Annonce
Aarhus

Ny kæmpeserie: Salling lægger navn til 6.000 varer i Føtex og Bilka

Sallings varemærke bliver for alvor kørt ind på emballagen i Føtex og Bilka i fremtiden. Her ØKO-serien. PR-Foto
Du skal til at vænne dig til en ny fremtid i Føtex og Bilka. 6.000 varer skifter navn til Salling.
Annonce

AARHUS: Du skal til at tænke anderledes, når du handler i Føtex og Bilka. Salling Group i Aarhus, som står bag, skifter masser af brands og navne ud på varer og kommer med  en ny kæmpeserie.

6.000 varer i Bilka og Føtex skifter navn. På nudansk hedder øvelsen Private Label. Danske forbrugere kender allerede til fænomenet. Hos Coop - Superbrugsen og Kvickly - hedder et af koncernens egne mærker X-tra.

Hos Føtex og Bilka har egne brands hidtil været kendt under især navne som Vores, Budget og Princip, der nu ryger i baggrunden i diskene.

Mærkevaren Salling har da også floreret det seneste år hos Føtex, men nu går Salling altså virkelig til den. Det vil sige, at normale producenter - som eksempelvis Beauvais - fortsat leverer varer. Men Sallings eget navn kommer på emballagen med det nye Salling-navn

Salling Group

  • Salling Group har hovedsæde i Aarhus
  • Koncernens kæder tæller Føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti
  • Salling Group har cirka 50.000 ansatte i Tyskland, Polen og Danmark og servicerer hver uge 11 millioner kunder
  • Koncernen er 100 procent ejet af Salling Fondene. På den måde går en del af overskuddet tilbage til samfundet
  • Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål

Mere end 6.000 varer skifter navn og samles under ét fælles mærke, og de trækker tråde tilbage i Salling Groups historiske rødder, skriver koncernen

Salling-navnet har en klar reference til virksomhedens grundlægger, Herman Salling, og ejere i Salling Fondene.

- God kvalitet og gode priser har været grundstenen i vores forretning i over 100 år. Derfor er vi også begejstret over at kunne samle gode, almindelige hverdagsvarer til en god pris på hylderne under Salling-navnet, siger Jean Ladehoff, der er kategoridirektør i Salling Group, som står bag blandt andet Føtex og Bilka.


Vores opgave er at opfylde kundernes ønsker og behov for varer med vores private-label serier. Kunderne har tidligere taget rigtig godt imod både Vores, budget og Princip!, og vi håber, at kunderne vil synes om den nye Salling-serie Jean Ladehoff, direktør Salling Group

Jean Ladehoff, direktør Salling Group


Blandt de 6.000 varer gemmer sig alt fra dåsetomater og pålæg til toiletpapir og sølvpapir. Salling-serien har med andre ord det hele og vil samle en lang række varer i forskellige kategorier – for eksempel Salling ØKO, som kommer til at bestå af 500 økologiske varer.

- I Salling Group skal det være nemt og gennemskueligt at købe ind til hverdagen. Derfor har vi gjort os umage med at skabe en produktserie, hvor kunder let kan se og afkode, hvad det er, de køber, siger Jean Ladehoff,

- Vores opgave er at opfylde kundernes ønsker og behov for varer med vores private-label serier. Kunderne har tidligere taget rigtig godt imod både Vores, budget og Princip!, og vi håber, at kunderne vil synes om den nye Salling-serie, siger Jean Ladehoff.

De første varer er allerede blevet døbt på ny, og blandt andet Salling ØKO er på hylderne i slutningen af august. I løbet af det næste år vil samtlige 6.000 varer kunne findes under navnet Salling.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Kæmpe smitteudbrud på populær bar: Genbrug af drikkeglas og ingen afspritning

CORONAVIRUS

Live: Corona-virus gik nærmest amok på Aarhus-bar - antallet af smittede er nu oppe på 25  

Sport

Torsdag aften kan en færøsk by eksplodere i jubel - og en århusiansk forsvarsspiller og hans klub er årsagen

Annonce