Annonce
Sport

Nedtrykt Bendtner har kontaktet Rosenborg om voldsepisode

Nicklas Bendtner skal til møde i Rosenborg tirsdag, efter at han har været involveret i ballade i København.

Nicklas Bendtner er nedtrykt efter søndagens episode, hvor fodboldspilleren ifølge flere medier udøvede vold mod en taxachauffør.

Det skriver danskerens klub, Rosenborg BK.

- Det var en meget nedtrykt Nicklas Bendtner, som selv kontaktede klubben og informerede om, hvad der var sket, skriver klubben på sin hjemmeside.

Den norske klub vil nu gennemgå sagen og vurdere, hvordan den vil reagere.

- Nicklas er tilbage i morgen (tirsdag, red.). Så sætter vi os ned sammen med ham, og så får vi se, hvad vi gør videre, siger klubbens daglige leder, Tove Moe Dyrhaug til norsk TV2.

Nicklas Bendtner blev i de tidlige timer søndag anholdt af politiet efter en episode med en taxachauffør i København.

Han blev senere løsladt, men er ifølge Ekstra Bladet nu sigtet efter den såkaldt milde voldsparagraf, 244.

Den danske landstræner, Åge Hareide, slog søndag fast, at en voldsdømt ikke kan spille på landsholdet.

Men hos Rosenborg BK vil man først til bunds i sagen.

- Vi vil i fred og ro gennemgå det, der er sket og vurdere, hvordan klubben skal reagere. Vi vil behandle Nicklas på den måde, han har krav på, uanset handling, skriver Rosenborg BK.

Bendtner kom til klubben i 2017 og har siden spillet 71 kampe og scoret 32 mål. Han har kontrakt til udgangen af 2019.

Rosenborgs hovedsponsor, Sparebank 1 SMN, lader det være op til klubben, om episoden skal have konsekvenser for Nicklas Bendtner.

- Sparebank 1 SMN er langsigtet samarbejdspartner med Rosenborg og har tillid til, at ledelsen i klubben håndterer sagen på en rigtig måde, siger banken i en kommentar.

Chaufføren, der var involveret i søndagens episode, arbejder hos Dantaxi og har ifølge selskabet pådraget sig et kæbebrud.

Chaufføren blev ifølge kommunikationschef Rasmus Krochin opereret søndag. Selskabet har mandag ikke nyt om chaufførens tilstand.

Virksomheden IdHair, der sælger hårvoks, har som følge af weekendens begivenheder valgt at droppe Bendtner som reklamesøjle for firmaets produkter.

- Som følge af et voldeligt sammenstød mellem Nicklas Bendtner og en taxichauffør i København og som senere er blevet politianmeldt, har IdHair med omgående virkning ophævet samarbejdet med Nicklas Bendtner, skriver virksomheden ifølge BT i en pressemeddelelse.

Nicklas Bendtner har flere gange været involveret i episoder i det københavnske natteliv.

I 2013 blev han taget for spritkørsel, hvor promillen efterfølgende blev målt til 1,75.

Bendtner blev idømt en bøde på 842.000 kroner og frakendelse af kørekortet i tre år.

Året efter måtte en taxachauffør i København tilkalde politiet, da Bendtner knappede sine bukser op og piskede taxaen med sit bælte.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Blog

