Annonce
Aarhus

Ny aftale: Jan Magnussen kører alligevel klassisk ræs i Aarhus

I 2017-udgaven af Classic Race Aarhus deltog Jan Magnussen i denne Chevrolet Camaro. Foto: Axel Schütt

Den populære racerkører bliver atter at finde i Mascot DTC-feltet, når jubilæumsudgaven af Classic Race Aarhus køres i storebededagsferien.

AARHUS: Han havde egentlig bekendtgjort, at han ikke ville være at finde dette års Mascot DTC-felt - og dermed heller ikke i Classic Race Aarhus. Men nu har Jan Magnussen alligevel lavet en aftale med det midtjyske LM Racing. Det betyder, at han i år skal køre udvalgte løb i serien, og her starter han med Classic Race Aarhus 17.-19. maj.

Der skriver Classic Race Aarhus i en pressemeddelelse.

- Efter seks gode, men hårde år med mit eget team, havde vi sidste efterår nået et punkt, hvor det var bedst at lukke projektet ned, forklarer Jan Magnussen i pressemeddelelsen:

- Lars Mogensen (teamejer hos LM Racing, red.) var hurtig til at komme med et tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til, og derfor er det med stor glæde, at jeg alligevel kan være med i kampen om DTC-sejrene i den nye sæson.

Forventningen er, at Jan Magnussen hos LM Racing vil have vinderchancer i Classic Race Aarhus.

- Mit samarbejde med LM Racing er baseret på en traditionel kørerkontrakt, hvor jeg udelukkende skal fokusere på at køre bilen og levere resultater ude på banerne. Min kalender for 2019 er allerede godt fyldt op, og min deltagelse er som altid med forbehold, men jeg håber, at jeg kan være med til at opfylde teamets mål om et mesterskab, siger Jan Magnussen.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Mere tilskud til hurtigt internet - hvor der er behov for det

Som vi fortalte mandag, så vil Aarhus fortsætte med at vokse i vildskab i de kommende år. Med hvad deraf følger. Trafikkaos, for eksempel. Af samme grund arbejder kommunen med trafikplaner, som skal sikre, at vi også i fremtiden kan komme på arbejde. De handler blandt andet om Marselistunnel, flere spor på motorvejen, Kattegatbro og andre, hamrende dyre investeringer, som kan tage spidsen af trængslen. En idé, som af gode grunde ikke indgår i planen - fordi det selvfølgelig ikke primært bør være storbyen, som tager det initiativ - kunne oplagt handle om at sikre, at der er hurtige netforbindelser i kommunerne rundt om byen. Det vil give flere mulighed for at etablere højteknologiske firmaer i udkanten af metropolen, og det vil give flere ansatte i Aarhus-virksomheder mulighed for at arbejde hjemme, hvilket også vil bidrage til mindre trængsel på vejene. Hidtil har staten faktisk interesseret sig for at udbrede hurtigt internet i udkantområderne qua bredbåndspuljen, som giver tilskud til at sætte fart på internetforbindelserne i områder, hvor det dårligt betaler sig for netudbyder-selskaberne. Men den ordning var kun en hårsbredde fra at blive skrottet, da den nye S-regering fremlagde sit første finanslovsudkast. Heldigvis er regeringen nu - efter at Avisen Danmark har stillet kritiske spørgsmål til beslutningen - kommet på andre og bedre tanker. Nu er den parat til at lade puljen fortsætte - dog med den tilføjelse, at den vil fremskynde en evaluering af, hvordan pengene er blevet brugt hidtil. Hvilket er en rigtig god idé. For det er en kendsgerning, at i hvert fald det første år røg masser af tilskudskronerne til adresser i byområder, mens ensomt liggende huse på bl.a. Djursland ikke kunne få tilskud, fordi der var forrygende fejl i kortmaterialet over bredbåndsmulighederne landet over. Ret skal være ret. Med tiden blev kortmaterialet justeret, så Djursland har fået en pænt stor portion af støttekronerne i de seneste år. Men hvor mange husstande og virksomheder på Djursland og i andre udkantsegne af landet, der stadig hænger i netbremsen, er der næppe nogen, der har overblik over. Så lad os få det kortlagt i en fart, så pengene ryger derhen, hvor der er mest behov for dem, når regeringen atter åbner for kassen.

Annonce