Annonce
Mad

Mere MIB på Aarhus Ø: Spis hvad du kan hos Martin Ib til marts

Martin Ib, her fotograferet i sin restaurant i Aarhus Airport, åbner nyt på Aarhus Ø. Foto: Axel Schütt
Der er fart på hos den århusianske restauratør Martin Ib. Til marts åbner han endnu en restaurant på Aarhus Ø

AARHUS: Der er god sandsynlighed for, at du er stødt på navnet Martin Ib eller MIB, som hans madunivers hedder, i Aarhus. Han har bagerier og restauranter flere steder i byen, og til marts kommer endnu en restaurant så til.

Det bliver på Aarhus Ø, hvor Martin Ib faktisk allerede driver kantine og madmarked i Pakhusene. Det nye erhvervsbyggeri Pakhus 2 yderst på Aarhus Ø får således glæde af restauranten MIBFeast, hvor konceptet er enkelt: spis og drik, til du ikke kan mere.

- Konceptet er ”det store måltid”, hvor du spiser og drikker alt det du vil. Det er en nytænkning af buffetkonstruktionen, som har øje for en høj kvalitet og altid spændende varierende smagsoplevelser på menuen, lyder det fra Martin Ib i en pressemeddelelse.

I løbet af enten halvanden eller tre timer kan du således gå ombord i fisk, skaldyr, kød og grøntsager. Og det er vigtigt for Martin Ib at der på den nye restaurant bliver plads til alle.

- Vores fornemmeste opgave er, at skabe en god helhedsoplevelse for vores gæster. Derfor er indretningen uformel og menuerne variable, så den gode kulinariske oplevelse består fra gang til gang, og iblandt alle gæster, siger han.

Der bliver plads til op til 100 personer på den nye restaurant, hvor man både kan sidde inde og ude. MIBFeast åbner til marts.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Millionindsprøjtning til århusianske daginstitutioner: 75 pædagoger kan ansættes

Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

Overblik over stjerner og andre priser: Sådan gik det Aarhus ved Michelin-uddelingen

Aarhus

'Daniel fra Rigspolitiet' ville hjælpe 59-årig med banklån: Men den hoppede offeret ikke på

Annonce