller bevæge sig efter forholdene. Og det gør vi altså bedst på den Kierkegaardske måde…

Annonce