Annonce
Aarhus

Nye metoder giver bonus med tryk på

<p>LaserTryk.dk?s vækst viser, iværksætterne Anders Grønborg (til venstre) og Esben Mols Kabell har fundet en rigtig formel til at nytænke den pressede trykkeribranche. Pr-foto</p>

Den århusianske trykkerivirksomhed Lasertryk.dk er en succeshistorie uden lige. Også seneste regnskabsår gav et flot overskud.

Annonce

Den århusianske trykkerivirksomhed Lasertryk.dk er en succeshistorie uden lige. Også seneste regnskabsår gav et flot overskud.

LaserTryk.dk?s vækst viser, iværksætterne Anders Grønborg (til venstre) og Esben Mols Kabell har fundet en rigtig formel til at nytænke den pressede trykkeribranche. Pr-foto

Virksomheden på P. O. Pedersens Vej 26 i Aarhus Nord fortsætter med at købe andre virksomheder og konkurrenter op, og gennem bl.a. nye e-handelsløsninger sikrer den sig en markant organisk vækst både herhjemme og på de internationale markeder.

Det begyndte ganske simpelt for 17 år siden med en enkelt kopimaskine i en kælder i Aarhus Midtby, og siden har virksomheden år efter år præsteret vækst i både omsætning og antallet af medarbejdere.

Koncernen beskæftiger nu over 250 mennesker, indtjeningen vokser, og årets resultat på 12,5 millioner kroner er en stigning på næsten ti procent i forhold til 2014.

I 2015 købte Lasertryk.dk fire trykkerier, og partnerskaberne er med til at udvide kapaciteten.

»Opkøbene styrker vores position på markedet, og vi fortsætter med at konsolidere os. Undersøgelser viser, at omkring 80 procent af alle tryksager fortsat handles på mindre, lokale trykkerier og ikke hos onlinetrykkerier som os. Så potentialet for partnerskaber er stort,« fastslår Anders Grønborg, der sammen med Esben Mols Kabell har stiftet og leder Lasertryk.dk.

Ikke kun gennem opkøb sikrer Lasertryk.dk væksten. Virksomheden har opnået en organisk vækst på 13 procent på det danske marked.

Det er bl.a. lykkedes gennem et whitelabel-koncept, hvor Lasertryk.dk gratis stiller en moderne webbutik til rådighed for reklamebureauer, skiltefirmaer eller andre trykkerier. Dermed kan firmaerne i eget navn tilbyde hele Lasertryk.dk's brede sortiment.

»Whitelabel-konceptet og andre software- og e-handelsløsninger har givet os adgang til et helt nyt marked. Vi har nået en størrelse i Danmark, som gør det svært at fortsætte med samme organiske vækstrater. Til gengæld er der et stort vækstpotentiale i Sverige og Norge,« fortæller Anders Grønborg.

Det er i datterselskaberne i broderlandene, væksten går hurtigst. I det norske Lasertrykk.no AS var den organiske vækst på 40 procent, mens Lasertryck.se AB i Sverige voksede med 30 procent.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce