Annonce
Aarhus

Ny mærkevarebutik åbner i Aarhus: Her kan du blandt andet købe Gucci, Valentino og Burberry

Førhen har man skullet til København eller udlandet - som her i London - for at få fat i ekslusive mærker som Burberry. Det behøver man ikke længere, for snart åbner der en ny mærkevarebutik i Aarhus. Foto: Henry Nicholls

Snart kan århusianerne spare turen til København efter mærkevarer. En ny high end-butik slår nemlig dørerne op i Aarhus.

AARHUS: Snart er det slut med at tage turen over broen, hvis du er ude efter mærkevaretasker eller sko fra mærker som Gucci, Saint Laurent eller Valentino.

High end-butikken Collage the Shop rykker nemlig ind i lokalet i Vestergade 4, der tidligere rummede en del af H&Ms store butik.

Butikken kommer til at føre mærkerne Balenciaga, Bottega Veneta, Burberry, Gucci, Loewe, Saint Laurent, Stella McCartney og Valentino. Flere af dem har du tidligere skulle til København eller udlandet for at få - eller købe på nettet.

Marianne Vindum Kolenda, partner i Kontoret, der ejer bygningen i et af sine ejendomsselskaber, er glad for, at det ikke længere er tilfældet:

- Aarhus vil og kan det samme som andre storbyer. Derfor skal århusianerne have samme muligheder.

Det er endnu ikke helt på plads, hvornår butikken åbner, men Group88, der har lejet lokalet og står bag butikken Collage the Shop, fortæller, at planen er, at det bliver i slutningen af november.

- Vi har faktisk i mange år haft planer for netop at komme til Aarhus med disse mærker, men sammen med Ole Pedersen og Marianne Vindum Kolenda (fra Kontoret, red.), har vi nu fundet et smukt lokale til at kunne repræsentere nogle af verdens førende luksusmærker, siger Marius Møller, COO i Group88.

Annonce

Group88 og Collage the Shop


  • Collage the Shop er en del af Group88. Med åbningen af butikken i Aarhus, udvider Group88 deres portefølje af high-end luksus butikker.
  • Group88 er franchise partner for 10 luksusbrands, og samlet set har de over 25 års erfaring med salg af luksusmode på det skandinaviske marked.
  • Kerneforretningen består af 28 detailenheder i København, Stockholm og Oslo, som består af luksus-franchisebutikker.
  • Collage the Shop er en multi-brand store og konceptet findes allerede nu som webshop og som herrebutik i København.
  • Desuden driver Group 88 det danske og norske engrossalg af Mulberry og hele det nordiske engrossalg af Burberry.
Det er her i Vestergade 4, hvor der tidligere lå en H&M, at der i slutningen af november åbner en high end-butik under navnet Collage the Shop. Foto: Axel Schütt

Aarhus skal have et større udbud

I butikken vil det være muligt at købe sko, bælter og tasker fra nogle af de største internationale mærker, og så vil der også være et lille udvalg af tøj.

Group88 har allerede en lignede butik i Illum i København, blot til herrer. Udvalget i den nye butik kommer dermed til at henvende sig til kvinder.

At valget er faldet på Vestergade 4, er ikke en tilfældighed.

- Thomas Møller (CEO i Group88, red.) og jeg tror på, at vi med mærker som Gucci, Saint Laurent, Valentino og mange flere vil passe godt til dette område af Aarhus, hvor den kvalitative kunde allerede finder sin shoppinginspiration, siger Marius Møller og henviser til butikker som Mulberry og Utzon, der allerede ligger i Vestergade.

I Oslo har Group88 tidligere været med til at skabe en af Nordeuropas mest luksuriøse gader fortæller han:

- Så vi tror på, at vi med denne erfaring, kan være med til at bidrage til Aarhus.

Butikken kommer til at forhandle mærkerne Balenciaga, Bottega Veneta, Burberry, Gucci, Loewe, Saint Laurent, Stella McCartney og Valentino. Der findes allerede en Collage the Shop i Danmark. Den ligger i København og forhandler kun ting til mænd. Den nye får derfor de kvindelige forbrugere i fokus. Foto: Group88

Efterspørgsel på mærkevarer

I ejendomsfirmaet Kontoret vil de gerne være med til at udvikle Lille Torv og gaderne omkring til en form for high-end område, hvor udvalget af butikker med eksklusive mærker er lidt større - lidt i stil med hvad man kender fra Kongens Nytorv i København.

- Vi er meget imponerede over udviklingen i Aarhus. Vi har Michelin-restauranter, kunstmuseer, et havnebad og et internationalt anerkendt musik- og kulturliv. Dertil kommer også den imponerende udvikling af havnen. Og nu har vi også et detailudbud, der matcher den udvikling, siger Marianne Vindum Kolenda.

Derfor er de også glade for at være med til at udvikle området med udlejningen af lokalerne i Vestergade til Group88:

- Vi vil som ejer af bygningen gerne bidrage til den videre udvikling af Aarhus som en storby i stil med Hamborg eller København. Og vi er meget positive overfor den store indsats, som kommunen gør for torve og midtby i Aarhus med mulighed for udeservering og udvikling af grønne arealer. De ambitioner, som Aarhus har, og som vi sammen lykkedes med, synes vi giver detailhandlen et internationalt niveau, siger Marianne Vindum Kolenda.

De oplever også, at der fra flere sider er pres på, for at få nogle af de populære mærkevarer til byen:

- Vi oplever stor efterspørgsel fra high-end mærker, der nu gerne vil åbne i Aarhus. Og samtidig oplever vi århusianere der undrer sig over, at udbuddet ikke findes i byen. Der er mange målgrupper, der spørger efter de her lidt mere eksklusive mærker, siger hun.

Marianne Vindum Koleda fortæller, at der er en aftale på plads om endnu en luksusbutik på Lille Torv. Præcis hvilken kan hun dog ikke løfte sløret for endnu, men det bliver en butik i samme liga som Collage the Shop.

- Det er endnu et skridt i udviklingen af Lille Torv som en form for århusiansk Kongens Nytorv, siger hun.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Åbn butikken og spred glæde i byen

På en køretur gennem en af vore mindre provinsbyer i det skønne forårsvejr, så jeg byens butikker holde åbent for salg. Der var mennesker i gadebilledet, og ved byens største modetøjsbutik gik kunderne ind og ud ad døren. Inde i butikken gik kunderne rundt og udviste hensyntagen til hinanden. Det var en rigtig dejlig oplevelse at se åbne butikker og glade mennesker i gadebilledet. Der er hos de fleste mennesker behov for at vende tilbage til en problemfri hverdag, og byens butikker er dem, der er bedst til at visualisere positive begivenheder – og en tro på fremtiden. Åbn butikken, og gør kunderne glade. Alle bliver vindere. Byens borgere kan opleve glæden ved at se mennesker i gadebilledet – og åbne butikker. Butikkerne skaber salg og fungerer stadigvæk som arbejdsplads. Byen går fra at være ”død” og mennesketom til atter at være "levende” og aktiv. Er det at udvise dårligt samfundssind at holde sin butik åbent for salg – eller er det sund fornuft? Er det bedre at holde butikkerne lukkede og risikere at gå konkurs i juni måned fremfor at sikre overlevelsen ved at sælge til de kunder, der gerne vil købe? Danskerne kan sagtens tilpasse sig en situation, der gør det nødvendigt at opføre sig på en anden måde end tidligere, og man kan sagtens selv finde ud af at vise det hensyn, der er nødvendigt. Detaillisterne kan sagtens finde ud af at holde deres butikker åbne og samtidig ”hjælpe” kunderne til udvise de nødvendige hensyn. Et nedlukket Danmark over en længere periode fører til en ny ”istid”. De detaillister, der holder deres butikker åbne for salg, gør os alle en stor tjeneste. Glade mennesker i gadebilledet gør hverdagen festligere for alle – derfor er det en god ide at holde butikkerne åbne for salg. At skulle vente hele eller halve år på en normalisering ødelægger alt for den private sektor, og det er jo, når alt kommer til alt, den private sektor, der skaber forudsætningerne, for at Danmark er et velfærdssamfund. Lad os åbne butikkerne og bevise, at vi godt kan tage hensyn til hinanden uden at blive formanet herom af regeringens forskellige ministre. Det danske forår er skønt. Lad os komme ud og nyde det i fulde drag. Lad os få lov til at købe nyt forårstøj til garderoben.

Aarhus

Leder af daginstitution har travlt: Børnene er velkomne - forældrene skal nødigt indenfor

Aarhus

Ingen hjælp at hente: Lang næse til kulturens fyrtårne i Aarhus

Annonce