Annonce
Debat

Marselistunnelen - en nødvendighed?

"Hvis den firesporede Marselis Boulevard ikke i fremtiden har kapacitet til trafikken fra havnen, hvordan vil havnen så klare sig med to spor og under den halve kapacitet i fem til otte år, eller hvor lang tid det nu tager at bygge tunnelen?", spørger Flemming Bach Thomassen. Arkivfoto: Kim Haugaard

DEBAT: Når Aarhus Havn siger, at Marselistunnelen er en nødvendighed uden rigtigt at konkretisere hvorfor, mangler man at forklare:

- Hvis den firesporede Marselis Boulevard ikke i fremtiden har kapacitet til trafikken fra havnen, hvordan vil havnen så klare sig med to spor og under den halve kapacitet i fem til otte år, eller hvor lang tid det nu tager at bygge tunnelen? Hvorfor mener man, at tosporede veje har større kapacitet end en firesporet? Normalt vil man regne med det modsatte.


Annonce

I byggeperioden vil nok en del af de trafiktunge virksomheder på havnen blive kvalt eller flytte, fordi de ikke kan leve med begrænsningerne i så lang tid. Men er det det, havnen ønsker?


Det er nu ikke, fordi jeg regner med, at der bliver kapacitetsproblemer i tunnelen. I forvejen er der ikke kapacitetsproblemer. Man ser ikke bilkøer på Marselis Boulevard. Men i byggeperioden vil nok en del af de trafiktunge virksomheder på havnen blive kvalt eller flytte, fordi de ikke kan leve med begrænsningerne i så lang tid. Men er det det, havnen ønsker?

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Aarhus

En kviktest og en drink for 149 kroner: Nyt privat testcenter åbnet ved åen i Aarhus

Alarm 112

26-årig idømt fængsel for vidnetrusler: Fandt betjent på Facebook og truede med at slå hans søn ihjel

Aarhus For abonnenter

Knæskallen gik i seks stykker: - Jeg mistede min udødelighed i cykelstyrtet

Alarm 112

Mand i varevogn skaber frygt i Åbyhøj: Ville have drenge til at hoppe ind i bilen og vise vej til Kvickly

Annonce