Annonce
Horsens

Læsere på besøg ved havnebygggeri: Det er ikke så tæt, som vi havde ventet

Tonnie Merete Søgaard, Stensballe: Jeg tror, at det bliver et dejligt område, når det bliver asfalteret og helt færdigt. Vi bor i hus i Stensballe, og jeg kunne måske godt se os flytte herned på et tidspunkt, men vi har ikke besluttet os for, hvor vi skal hen. Jeg kunne egentlig godt lide prøvelejligheden i Kanalhusene, men der manglede et gæstetoilet.

Horsens: Lørdag besøgte 40 abonnenter på Horsens Folkeblad Torntoft & Mortensens byggeplads på nordhavnen i Horsens. Vi spurgte dem, hvad de synes om nybyggeriet.

Annonce
Margit Rasmussen, Sydbyen: Jeg cykler tit forbi, og det er spændende at se det fra den her side. Byggeriet er ikke så tæt, som jeg havde forventet, og der er stor variation i det. Det kan jeg godt lide.
Mogens Rasmussen, Sydbyen: Det er et havneområde tæt på vand, og på den måde er det attraktivt i sig selv. Det er et pænt byggeri, men jeg bor godt på Ternebakkevej, så det er ikke aktuelt for os at flytte lige nu.
Henrik Christiansen, Sydbyen: På sigt tror jeg, at det bliver godt. Jeg ville dog nødig flytte ind i februar med det byggerod, der er i dag. Jeg er overrasket over, at der er så meget luft mellem bygningerne. Sådan ser det ikke ud, når man ser det fra den anden side. Foto Michael Svenningsen
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce