Annonce
Sport

Nicole Broch Larsen er nummer et inden golffinale i Canada

Eric Bolte/Ritzau Scanpix

Golfspilleren Nicole Broch Larsen gik anden runde i seks slag under par og jagter sin første LPGA-sejr.

Den danske golfspiller Nicole Broch Larsen ligger nummer et efter to runder ved LPGA-turneringen Canadian Women's Open i Canada.

26-årige Broch Larsen gik en stærk runde i seks slag under par, hvilket var den bedste runde blandt alle deltagere. Kun amerikanske Britanny Altomare, sydkoreanske Mi Jung Hur og Ariya Jutanugarn fra Thailand gik også runden i seks slag under par.

Undervejs leverede Broch Larsen otte birdies og to bogeys.

Med den flotte præstation ligger danskeren i 12 slag under par efter turneringens første to runder og inden finaleweekenden.

Det er et slag bedre end nummer to, koreanske Jin Young-ko.

Kan Broch Larsen holde sin føring, vil det være danskerens første sejr på den amerikanske LPGA Tour.

Broch Larsen begrunder sin gode præstation med, at hun har kunnet spille frit, efter at danskeren ikke blev valgt til at skulle repræsentere Europa ved turneringen Solheim Cup, hvor et europæisk hold møder et hold med amerikanske spillere.

- Jeg kom heller ikke på holdet i år, og da det blev meldt ud, begyndte jeg at spille bedre.

- Det var et stort mål for mig. Jeg har helt klart lagt et stort pres på mig selv, siger Broch Larsen ifølge nyhedsbureauet AFP.

Nicole Broch Larsen førte turneringen i Canada efter tre runder i 2017, men missede sejren efter en sidste runde i par.

- Jeg kan helt klart tage ved lære fra dengang for to år siden, da jeg var i samme position.

- Jeg må se, om jeg kan spille så frit som muligt, siger hun.

Amerikanske Annie Park lå efter første runde i turneringen nummer et i syv slag under par. Men med en skrækrunde i fire slag over par er amerikaneren faldet ned på en delt 38.-plads.

Turneringens anden danske deltager, Nanna Koerstz Madsen, klarede sig også videre til finaleweekenden.

Med en runde i tre slag under par ligger Koerstz Madsen på en delt 25.-plads, otte slag efter Nicole Broch Larsen.

Den 12-årige canadier Michelle Liu skrev historie, da hun teede ud ved turneringen torsdag som turneringens yngste spiller nogensinde.

Efter to runder ligger den 12-årige på andensidstepladsen i 19 slag over par, og dermed er turneringen overstået for Liu.

Kun en anden canadier, 54-årige Lorie Kane, er dårligere blandt de gennemførte og ligger i 23 slag over par.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

To lokale restauranter var samlet til Michelin-aften: - Vi er glade for udmærkelsen, nu går vi efter en stjerne næste år

Aarhus

Eksperter om Michelin-uddeling: Aarhus bør være særligt skuffede

Annonce