Annonce
Erhverv

Ny digital investering: Bestseller-ejer skyder stort beløb i lille it-firma

Anders Holch Povlsen har via et inversteringsselskab købt 10 procent af svenske Bambusser. Arkivfoto: Jens Nørgaard Larsen/Ritzau Scanpix

AARHUS: Anders Holch Povlsen har øje for gode investeringer. En af hans seneste af slagsen er en investering på omkring 230 millioner kroner, som han via et af sine investeringsselskaber, Brightfolk, har skudt i hurtigtvoksende svenske Bambuser, der er noteret på First North-børsen i Stockholm.

Det skriver Børsen.dk.

Bambuser har udviklet en platform til såkaldt liveshopping-broadcasting. Den bruges i forvejen af Bestseller-mærkerne Vero Moda og Name It til at vise produkter og influencersamtaler. Også kendte modebrands og forhandlere som Adidas, Esprit, Tommy Hilfiger og Boozt benytter sig af Bambusser.

Annonce

- Brightfolk har investeret i Bambuser, fordi vi har en klar forventning om, at liveshopping bliver en markant større salgskanal i fremtiden, lyder det i en mailkommentar til Børsen fra adm. direktør Lise Kaae, Heartland, der er moderselskab for Brightfolk, hele Bestseller-koncernen og mange andre selskaber.

Ifølge Børsen har Anders Holch Povlsen i forvejen store investeringer i store onlineselskaber inden for mode som Zalando, Asos og About You samt uden for modebranchen netsupermarkedet Nemlig.com og hvidevareforhandleren Whiteaway.

For de 230 millioner kroner ejer Holch Povlsen nu 10 procent af Bambusser.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Aarhus

Rådmand bad sin direktør tænke på Dansk Folkeparti: Kommunens jurister frikender Jette Skive for ulovlig ordre

Annonce