Annonce
Sport

Lars Friis er færdig som assistenttræner i AGF

Lars Friis stopper som assistenttræner i AGF.

Lars Friis fortsætter ikke som assistenttræner i AGF, efter at Glen Riddersholm blev fyret som cheftræner.

Lørdag blev Glen Riddersholm fyret som cheftræner i AGF, men assistenttræner Lars Friis' fremtid i klubben har siden været uvis.

Den er efter mandagens træning afklaret, og han fortsætter ikke som assistenttræner for den nye cheftræner, David Nielsen.

Det fortæller sportschefen i AGF, Peter "PC" Christiansen, som lige nu er ved at lede efter en ny til jobbet i samarbejde med cheftræner David Nielsen.

- Vi arbejder på det, men det bliver ikke Lars Friis. Vi går efter en ny assistenttræner. Vi kunne godt se Lars i AGF-regi, fordi han er en dygtig træner, men jeg tror, at begge parter synes, det er smartest at gå hver til sit.

Den nye cheftræner, som havde første arbejdsdag mandag på klubbens træningsanlæg, Fredensvang, er enig i beslutningen.

- Jeg har den største respekt for det trænerteam, der har været her i klubben tidligere, men Lars Friis har været her sammen med Glen (Riddersholm, red.), så jeg kommer til at gå en anden vej, siger David Nielsen.

- Vi er i gang med rekrutteringsprocessen. Jeg taler med "PC" om det, og vi skal være enige om, hvad vi gør. Og når vi gør noget, så skal det være noget, der passer perfekt.

- Jeg vil gerne lige finde ud af, hvordan tingene er i klubben, inden jeg finder den rigtige person. Vi skal ikke bare finde en assistenttræner så hurtigt som muligt, siger cheftræneren.

Lars Friis kom til AGF i januar 2016 fra FC Midtjylland sammen med Glen Riddersholm.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Østjyderne taber på regeringens manglende ambitioner for infrastrukturen

Trængselsproblemerne på det østjyske vejnet er til at tage og føle på. For østjyderne betyder det, at køkørsel dagligt frarøver dem tid, som kunne have brugt meget bedre med familien eller på arbejdet. For de østjyske virksomheder skader trængselsproblemerne mulighederne for at skabe vækst – tid er, som bekendt, penge. Det er med andre ord en fuldstændig uholdbar situation. Både for østjyderne og de østjyske virksomheder, men også for samfundet i sin helhed, fordi vi går glip af vækst og arbejdspladser. Køkørslen koster nemlig et samfundsøkonomisk tab på over 20 milliarder kroner om året. Penge, der kunne have været brugt til vores fælles velfærd og på en fortsat ambitiøs grøn omstilling. Der er behov for en ambitiøs infrastrukturplan, som kan sætte ind, der hvor trængselsproblemerne er størst. Et behov, som altid har haft høj prioritet i Venstre. Sidste år var vi med til at lande en ambitiøs infrastrukturaftale, og i Østjylland bragte aftalen gode nyheder. For med planen skulle E45 udvides både på strækningen mellem Aarhus S og Aarhus N med anlægsstart allerede i 2021 og på strækningen mellem Vejle og Skanderborg S med anlægsstart i 2023. Dertil kom kapacitetsforbedringer på rute 26 og udbygning af rute 15 og en enighed blandt aftaleparterne om at prioritere en fortsat udbygning af E45 fra Aarhus og op mod Randers i en kommende flerårig plan. Samlet set et løft af infrastrukturen i Østjylland på 6,3 milliarder kroner. Ja, faktisk kunne vi næsten ikke få armene ned. Men lykken var kortvarig. Under valgkampen måtte man forstå på Socialdemokratiet, at også de havde store ambitioner om at investere i infrastrukturen. Der var nærmest ingen grænser for, hvor mange vejprojekter, som skulle igangsættes, og det kunne kun gå for langsomt. Derfor må det også undre de østjyske vælgere, at regeringen - med transportminister Benny Engelbrecht i spidsen - i sommer besluttede at skrotte den infrastrukturaftale, som den tidligere regering forhandlede på plads. Man fandt fra regeringens side, at der var behov for at starte helt forfra med et såkaldt blankt kanvas. Og blankt er det til stadighed. Nu er der gået et halvt år, og der er endnu ikke indkaldt til forhandlinger. Transportministeren vil end ikke sætte noget konkret tidsperspektiv for, hvornår forhandlinger skal gå i gang. I værste fald skal vi helt frem i 2022. Det er dybt problematisk, at regeringen hænger i bremsen. Der er store infrastrukturelle udfordringer nu og her, og der er behov for investeringer nu. Vi kan ikke vente til 2021, 2022 eller senere. Så kære regering, lad os nu komme i gang med forhandlingerne, så vi kan få de nødvendige investeringer på plads.

Aarhus

Ransagning af bil førte politiet til skunklaboratorium: 100 ulovlige planter beslaglagt

Kultur For abonnenter

Krig og nye gæster påvirker hverdagen på Badehotellet: Sæson 7 balancerer fermt mellem feelgood og mere alvorsfulde takter

Aarhus

Elever på nedskæringstruet gymnasium strejker: Vi håber, at de kan se, at det er forkert

Annonce