Annonce
112

Odder-drenge følte sig truet af maskerede unge med kniv

Østjyllands Politi satte lørdag aften efter Letbanen for at fange de gerningsmænd, som angiveligt havde taget toget ud af Odder. Det lykkedes dog ikke at få fat i dem. Arkivfoto
Østjyllands Politi efterlyser vidner, som lørdag aften så en gruppe på otte-ti drenge, som først truede lokale drenge og siden slap væk ved at tage Letbanen.

Odder: Det lykkedes ikke Østjyllands Politi ikke at få fat i den gruppe på otte-ti drenge, som lørdag aften hoppede på Letbanen i Odder efter at have både truet en gruppe lokale drenge samt stjålet og ødelagt en scooter.

Det fortæller pressemedarbejder hos politiet, Janni Lundager.

- Vi fik klokken 22.02 en anmeldelse om, at en gruppe udenbys drenge havde stjålet en scooter og siden smidt den på stisystemet ved Odder Park Hotel. Anmelderne fortalte også, at gerningsmændene angiveligt skulle have været maskerede og have truet de lokale drenge med knive. Men da vi ankom til stedet, var de udenbys drenge hoppet på Letbanen, fortæller pressemedarbejderen.

Selv om Østjyllands Politi fulgte efter Letbanen for at pågribe de unge gerningsmænd ved næste stop, lykkedes det ikke at fange dem. Ifølge Janni Lundager Formentlig, fordi de stod af i Tranbjerg og forsvandt ud i natten.

Østjyllands Politi hører meget gerne fra personer, som har været vidne til, hvordan de udenbys drenge har truet drengene fra Odder. Politiet kan træffes på 114.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce