Annonce
Aarhus

Overskud tredoblet: Aarhus-brødre fra Løvens Hule brager frem

De enæggede tvillinger Kasper og Mikkel Dissing har fuld fart på forretningen, som sidste år tredoblede sit overskud. Foto: DR
Pengene ruller ind for de århusianske tvillinger bag urvirksomheden Ditur.dk. Tidligere på året blev de kendt i programmet "Løvens Hule", og siden er omsætningen kun gået opad.
Annonce

AARHUS: Det går strygende for det unge iværksætterpar bag virksomheden Ditur.dk.

Det viser regnskabet for 2019, som afslører et overskud, der er tredoblet i forhold til året før.

Ditur.dk, som er ejet af tvillingebrødrene Kasper og Mikkel Dissing, der er født og opvokset i Højbjerg, kom ud af 2019 med et samlet overskud på cirka 3 millioner kroner, mens det året forinden endte på lige under 1 million kroner.

Et fremragende julesalg er en del af årsagen, lyder forklaringen fra brødrene, der fordoblede bruttofortjenesten fra 2,5 millioner til 5,2 millioner kroner.

- Det er et super positivt resultat, men vi har begge fødder plantet på jorden. De penge, vi har tjent, skal geninvesteres til at prøve forretningen af på nye markeder. Først på efteråret går vi efter at indtage et land i Østeuropa og et land i Skandinavien, siger Kasper Dissing til Århus Stiftstidende.

Annonce

Boost fra "Løvens Hule"

De unge brødre startede deres virksomhed fra bunden på drengeværelset i Højbjerg tilbage i 2014 og kulminerede, da de blev overøst af interesse og bud fra fire af fem løver i DR-succesen "Løvens Hule", som blev vist i januar.

Det var en stor succes for Ditur.dk at være med i "Løvens Hule", hvor Jacob Risgaard (tv.) og Jesper Buch (th.) kom med i ejerkredsen. Foto: DR

Det endte med, at Dissing-brødrene fik Jesper Buch og Jacob Risgaard med i firmaet, da de købte 7,5 procent af virksomheden for 600.000 kroner hver.

- Da vi stod foran løverne, sagde vi, at vi regnede med 2,2 millioner kroner efter skat, så det er fedt at kunne overgå det, siger Kasper Dissing.

Annonce

Op og ned med corona

Men kort efter at de to stiftere af Ditur.dk blev landskendt på tv, ramte coronaen, og det gav i første omgang udfordringer for de høje ambitioner.

- Første konsekvens var, at omsætningen dykkede. Man kunne fornemme en nervøsitet i kunderne, og ure og smykker er ikke det første, man tænker på i en krise.

Men siden vendte den kortvarige nedgang til optur, og man er nu tilbage og mere til.

- Da nedlukningen kom, og butikker og storcentre lukkede, mærkede vi en adfærdsændring, hvor kunderne viste stor købevillighed til produkter på nettet, siger Kasper Dissing.

Ditur.dk har hovedsæde i Hasselager, hvor man også har et showroom til de over 1.500 ure, som man lige nu har til salg.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

TV2 indgår forlig om video fra Aarhus: Ekstra Bladet får lov at beholde omstridte optagelser

Aarhus

Ministerens opråb til AGF og andre Superligaklubber: Planlæg som om alting bliver godt

Annonce