Annonce
Aarhus

Mand blev tilbudt et lift: Da han takkede nej blev han væltet omkuld og sparket i ansigtet

Politiet søger vidner til overfald i Mejlgade. Arkivfoto: Jens Nørgaard Larsen/Ritzau Scanpix
Østjyllands Politi vil gerne i kontakt med vidner til et groft overfald i Mejlgade i Aarhus.

AARHUS: Østjyllands Politi søger vidner til et særdeles groft overfald, der skete i Mejlgade søndag omkring midnat.

Her var en 26-årig mand på vej hjem fra en fest i Aarhus, da han blev kontaktet af nogle personer i en mørk BMW stationcar, der kom kørende ad Rosensgade. Den 26-årige mand har forklaret til politiet, at bilens chauffør sagde noget i stil med ”skal du have et lift?”, hvilket den 26-årige afviste.

Bilen kørte herefter op ad Mejlgade og op på siden af den 26-årige mand, hvorefter føreren rullede vinduet ned, stak armen ud og sprayede den 26-årige i ansigtet med noget spraymaling. Den 26-årige råbte ”Jeg vil bare hjem” og fortsatte med at gå, men han kunne høre, at bilen bremsede op, og at flere bildøre blev åbnet.

Kort efter kom en person bagfra og tog fat i hans hår og hev ham ned på fortovet, som han ramte med ansigtet først. Efterfølgende kom en mand hen og sparkede ham i ansigtet og i brystet, hvorefter de tre mænd igen satte sig ind i bilen og med høj fart kørte fra stedet ad Mejlgade og drejede til venstre ad Graven i vestlig retning.

Annonce

Kørte i mørk BMW stationcar

De tre mænd beskrives som:

  • A – føreren af bilen:
  • Mand.
  • Mellemøstlig af udseende.
  • 30-35 år gammel.
  • 180-185 centimeter høj.
  • Almindelig af kropsbygning.
  • Mørk i huden (men lysere end de to andre i bilen) og med sort hår, der var kort i siderne og med isse på toppen.
  • Havde et rundt hoved med skæg omkring mund og hage.
  • Talte dansk.
  • Var iført mørkt tøj.
  • Medbragte en spraydåse med mørk etikette, der indeholdt blå maling.
  • Kørte i en nyere, mørk BMW stationcar.

B:

  • Mand.
  • Mellemøstlig af udseende.
  • 30-35 år gammel.
  • 165-170 centimeter høj.
  • Almindelig af kropsbygning.
  • Mørk i huden og med sort, kort hår.
  • Talte dansk.
  • Var iført en sort dynejakke, mørke bukser og hvide/blå sportssko.

C:

  • Mand.
  • Mellemøstlig af udseende.
  • Mørk i huden og med sort hår.
  • Havde en smule skæg omkring mund og kinder, men ikke specielt fremtræden skægvækst.
  • Talte dansk.
  • Var iført en sort dynejakke.

Østjyllands Politi hører gerne fra vidner, der kan have set bilen eller de tre personer i området omkring Mejlgade ved midnatstid søndag aften. Henvendelser i sagen kan gives til politiet på telefon 114.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Overblik over stjerner og andre priser: Sådan gik det Aarhus ved Michelin-uddelingen

Læserbrev

Læserbrev: Jeg vil kæmpe med næb og klør, for at Aarhus aldrig får mere letbane

Helge Bay skriver 7. februar i et læserbrev, at letbanen er på vej til at blive en succes. Jeg spørger: Hvor? Letbanen er en katastrofe og en århushistorie af dimensioner. Og den bliver ikke en mindre katastrofe fremover. I Aarhus afskaffede man sporvognen i 1971. Faktisk havde man allerede nedlagt den første sporvogn, der var i drift fra 1884-1895. Hvorfor vil man ikke lære af sine fejl? Letbanen er et prestigeprojekt, som på ingen måde er designet til den trafik, som Aarhus har, og Aarhus får i fremtiden. Letbanen/sporvognen gav mening for 50 år siden, og før det, da færre havde biler, og færre mennesker boede her. Men Aarhus er en vikingeby. Byen er bygget op om, at gaderne skal være smalle, fordi man ikke havde brug for mere plads, da der var hestevogne til. Letbanen fejler også, ved at den overhovedet ikke fragter det antal passagerer, man havde forventet. Hvorfor? Fordi, som undersøgelserne også sagde, inden man byggede den, så flytter den under én procent af bilister over i kollektiv trafik. Til gengæld har letbanen været en direkte årsag til lukning af utallige busruter i de små byer og forstæder i Aarhus og opland. Derudover glemmer Helge Bay fuldstændig finansieringen. Hvem skal betale? Inden den første centimeter af letbanens etape 2 er lagt, koster det mindst 655 millioner kroner til omlægning af varmerør mm. Det kan man få rigtig mange busser for. Det smarte ved busser er også, at man kan flytte ruten, så den giver mening. Og så er de betydeligt nemmere at sætte i drift. Letbanen fylder alt for meget. Hvorfor skal den køre igennem det mest trafikerede kryds i Aarhus - krydset Nørreport/Kystvejen? Herfra kommer bilister fra færgen, Randersvej, Kystvejen og den nordlige del af Aarhus, samt fra midtbyen. Og så også en letbane? Det er helt tabt. Hvordan Helge Bay kalder en sporvogn for en "ny trafikløsning", er mig også en kæmpe gåde. Som sagt nedlagde vi den i 1971. Og så køber jeg ikke argumentet med, at det er den eneste CO2-neutrale løsning. Så vidt jeg ved, findes der også elektriske busser. Alt det her gør, at letbanen skal droppes. Og så har jeg hverken nævnt problemerne med frosten, eller den evige udskydelse af åbningsdatoen. Letbanen er gammel vin på nye flasker. Vi har prøvet det før og lagde sporvognene ned af en årsag. Forhåbentlig er der kun få mennesker, der ønsker at ødsle pengene væk på et så udueligt projekt.

Aarhus

Genlæs livebloggen fra uddelingen af michelinstjerner: Flere Aarhus-restauranter beholdt stjernen

Danmark For abonnenter

Tusindvis af borgere betaler allerede mere end gennemsnittet: Nu risikerer de højere skat efter udligningslussing

Aarhus

Cyklister må ud på omvej: Den århusianske 'cykelmotorvej' står flere steder under vand

Annonce