Annonce
Sport

Palermo tvangsnedrykkes til Serie D efter langtrukken sag

Den italienske klub Palermo bliver tvangsnedrykket til Serie D på grund af økonomisk og ledelsesmæssigt rod.

Den italienske klub Palermo bliver tvangsnedrykket til Serie D, den fjerdebedste italienske række.

Det skriver Det Italienske Fodboldforbund (FIGC) på sin hjemmeside ifølge bold.dk.

Venezia overtager Palermos plads i Serie B i den kommende sæson.

Nedrykningen sker som følge af økonomisk og ledelsesmæssig rod i klubben, men hele sagen har været en langtrukken affære.

Palermo endte på tredjepladsen i Serie B i den forgangne sæson og skulle derfor spille playoffkampe om oprykning til landets bedste række.

Men en afgørelse fra FIGC sendte i stedet den sicilianske klub i den tredjebedste fodboldrække, Serie C.

Den beslutning appellerede Palermo og endte med at vinde appelsagen i slutningen af maj. I stedet for nedrykning blev holdet fratrukket 20 point og sluttede dermed på 11.-pladsen i Serie B.

Desuden skulle klubben betale en bøde på 500.000 euro - svarende til omkring 3,7 millioner kroner.

Men fredag besluttede FIGC så, at klubben alligevel skal tvangsnedrykkes - denne gang til Serie D - da klubben ikke har overholdt deadline for finansielle garantier.

Hele sagen sker som følge af økonomisk og ledelsesmæssig rod i klubben.

- Klubben er blevet sanktioneret for en række ledelsesmæssige uregelmæssigheder af tidligere ledere, lød det fra FIGC ifølge Reuters, da den første dom faldt over klubben i sagen.

Klubbens forrige ejer var Maurizio Zamparini, og han solgte klubben i december i fjor til en britisk kapitalgruppe for ti euro.

Tre måneder senere blev ejerskabet af Palermo overført til to af Zamparinis samarbejdspartnere, men i starten af maj blev klubben så overtaget af det italiensk baserede selskab Arkus Network.

I 2017 blev et salg af klubben til den amerikanske forretningsmand Paul Baccaglini afvist af Zamparini, fire måneder efter at betingelserne for handlen var indgået.

Maurizio Zamparini har været i spidsen for Palermo i 16 år, og i den periode har over 40 trænere været i klubben.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Parkering i Skejby: Gylden mulighed for at få parkering til at fungere

En arbejdsplads med næsten 9.734 medarbejdere samlet på et areal, der svarer til cirka 500 parcelhusgrunde. Det er ikke svært at forestille sig, at det vil give problemer på mange forskellige områder. Men når det drejer sig om selve en af grundpillerne i vores velfærdssamfund; nemlig et sygehus, så tillader vi faktisk ikke, at der er alt for mange problemer. Så forventer vi - alle vi skatteborgere - at tingene bare kører efter en snor, der hverken knækker eller flosser det mindste. Men sådan er det selvfølgelig ikke i virkelighedens verden og slet ikke, når sygehuset er Aarhus Universitetshospital, der siden den tankemæssige fødsel har oplevet at få fjernet millioner og atter millioner af kroner, så det har meget svært ved at leve op til betegnelsen et supersygehus. Aarhus Universitetshospital er ét af de absolut bedste sygehuse i Danmark med nogle af de absolut bedste indenfor deres fag og specialer. Ingen tvivl om det. Men de senere år har Aarhus Universitetshospital fået et ry for også at være mangelfuldt og problemfyldt. Ikke på grund af personalet, men på grund af en økonomi og nogle økonomiske krav fra stat, der gør, at der alt for ofte har været sparerunder, nedskæringer og omorganiseringer. Samtidig har hospitalet kæmpet for at blive færdigbygget med de forsinkelser og fejl, som - desværre - alt for ofte er på store byggerier i Danmark. Nu står sygehuset færdigbygget, men der er stadig mulighed for forbedringer. Især på parkeringsområdet, som vi beskrev i mandagsudgaven af Århus Stiftstidende. Det har sygehusets ledelse, Region Midtjylland og Aarhus Kommune endelig erkendt og har derfor bedt konsulentvirksomheden Cowi om at udtænke noget bedre og langt mere funktionelt end det eksisterende. Som en - heldigvis - sjælden bruger af Aarhus Universitetshospital er det ikke svært at pege på skiltningen, som et forbedringspunkt. Ikke så meget antallet af skilte, mere størrelse og selve indholdet. Som ansat ved man godt, hvor man skal hen. Som indlagt er det mere eller mindre ligegyldigt, da andre oftest afleverer én. Som pårørende og gæst er man straks mere udfordret. Men hospitalet er førdigbygget og parkeringspladserne er lavet, så nu kan Cowi studere det adfærdsmønster, vi bilister har, når vi ankommer til et sygehus. Cowi har alle muligheder for at lave en analyse, der helt ned til de enkelte pladser kan optimere det for både ansatte og pårørende, så begge grupper får optimale parkeringsforhold tæt på supersygehuset. Alt andet vil være ærgerligt.

Danmark

Anden brøler fra myndighederne: Derfor må udskældt omskæringlæge fortsætte

Annonce