Annonce
Aarhus

Michelin og discount: Wassim Hallal laver samarbejde med Lidl

De første produkter i serien får et juletema med blandt andet chokolademandler og vaniljekranse. Arkivfoto: Axel Schütt

Der kommer til at ligge varer, som stjernekokken selv har udvalgt, på hylderne i Lidl fra 1. november.

AARHUS: Snart kan du få produkter fra Frederikshøj med hjem i indkøbskurven fra Lidl.

Det har tidligere været fremme, at den århusianske stjernekok Wassim Hallals restaurant ville begynde at samarbejde med en supermarkedskæde, som indtil nu har været unavngiven.

Men det blev altså den tyske discountkæde, der får produkter fra Wassim Hallal på hylderne. Og det glæder de sig til.

- Vores mission er at give danskerne den bedste kvalitet til den bedste pris, og vi arbejder konstant ud fra den mission, når vi vælger varer og leverandører på tværs af vores sortiment. Nu lancerer vi produktserien med Wassim, som er næste led i vores strategi og et godt eksempel på, hvor vigtigt kvalitet er for os, siger Mikko Forsström, der er indkøbsdirektør i Lidl.

For Wassim Hallals vedkommende handler det om at det skal blive nemmere for danskerne at lave lækker mad, selvom tempoet i hverdagen er højt.

- Vi danskere har så utroligt travlt, at det ofte går ud over vores mad. Jeg vil gøre det nemmere at tilberede et velsmagende og lækkert måltid mad, hvor smagen og kvaliteten er i top, siger han.

Varerne kommer fra hele landet, og er blevet udvalgt af Wassim Hallal selv, og skal også hjælpe med at få glæden ind i danskernes køkken igen.

- Der er masser af færdigretter og takeaway, der gør hverdagen nem, men vi skal tænke over det, vi spiser. Vi skal nyde smagen, duften, konsistensen. Mad er ikke noget, der bare skal overstås, det skal være en højtid igen, siger Wassim Hallal.

Produkterne bliver lanceret 1. november, og derfor bliver de første varer blandt andet økologiske marcipanbrød, vaniljekranse og chokolademandler.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Nederlag til styrelse: Skandalelæge må fortsætte med at omskære drengebørn

Leder For abonnenter

Parkering i Skejby: Gylden mulighed for at få parkering til at fungere

En arbejdsplads med næsten 9.734 medarbejdere samlet på et areal, der svarer til cirka 500 parcelhusgrunde. Det er ikke svært at forestille sig, at det vil give problemer på mange forskellige områder. Men når det drejer sig om selve en af grundpillerne i vores velfærdssamfund; nemlig et sygehus, så tillader vi faktisk ikke, at der er alt for mange problemer. Så forventer vi - alle vi skatteborgere - at tingene bare kører efter en snor, der hverken knækker eller flosser det mindste. Men sådan er det selvfølgelig ikke i virkelighedens verden og slet ikke, når sygehuset er Aarhus Universitetshospital, der siden den tankemæssige fødsel har oplevet at få fjernet millioner og atter millioner af kroner, så det har meget svært ved at leve op til betegnelsen et supersygehus. Aarhus Universitetshospital er ét af de absolut bedste sygehuse i Danmark med nogle af de absolut bedste indenfor deres fag og specialer. Ingen tvivl om det. Men de senere år har Aarhus Universitetshospital fået et ry for også at være mangelfuldt og problemfyldt. Ikke på grund af personalet, men på grund af en økonomi og nogle økonomiske krav fra stat, der gør, at der alt for ofte har været sparerunder, nedskæringer og omorganiseringer. Samtidig har hospitalet kæmpet for at blive færdigbygget med de forsinkelser og fejl, som - desværre - alt for ofte er på store byggerier i Danmark. Nu står sygehuset færdigbygget, men der er stadig mulighed for forbedringer. Især på parkeringsområdet, som vi beskrev i mandagsudgaven af Århus Stiftstidende. Det har sygehusets ledelse, Region Midtjylland og Aarhus Kommune endelig erkendt og har derfor bedt konsulentvirksomheden Cowi om at udtænke noget bedre og langt mere funktionelt end det eksisterende. Som en - heldigvis - sjælden bruger af Aarhus Universitetshospital er det ikke svært at pege på skiltningen, som et forbedringspunkt. Ikke så meget antallet af skilte, mere størrelse og selve indholdet. Som ansat ved man godt, hvor man skal hen. Som indlagt er det mere eller mindre ligegyldigt, da andre oftest afleverer én. Som pårørende og gæst er man straks mere udfordret. Men hospitalet er førdigbygget og parkeringspladserne er lavet, så nu kan Cowi studere det adfærdsmønster, vi bilister har, når vi ankommer til et sygehus. Cowi har alle muligheder for at lave en analyse, der helt ned til de enkelte pladser kan optimere det for både ansatte og pårørende, så begge grupper får optimale parkeringsforhold tæt på supersygehuset. Alt andet vil være ærgerligt.

Danmark For abonnenter

Skandalelæge sagde det var mavesyre: 11 dage senere fødte Kristine sin døde søn

Annonce