Annonce
Østjylland

Midt i en shit-storm: Udskældte Burger Shack genvinder glad smiley i Horsens

Burger Shack-kæden bliver grillet for tiden, og tidligere i juli var kædens filial i Horsens en af de restauranter, der fik en sur smiley af Fødevarestyrelsen. Det er der rettet op på, bedyrer restaurantens franchisetager, der netop har modtaget en ny rapport uden anmærkninger.  Arkivfoto: Morten Pape
- Vores fokus er på at få etableret nogle gode arbejdsrutiner ift. egenkontrollen, komme tilbage til grillen og servicere vores kunder, siger franchise-tager.
Annonce

Horsens: Mens medie-stormen raser efter en omfattende, landsdækkende fødevarekontrol af burgerkæden Burger Shack, er der godt nyt til kædens restaurant i Horsens.

Den lokale filial, der ligger i Graven, var tidligere i juli en af de afdelinger i den aarhusianske kæde, der fik en sur smiley af Fødevarestyrelsen.

De nedadvendte mundvige blev blandt andet uddelt, fordi restaurantens egenkontrol haltede.

Styrelsens kontrollanter fandt også kød, som blev opbevaret ved for høje temperaturer, og det endte med, at i alt 62 kg okse- og kyllingekød måtte kasseres.

Siden kontrollerne har kæden stegt i kritik, men nu er der rettet op på tingene, lyder det fra Burger Shack i Horsens, der netop har fået en ny smiley - denne gang med stort smil.

I sin seneste kontrolrapport har Fødevarestyrelsen ingen anmærkninger, og Franchise-tager Abdirizak Ahmed Mohamed forsikrer, at der er kommet mere fokus på fødevare-sikkerheden.

Hvad er det væsentligste tiltag, I har gjort?

- For os i Horsens var den primære årsag til den sure smiley et køleskab, som var gået i stykker umiddelbart inden fødevarekontrollen kom på besøg. Disse forhold har vi med det samme udbedret, og der er strammet op omkring vores egenkontrol, ikke kun i Horsens, men i hele kæden, forklarer han i et skriftligt svar fra Burger Shack.

Hvordan har I oplevet kundernes reaktion på den sure smiley og den megen medieomtale?

- Det er bestemt ikke hverdagskost for hverken os eller vores kunder. Medieomtalen er en ny situation for os, men vi håber, at kunderne, når de har besøgt os, har kunnet se, at vi virkelig knokler for at lave gode burgere og allerede har rettet op på de anmærkninger, vi har fået. Vi er klar over, at det bliver en lang og sej kamp at genvinde vores kunders tillid, men vi gør vores bedste, og vi føler os overbeviste om, at det nok skal lykkes.

Annonce

Kunder holder igen

Har I oplevet omsætningsnedgang på den baggrund?

- Ja, ærligt talt, så er det vores fornemmelse, at nogle kunder holder lidt igen, men det er for tidligt at sige noget helt præcist. Vores fokus er på at få etableret nogle gode arbejdsrutiner ift. egenkontrollen, komme tilbage til grillen og servicere vores kunder.

Vil I gøre noget ekstra for at melde ud i byen, at I har fået en glad smiley?

- Burger Shack Horsens har altid støttet op om lokale aktiviteter og bidraget med at servere mad af høj kvalitet til disse arrangementer. Det vil vi fortsat gøre og håber dermed, at mange igen vil blive opmærksomme på, at vi serverer fødevarer af høj kvalitet, som vi altid har været kendt for.

Annonce

- Det er en konstant indsats

Fødevarestyrelsen gennemfører opfølgende kontroller - tør I garantere, at de ikke finder ny grund til vende mundvigene nedad?


Vi kan kun gøre alt, hvad der står i vores magt for at undgå en sur smiley fremadrettet.

Abdirizak Ahmed Mohamed


- Vi kan kun gøre alt, hvad der står i vores magt for at undgå en sur smiley fremadrettet. Vi har allerede udbedret de anmærkninger, vi fik fra Fødevarestyrelsen og dermed genvundet vores glade smiley, men det er en konstant indsats, og derfor har vi strammet op om vores procedurer, interne regler og kontroller for fødevaresikkerheden, forklarer Abdirizak Ahmed Mohamed.

Annonce

Direktør skiftet ud

Mens der er kommet mere styr på tingene i Horsens-restauranten, bliver der også strammet op i kædens ledelse.

Her blev den hidtidige direktør Christoffer No onsdag skiftet ud med Lars Hviid, der tiltræder med erfaring fra store selskaber som eksempelvis Salling Group og Danish Crown.

I en pressemeddelelse erkender den ny direktør, at kæden, der har 15 restauranter rundt om i landet, "lige nu står midt i et stormvejr".

- Vi har lavet fejl, som vi ikke burde have lavet. De er nu blevet rettet, og vi knokler for at genvinde kundernes tillid.

- Vi strammer derfor vores interne kontrol og arbejdsgange og forventer at få vores glade smileys tilbage inden kort tid, udtaler han.

Man kan se Burger Shack-kædens smileyer på Fødevarestyrelsens side findsmiley.dk.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
AGF

Patrick Olsen: Vi arbejder som svin

Aarhus

Corona gør comeback i Østjylland: Hvor bekymrede skal vi være for det stigende smittetal?

Danmark For abonnenter

Professionel fodboldspiller slipper for karantæne efter konkursdrama: Boligforeninger snydt for millioner

Annonce