Midttrafik planlægger letbanens næste etape. Sporene går til Hinnerup, Skanderborg og gennem Gellerupparken. Er det den rigtige vej? Skriv din mening nederst i artiklen.
Om nogle år kan du tage med letbanen, hvis du vil en tur i Bazar Vest. Du kan også fortsætte lige ned gennem Gellerupparken og stige ud foran City Vest på Silkeborgvej.
Et letbanespor til Brabrand gennem Gellerupparken er Midttrafiks bud på en udbygning af den århusianske letbane, når banens første etape er sat i drift i 2015.
Midttrafik vil også lade letbanen gå fra Lisbjerg til Hinnerup.
Til Hasselager og videre sydpå til Skanderborg.
Og ud på Nordhavnen til Isbjerget, Light House, Z-huset og de andre store byggerier der.
Letbanens politiske følgegruppe har sagt ja til at lade letbanesekretariatet fortsætte planlægningen af de tre linjeføringer.
Mandag 11. april skal Magistraten kigge på forslaget. Senere skal Aarhus Byråd beslutte, om det er de rigtige forslag til udbygning at letbanen, Midttrafik satser på.
Linjerne er valgt, fordi de går gennem områder, hvor der bor - eller kommer til at bo - en masse mennesker, som kan få fordel af en letbane.
Lederen af Midttrafiks letbanesekretariat, Ole Sørensen, understreger dog, at den endelige linjeføring kan komme til at tage sig anderledes ud end på kortet.
»Men det er de linjer, vi undersøger trafikalt og økonomisk. Inden vi lægger os fast, skal der laves VVM-undersøgelser og lokalplaner, og de kan rykke ved linjeføringen,« siger Ole Sørensen.
Hvad synes du om Midttrafiks forslag til udbygning af letbanen. Er det de rigtige linjeføringer, man satser på? Skriv din mening herunder.