Blog: Julen varer ikke ret meget længere

For os, der nu er den ældste generation, er det ikke noget problem i hukommelsen at genskabe barndommens lykkeland i 1950’erne. Om man boede i midtbyen, på Trøjborg eller på Frederiksbjerg var et fedt, for det var det samme alle steder: boligblokke i fire-fem etager, der lå i karréer med gaderne på kryds og tværs. Og forsynings-centralerne lå lige henne på gadehjørnerne. Der lå en købmandsbutik på det ene hjørne, en bager på det andet, en slagter på det tredje og endelig en grønthandler på det fjerde. Og der var snesevis af dem, for de lå på hvert eneste gadehjørne overalt i byen. Men i 1960’erne og 1970’erne forsvandt alle disse småhandlende i løbet af en forholdsvis kort årrække; facaderne blev muret til og der blev indrettet hjørnelejligheder i de tidligere butikker. De store supermarkeder tog dem, gik vi og sagde – endskønt købmandens, slagterens og grønthandlerens butikslukning kun kunne tilskrives os selv. Det var jo os – kunderne – som holdt op med at handle hos dem, da vi i stedet søgte indenfor i det spændende supermarked med de bugnende varehylder og de deraf nødvendige indkøbsvogne. Og vi fik da også en form for personlig kontakt med den søde kassedame. Det var dét, der slog købmanden ihjel. Men det var kun indirekte supermarkedets skyld! Og nu gentager historien sig, men denne gang er det udvalgsforretningerne det går ud over. Tøj, sko, isenkram, smykker, bøger and-you-name-it bliver nu ligesom i 1960’erne solgt i nye og anderledes ”butikker” – nu kaldes de bare internettet. Nu skal folk end ikke rejse sig fra sofaen længere for at handle, hvorfor historien gentager sig: det er heller ikke nyheden e-handel, som nu er skyld i at de små fysiske butikker får det sværere og sværere – det er og bliver os, kunderne, der er begyndt at handle anderledes. Det hele skal naturligvis ses i sammenhæng med, at handels-uvidende byrådsmedlemmer og deres tilsvarende embedsmænd ommøblerer byen, så den sidste lyst, kunderne måtte have for at tage ind i city for at købe varer, nok også skal blive elimineret. Det bliver gjort vanskeligere og vanskeligere at køre rundt i byen – og det bliver efterhånden komplet umuliggjort at finde parkeringspladser. Det sidste fordi kommunen fjerner alle gammelkendte p-pladser for at tvinge bilisterne til at bruge kommunens egne p-misfostre Navitas og Dokk1 – som dog aldrig, aldrig, aldrig nogensinde bliver rentable, fordi de er placeret komplet tåbeligt i forhold til byens handelsliv. Butikker lukker vedvarende i hobetal. Det sker på daglig basis. Og som noget helt nyt ser vi nu også gamle, fine, velanskrevne og –konsoliderede firmaer indskrænke og lukke tabsgivende filialer, simpelthen for at rebe sejlene. Noget de store kædefirmaer af prestigemæssige årsager ikke tidligere har beskæftiget sig for alvor med – men nu udvises rettidig omhu og damage control. Så kig dig derfor godt rundt omkring på alle juledekorationerne, når du i disse dage er ud at købe julegaver. For det er meget tænkeligt, at julen ikke varer så meget længere. I takt med at der bliver færre butikker med næsten ingen omsætning fordi vi køber det meste på nettet, så bliver der heller ikke råd til for gadeforeningerne at sætte julepynt op. Flere af byens kendte handelsgader har jo allerede for længst fravalgt juledekorationerne, og indenfor en kort årrække kommer Strøgets flotte stjernehimmel formentlig heller ikke op. Det koster hvert år en halv million kroner, men med flere og flere ikke-betalende medlemsbutikker, bliver det jo umuligt for Strøgforeningen at finde økonomi til at bruge så mange penge på julelys. Men vi kan ikke stoppe det. Man har aldrig kunne stoppe naturlig udvikling. I 1960’erne buldrede supermarkederne frem og nu om dage er det så handlen på nettet. Det står ikke til at ændre. Det eneste vi så bare skal huske på, når vi om nogle år savner de hyggelige julelys i gaderne, er årsagen til, at der ikke længere er råd til den glædelige julehygge. Der er for få fysiske butikker til at betale.

Aarhus

Turbåd inspiceret efter at kvinder faldt i havnen: Søfartsstyrelsen fandt mangler i forbindelse med sikkerheden

112

Forundret formand for Vejlby-Risskov Hallen: Er uforvarende blevet en del af svindelsag i Forsvaret

Annonce