Annonce
Indland

Kvinder faldt i snak - glemte manden i Haderslev og opdagede det i Vejle

Arkivfoto: John Fredy

INDLAND: En ældre ægtemand på 88 år gik tirsdag ind på politigården i Haderslev. Herren var nobelt klædt på og bar rundt på en fin buket blomster.

På politigården opsøgte han hjælp. En medarbejder havde fødselsdag, så herren blev tilbudt kaffe og kage.

Han og konen var tidligere på dagen kørt nordpå fra det sydlige opland, da de skulle til familiefest i Vejle. I Haderslev skulle de gøre stop for at opsamle en svigerinde, der ligeledes skulle med til festen.

Aftalen var, at herren her skulle rykke fra forsædet til bagsædet, så de to kvinder kunne snakke oppe foran.

Ægtemanden steg derfor ud af bilen med buketten i hånden for at tage plads på bagsædet, mens svigerinden rykkede ind foran. Men inden manden nåede ind på sin nye plads, var bilen allerede på vej videre.

Manden havde hverken mobiltelefon eller tegnebog på sig, så han stillede sig ventende og tålmodigt op i håbet om, at de to kvinder ville opdage hans fravær.

Samme optimisme var der dog ikke umiddelbart at spore, da han senere travede ind på politigården.

Og ganske rigtigt. De to damer opdagede først det manglende selskab ved ankomsten til Vejle, hvorefter situationen blev løst.

- Sådan kan det gå, når kvinder falder i snak, mente manden.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce