Annonce
Aarhus

Klare krav fra Kombardo: Ny rutebilstation i Aarhus skal have mere plads

Kombardo Expressen er blev en succes for Molslinjen. Færgeselskabet håber, at der venter mere plads til busserne på en nyplaceret busterminal i Aarhus. Arkivfoto

Kombardo Expressen er på halvandet år vokset markant. Men Molslinjens busselskab har kun en enkelt plads på Aarhus Rutebilstation, og det er der ikke tilfredshed med.

AARHUS: En central adresse med mere plads og ordnede forhold.

Hos Molslinjens Kombardo Expressen er det prioriteter i forbindelse med en ny placering af Aarhus Rutebilstation.

- En rutebilstation bør være placeret centralt og give nem adgang for kunderne. Vi flytter jo færgehavnen ud i Østhavnen i 2020, understreger PR- og kommunikationschef Jesper Maack fra Molslinjen.

Ifølge Jesper Maack skal en kommende rutebilstation helst placeres, så det bliver nemt for kunderne at komme til og fra busserne.

- Og måske gerne et sted hvor det også er nemt at skifte fra bybus til fjernbus, forklarer Jesper Maack.

Annonce

En rutebilstation bør være placeret centralt og give nem adgang for kunderne. Vi flytter jo færgehavnen ud i Østhavnen i 2020.

Jesper Maack, Molslinjen.
Gennem mange år har der været planer om at flytte Aarhus Rutebilstation. Nu er der igen gang i en indsats for at give den nedslidte station fra 1954 en ny placering. Foto: Axel Schütt

Krav om plads

Kombardo-Expressen havde første tur i juli 2017.

Siden er antallet af afgange vokset voldsomt, og de mange busser kræver plads på Aarhus Rutebilstation.

Den kniber det imidlertid med at få. Aktuelt har Kombardo en enkelt bås på rutebilstationen, mens Flixbus råder over fem pladser.

Aarhus Kommune har netop sat gang i en analyse, der skal give Aarhus Rutebilstation en ny placering. Molslinjen er optaget af at få bedre plads på en ny busterminal.

- Det kunne være et dedikeret område til fjernbusser, hvor pladserne ikke nødvendigvis var øremærkede til bestemte operatører, så pladserne ikke kan benyttes af andre og står ubenyttede hen i perioder, vurderer Jesper Maack.

PR- og kommunikationschef Jesper Maack fra Molslinjen vil gerne have flere pladser til Kombardo Expressens busser på Aarhus Rutebilstation. Arkivfoto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Østjylland For abonnenter

Bilisterne kæmper om udendørs parkeringspladser: Samtidig står supersygehusets p-hus halvtomt

Leder For abonnenter

Indbrud i Østjylland: Antallet skal ned og opklaringsprocenten skal op

Det er glædelige nyheder, man kunne læse i Århus Stiftstidende lørdag. Antallet af indbrud i Østjyllands politikreds er nemlig raslet ned de seneste ti år. 34 procent er antallet faldet i hele Østjylland, mens der i Norddjurs alene var 65 procent færre indbrud i 2018 end for ti år siden. Det er utroligt positivt og vigtigt i en tid, hvor man ud fra døgnrapporter og krim-historier på tværs af medierne indimellem kunne tro, at det modsatte var tilfældet. Og hvem skal så have buketten af roser for de markant forbedrede tal? Flere i virkeligheden. Først og fremmest har politiet ydet en stor indsats med at oplyse og klæde borgerne på, så de ved lige præcis hvilke trick, en langfingret gæst ikke bryder sig om. Dernæst har borgerne taget rådene til sig og fra 2016, efter at politiet havde gennemført en større oplysningskampagne, begyndte indbrudsstatistikken at blive mærkbart bedre. Derfor kan det næsten lyde jubeloptimistisk, når vicepolitiinspektøren ved Østjyllands Politi, Gert Bisgaard, taler om at få sænket indbruddene i privat beboelse med yderligere to tredjedele over de næste år. Men det er dejligt med ambitioner. Dejligt med himmelstræbende mål, for et indbrud er ét for meget. Som de fleste, der har haft indbrud, kan skrive under på, så kan det blive dyrt for den ramte, det kan betyde tab af uerstattelige effekter, give bøvl med forsikringen og ikke mindst utryghed.

Aarhus

Nyt miljøvenligt våben mod glatte fortove: Vulkansk aske erstatter salt og sand

112

Skulle tisse men fik ølkrus i hovedet: Tumult i nattelivet endte med kvælertag

Annonce