Annonce
Aarhus

Nu deler politiet fotos af de efterladte børn

Kender du børnene her, eller har du set dem omkring Park Allé lørdag allersidst på eftermiddagen, så kontakt Østjyllands Politi på 114. Børnene blev fundet efterladt i Park Allé ved 18.30-tiden lørdag. Pigen sad i klapvogn. Endnu er det ikke lykkedes politiet at opspore børnenes forældre. Foto: Østjyllands Politi
Politiet offentliggør fotos af de to små børn, der blev fundet efterladt i Park Allé lørdag ved 18.30-tiden. Håbet er, at nogen kan genkende børnene og måske hjælpe politiet med at finde frem til deres forældre.

AARHUS: Nu offentliggør Østjyllands Politi fotos af de to små børn, der for snart et døgn siden blev fundet efterladt ved et busskur på Park Allé.

Politiet har siden forgæves forsøgt at finde forældrene til børnene - en pige i 1-års alderen og en dreng på to-tre år. Imens opholder børnene sig på Aarhus Kommunes familiecenter.

Børnene er ikke etnisk danske, men hvor de kommer fra, og hvilket sprog drengen taler, ved politiet endnu ikke.

Med offentliggørelsen af fotos af børnene - og af den klapvogn den lille pige sad i - håber politiet at kunne få nye oplysninger om børnene og deres forældre enten fra borgere, der ved, hvem de er, eller fra folk, der har set dem omkring Park Allé lørdag ved 18 - 18.30-tiden.

Østjyllands Politi kan kontaktes på 114.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce