Annonce
AGF

Lyngby stoppede AGFs sejrsstime

Arkivfoto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
AGF måtte nøjes med uafgjort 1-1 da Lyngby søndag gæstede Aarhus i Superligaen.

FODBOLD: AGFs stime med fire sejre på stribe blev stoppet af Lyngby, der søndag gæstede Aarhus.

Gæsterne kom foran 1-0 tidligt i kampen men AGF fik udlignet inden pausen. I anden halvleg pressede AGF på for at vinde, men formåede aldrig at ligge et tungt nok pres på modstanderen.

Kampen var præget af en meget tung og mudret bane, der gjorde det svært at spille poleret.

I stedet vandt tilfældighederne, og dem udnyttede holdene én hver af.

Fraværet af Niklas Backman, der sad ude med karantæne, var tydeligt allerede efter en håndfuld minutter. Sebastian Hausner lod sig trække skævt af Lyngbys André Riel og efterlod et enormt hul til fremadstormende Rezan Corlu, der kunne løbe igennem AGF-holdet og sætte bolden i mål til 1-0.

Det var imod spil og chancer. Og derfor var det også fuldt fortjent da Patrick Mortensen udlignede efter en halv time. Casper Højer Nielsen knaldede et frisparksforsøg på overliggeren via en hånd fra Lyngbys målmand. Returbolden sprang ud til Mortensen, der nemt kunne udligne med hovedet.

Med det ene point indtager AGF stadig tredjepladsen i Superligaen med 33 point for 19 kampe.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce