Annonce
AGF

OB-profil taler med Randers og AGF

OB's Mathias Greve har sin klare styrke i det offensive spil. Vendinger, teknik og blik for spillet er i den skarpe afdeling. Og nu er Greve nået en alder, hvor han skal prøve at etablere sig som fast superliga-spiller. Her ses fynboen i aktion mod FC Midtjylland i april sidste år. Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix)
OB-midtbanespilleren, der ikke er med i flyet til træningslejren i Tyrkiet, forhandler med de to jyske Superliga-klubber, melder kilder til Sport Fyn. Kontrakten med OB løber frem til sommeren 2021.

FODBOLD: OB's offensive midtbanespiller Mathias Greve er ikke rejst med flyet fra Hamburg til træningslejren i Tyrkiet her mandag middag, fordi han har fået lov til at forhandle med andre klubber.

Og Greve er allerede i gang med konkrete forhandlinger, og det handler om de to jyske rivaler Randers og AGF, erfarer Sport Fyn.

Greve, 24, har en kontrakt med OB frem til sommeren 2021, men da den egen-producerede spiller ikke har været i stand til at etablere sig i startopstillingen, giver det mening for begge parter, at han søger andre baner for at fremme karrieren, og samtidig får OB sluppet en lønpost i en periode, hvor der også kommer nye giraffer ind i stalden.

Mathias Greve har generelt været inde i truppen og har ofte været en stærk indskifter, fordi han med sin dynamiske og kreative stil er god til at skabe chancer for medspillerne, når der rykkes direkte mod straffesparksfeltet, og han tiltrækker sig modspillernes opmærksomhed. Derfor har Greve spillet en lang række kampe for OB - dog ofte som indskifter - og han er generelt værdsat af tilhængerne, som altid her set en energisk og offensivt målrettet Greve i aktion.

Annonce

Eftertragtede offensiv-folk

Og da offensivt orienterede spillere altid en eftertragtet vare, er det muligt, at enten AGF eller Randers slår til.

En anden mulighed ville være eksempelvis Vejle, der er favorit til oprykningen fra 1. division og generelt står for samme tekniske stil som Greve.

Der kan være tale om enten et salg fra OB til en af klubberne, eller en lejeaftale.

Både AGF og Randers kan spekulere i, at der er et stort marked for offensive spillere, så der på et tidspunkt kan blive tale om et videresalg af Greve - hvis han ellers slår endnu mere til i den videre karriere.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Millionindsprøjtning til århusianske daginstitutioner: 75 pædagoger kan ansættes

Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

Overblik over stjerner og andre priser: Sådan gik det Aarhus ved Michelin-uddelingen

Aarhus

'Daniel fra Rigspolitiet' ville hjælpe 59-årig med banklån: Men den hoppede offeret ikke på

Annonce