Annonce
Aarhus

Kunderne rasede over århusiansk webshop: 41 sager endte hos politiet

En af de kunder, der rasede over Styled.dk i sommeren 2019, var Nikolai M. fra Aarhus. Han bestilte en jakke fra det amerikanske mærke Shadez New York hos Styled.dk. Men da jakken endelig dukkede op, stod der Fashion Jeans i nakkemærket, hvor der også er flere stavefejl.
Henvendelserne drejede sig om flere ting. Blandt andet om virksomheden måtte hæve penge fra kundens konto, inden varen var sendt. Om kunder, der ikke havde modtaget en vare, de havde bestilt. Og om kunder, der modtog det, de kaldte en "kopi-vare"
Annonce

AARHUS: Netbutikken Styled.dk røg i sommeren 2019 ind i en voldsom shitstorm på de sociale medier.

Kunderne var rasende og lagde ikke fingre imellem, når de anmeldte butikken på Trustpilot eller Facebook, og ord som "fup", "humbug" og "ADVARSEL" gik igen, når man løb de mange kommentarer igennem.

Og det blev ikke ved de harske kommentarer på sociale medier. 18 kunder meldte den århusianske webshop til politiet og 23 indsendte en klage til Forbrugerombudsmanden. De  klager overgik senere til Østjyllands Politi.

Henvendelserne drejede sig om flere ting. Blandt andet om virksomheden måtte hæve penge fra kundens konto, inden varen var sendt. Om kunder, der ikke modtog en vare, de har bestilt. Og om kunder, der modtog det, de kaldte en "kopi-vare" i forhold til den bestilte vare.

I dag er Styled.dk lukket - og sagerne ligger stadig hos Østjyllands Politi til efterforskning.

Annonce

Vaskemærker på kinesisk

En af de kunder, der dengang rasede over en "kopi-vare" fra Styled.dk, var Nikolai M. fra Aarhus.


På den måde kan en butik få fjernet mange af de negative anmeldelser, for hvor mange kunder gider lige bruge tid på at scanne og sende en faktura. Jeg gjorde, fordi jeg var så rasende.

Kunde


Han bestilte en jakke fra det amerikanske mærke Shadez New York i slutningen af april og måtte rykke for varen, der dukkede op i maj på trods af, at der stod 24 timers levering.

I sommeren 2019 røg Styled.dk ind i en heftig shitstorm på de sociale medier, hvor kunderne blandt andet klagede over, at virksomheden hævede penge fra kundens konto, inden varen var sendt. Og at det, de modtog, var en "kopi-vare", som her hvor en kunde bestilte en jakke fra det amerikanske mærke Shadez New York. Men da jakken dukkede op, stod der Fashion Jeans i nakkemærket, og vaskeanvisningen var på kinesisk.

- Det er nærmest umuligt at komme i kontakt med butikken. Jeg sendte en rykker-mail til dem flere gange, og hver gang fik jeg samme standardsvar; "Der er godt nyt, du vil modtage din vare om 2-3 dage". Da jakken så endelig kom, var det en billig "kopi-vare", hvor der står Fashion Jeans i nakkemærket i stedet for Shadez, og vaskeanvisningen er på kinesisk. Jeg sendte ikke jakken retur, da jeg på det tidspunkt ikke gad bruge mere tid på firmaet. I stedet skrev jeg en kritisk anmeldelse på Trustpilot, siger Nikolai M. til Århus Stiftstidende i sommeren 2019.

Annonce

Fjernede anmeldelse

Den fik dog ikke lov til at blive liggende længe, da Trustpilot fjernede den.

- Netbutikken anmeldte mig, og så fjernede Trustpilot min anmeldelse, indtil jeg kunne fremsende en faktura på, at jeg faktisk havde handlet med butikken. På den måde kan en butik få fjernet mange af de negative anmeldelser, for hvor mange kunder gider lige bruge tid på at scanne og sende en faktura. Jeg gjorde, fordi jeg var så rasende over, at netbutikken skriver fem stjerner på Trustpilot på deres hjemmeside, når realiteten er, at de kun har tre stjerner på Trustpilot, sagde Nikolai M.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Bakken Bears vandt 12. sejr på stribe

Coronavirus

Ny melding fra Pfizer: Vil levere vaccinedoser som lovet fra 25. januar

Alarm 112

Ingen afskærmning eller håndsprit: Risskov-kiosk kan se frem til bøde

Annonce