Annonce
Aarhus

Klare krav fra Kombardo: Ny rutebilstation i Aarhus skal have mere plads

Kombardo Expressen er blev en succes for Molslinjen. Færgeselskabet håber, at der venter mere plads til busserne på en nyplaceret busterminal i Aarhus. Arkivfoto

Kombardo Expressen er på halvandet år vokset markant. Men Molslinjens busselskab har kun en enkelt plads på Aarhus Rutebilstation, og det er der ikke tilfredshed med.

AARHUS: En central adresse med mere plads og ordnede forhold.

Hos Molslinjens Kombardo Expressen er det prioriteter i forbindelse med en ny placering af Aarhus Rutebilstation.

- En rutebilstation bør være placeret centralt og give nem adgang for kunderne. Vi flytter jo færgehavnen ud i Østhavnen i 2020, understreger PR- og kommunikationschef Jesper Maack fra Molslinjen.

Ifølge Jesper Maack skal en kommende rutebilstation helst placeres, så det bliver nemt for kunderne at komme til og fra busserne.

- Og måske gerne et sted hvor det også er nemt at skifte fra bybus til fjernbus, forklarer Jesper Maack.

Annonce

En rutebilstation bør være placeret centralt og give nem adgang for kunderne. Vi flytter jo færgehavnen ud i Østhavnen i 2020.

Jesper Maack, Molslinjen.
Gennem mange år har der været planer om at flytte Aarhus Rutebilstation. Nu er der igen gang i en indsats for at give den nedslidte station fra 1954 en ny placering. Foto: Axel Schütt

Krav om plads

Kombardo-Expressen havde første tur i juli 2017.

Siden er antallet af afgange vokset voldsomt, og de mange busser kræver plads på Aarhus Rutebilstation.

Den kniber det imidlertid med at få. Aktuelt har Kombardo en enkelt bås på rutebilstationen, mens Flixbus råder over fem pladser.

Aarhus Kommune har netop sat gang i en analyse, der skal give Aarhus Rutebilstation en ny placering. Molslinjen er optaget af at få bedre plads på en ny busterminal.

- Det kunne være et dedikeret område til fjernbusser, hvor pladserne ikke nødvendigvis var øremærkede til bestemte operatører, så pladserne ikke kan benyttes af andre og står ubenyttede hen i perioder, vurderer Jesper Maack.

PR- og kommunikationschef Jesper Maack fra Molslinjen vil gerne have flere pladser til Kombardo Expressens busser på Aarhus Rutebilstation. Arkivfoto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Nye beregninger: Det vil der ske med biltrafikken, hvis man gør bus og letbane gratis i Aarhus

Leder

Socialdemokraterne hader idræt

Indrømmet, overskriften er måske nok strammet en anelse, men når man ser på, hvordan borgmesterpartiet optræder i spørgsmålet om at sikre ordentlige og tilstrækkelige idrætsfaciliteter til de århusianske borgere, så kan man ikke helt undgå at sidde tilbage med fornemmelsen af, at partiet egentlig ikke tager den del særlig seriøst. Sammenligner man Aarhus med alle andre byer i Danmark, er det nemlig kun indbyggerne i hovedstaden, der er dårligere stillet end århusianerne. En rapport fastslog for nylig, at hvis udviklingen fortsætter, vil Aarhus i 2030 mangle hele 32 fodboldbaner og 22 idrætshaller, hvis byen bare skal opretholde den nuværende fordeling af borgere per facilitet - og det er endda uden at medregne, at byen vokser med over 5000 indbyggere om året. Det er naturligvis ikke alene Socialdemokratiets ansvar, men lige nu er det i hvert fald fair at fastslå, at det er byrådets største parti, der står i vejen for, at idrætsområdet kan få det tiltrængte løft. Både Venstre og Radikale har gentagne gange forsøgt at råbe de øvrige partier op, men specielt den røde del af byrådssalen virker til helt at have mistet hørelsen, når det handler om idrætsfaciliteter. Ufatteligt, når man ved, hvor meget et velfungerende forenings- og idrætsliv betyder for alt lige fra integration til sund livsstil og mindre kriminalitet.

Aarhus

Mulige problemer med letbanen torsdag: Udstyr til forebyggelse af is er endnu ikke fuldt i drift

Aarhus For abonnenter

Nelson boede 14 år i en flygtningelejr: - Det betyder alt for mig at blive dansk statsborger

Annonce