Annonce
Sport

Lars Friis er færdig som assistenttræner i AGF

Lars Friis stopper som assistenttræner i AGF.

Lars Friis fortsætter ikke som assistenttræner i AGF, efter at Glen Riddersholm blev fyret som cheftræner.

Lørdag blev Glen Riddersholm fyret som cheftræner i AGF, men assistenttræner Lars Friis' fremtid i klubben har siden været uvis.

Den er efter mandagens træning afklaret, og han fortsætter ikke som assistenttræner for den nye cheftræner, David Nielsen.

Det fortæller sportschefen i AGF, Peter "PC" Christiansen, som lige nu er ved at lede efter en ny til jobbet i samarbejde med cheftræner David Nielsen.

- Vi arbejder på det, men det bliver ikke Lars Friis. Vi går efter en ny assistenttræner. Vi kunne godt se Lars i AGF-regi, fordi han er en dygtig træner, men jeg tror, at begge parter synes, det er smartest at gå hver til sit.

Den nye cheftræner, som havde første arbejdsdag mandag på klubbens træningsanlæg, Fredensvang, er enig i beslutningen.

- Jeg har den største respekt for det trænerteam, der har været her i klubben tidligere, men Lars Friis har været her sammen med Glen (Riddersholm, red.), så jeg kommer til at gå en anden vej, siger David Nielsen.

- Vi er i gang med rekrutteringsprocessen. Jeg taler med "PC" om det, og vi skal være enige om, hvad vi gør. Og når vi gør noget, så skal det være noget, der passer perfekt.

- Jeg vil gerne lige finde ud af, hvordan tingene er i klubben, inden jeg finder den rigtige person. Vi skal ikke bare finde en assistenttræner så hurtigt som muligt, siger cheftræneren.

Lars Friis kom til AGF i januar 2016 fra FC Midtjylland sammen med Glen Riddersholm.

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Islændinge pillede brodden af Århus

Leder For abonnenter

Parkering i Skejby: Gylden mulighed for at få parkering til at fungere

En arbejdsplads med næsten 9.734 medarbejdere samlet på et areal, der svarer til cirka 500 parcelhusgrunde. Det er ikke svært at forestille sig, at det vil give problemer på mange forskellige områder. Men når det drejer sig om selve en af grundpillerne i vores velfærdssamfund; nemlig et sygehus, så tillader vi faktisk ikke, at der er alt for mange problemer. Så forventer vi - alle vi skatteborgere - at tingene bare kører efter en snor, der hverken knækker eller flosser det mindste. Men sådan er det selvfølgelig ikke i virkelighedens verden og slet ikke, når sygehuset er Aarhus Universitetshospital, der siden den tankemæssige fødsel har oplevet at få fjernet millioner og atter millioner af kroner, så det har meget svært ved at leve op til betegnelsen et supersygehus. Aarhus Universitetshospital er ét af de absolut bedste sygehuse i Danmark med nogle af de absolut bedste indenfor deres fag og specialer. Ingen tvivl om det. Men de senere år har Aarhus Universitetshospital fået et ry for også at være mangelfuldt og problemfyldt. Ikke på grund af personalet, men på grund af en økonomi og nogle økonomiske krav fra stat, der gør, at der alt for ofte har været sparerunder, nedskæringer og omorganiseringer. Samtidig har hospitalet kæmpet for at blive færdigbygget med de forsinkelser og fejl, som - desværre - alt for ofte er på store byggerier i Danmark. Nu står sygehuset færdigbygget, men der er stadig mulighed for forbedringer. Især på parkeringsområdet, som vi beskrev i mandagsudgaven af Århus Stiftstidende. Det har sygehusets ledelse, Region Midtjylland og Aarhus Kommune endelig erkendt og har derfor bedt konsulentvirksomheden Cowi om at udtænke noget bedre og langt mere funktionelt end det eksisterende. Som en - heldigvis - sjælden bruger af Aarhus Universitetshospital er det ikke svært at pege på skiltningen, som et forbedringspunkt. Ikke så meget antallet af skilte, mere størrelse og selve indholdet. Som ansat ved man godt, hvor man skal hen. Som indlagt er det mere eller mindre ligegyldigt, da andre oftest afleverer én. Som pårørende og gæst er man straks mere udfordret. Men hospitalet er førdigbygget og parkeringspladserne er lavet, så nu kan Cowi studere det adfærdsmønster, vi bilister har, når vi ankommer til et sygehus. Cowi har alle muligheder for at lave en analyse, der helt ned til de enkelte pladser kan optimere det for både ansatte og pårørende, så begge grupper får optimale parkeringsforhold tæt på supersygehuset. Alt andet vil være ærgerligt.

Annonce