Annonce
Læserbrev

Læserbrev: Få nu sat byggeriet af en Marselistunnel i gang

Ikke uden en hvis stolthed kunne havnedirektøren Jacob Flyvbjerg Christensen forleden bekendtgøre de seneste tal for Aarhus Havn, Danmarks største havn.

Som daglig cyklist på Marselis Boulevard kan jeg kun bekræfte, at aktiviteten på den firesporede vej vokser hele tiden. Tung lastbiltrafik, der transporterer, containere, brændstof, foder til landets grise, maskiner og andre varer, brummer efterhånden i døgndrift, kofanger ved kofanger til og fra havnen.

Om kort tid suppleres den tunge trafik af mere end 1,2 millioner køretøjer, når Molslinjen flytter fra Nordhavnen til Sydhavnen.

At trafikmængden er vokset til det nuværende niveau, kan ikke ligefrem komme som en overraskelse, prognoserne har været klare de seneste 10 år.

Derfor denne opfordring: Få nu sat byggeriet af en Marselistunnel i gang.

Pengene er sparet op, idet kommunens dækningsafgift er sat af til netop en Marselistunnel. Egentlig afventer Aarhus blot regeringens tilladelse.

Det vil klæde den nye (socialdemokratiske) regering at sørge for, at der nu kommer bevægelse i projektet, så tunnelen til Danmarks største havn og de cirka 10.000 arbejdspladser, der er afhængig af ordentlige til- og frakørselsforhold, kan bygges.

At min daglige cykeltur kan ske under mere betryggende forhold, er jo blot en detalje.

Ole V. Christiansen. Arkivfoto: Axel Schütt
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Aarhus

Nyt plejehjem for demensramte borgere åbner i Aarhus

Debat

Marselistunnelen - en nødvendighed?

Aarhus

Livet i en fredet bygning: - Vi lever på husets præmisser

Danmark

Få overblikket over de nye rejseregler her: Hvornår må vi grænsehandle og rejse på ferie?

Annonce