Annonce
Sport

Mærket Wozniacki lader op til næste runde

Edgar Su/Reuters
Den danske tennisstjerne har brug for ro, lyder det fra far og træner, efter nervøs kamp mandag.

Ligesom det er sket tidligere i Australian Open, slår holdet omkring Caroline Wozniacki ring om den danske tennisspiller på hviledagene, hvor hun ellers ofte giver kommentarer til pressen.

Da Wozniacki tirsdag lokal tid havde afsluttet sin træning, smuttede hun hurtigt væk fra anlægget.

Far og træner Piotr Wozniacki forklarer beslutningen med, at danskeren fortsat er lidt mærket af afskedsnerver i forbindelse med stjernens sidste turnering.

- Vi har trænet så tidligt, og hun skal sove lidt. Så hun er lidt træt med alle de der nerver og det hele. Hun skal slappe af i dag, siger han efter træningen.

Hverken Piotr eller Caroline Wozniacki lagde efter åbningskampen mandag mod amerikanske Kristie Ahn skjul på, at det havde været en nervøs affære.

Nu handler det om at lade op igen for den danske stjerne, der lød hæs efter pressemødet og også hostede enkelte gange under tirsdagens træning.

Caroline Wozniacki forsikrede dog på mandagens pressemøde, at hun var i fin form. Under tirsdagens træning så det endnu engang også ud til, at hun havde et særdeles godt træf på bolden.

Hviledagen skal den danske tennisstjerne nu bruge til lidt massage og udstrækning, og bagefter skal hun bare slappe af, fortæller Piotr Wozniacki.

Lejren omkring Wozniacki består til afskedsturneringen af et større følge end normalt, og her er humøret højt.

- Der er en fantastisk stemning. Der var i de sidste par år meget god stemning, siger Piotr Wozniacki.

- Vi skal huske, at det er hendes mand (David Lee, red.), det er hendes forældre, det er hendes bror, og det er hendes hittingpartnere, så det kan ikke blive bedre.

Wozniacki spiller næste kamp onsdag mod stortalentet Dayana Yastremska fra Ukraine, som i en af tirsdagens første kampe slog en kvalifikationsspiller.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Millionindsprøjtning til århusianske daginstitutioner: 75 pædagoger kan ansættes

Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

Overblik over stjerner og andre priser: Sådan gik det Aarhus ved Michelin-uddelingen

Aarhus

'Daniel fra Rigspolitiet' ville hjælpe 59-årig med banklån: Men den hoppede offeret ikke på

Annonce