Annoncørbetalt indhold

Passer du på dine data på internettet?

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Internettet bliver ofte anset som værende et imperium bygget bestående af data, viden og kommunikation. Nogle ville mene, at internettet har været den største brik i den udviklende globalisering på verdensplan. Selvom internettet er et sted med masser af muligheder, findes der dog stadig folk, som udnytter internettet til mindre behagelige ting.

  • Alle kan lave hjemmesider

Før i tiden skulle man have en god teknisk forståelse eller ansætte en, som kunne lave en god hjemmeside for en. Dette er dog ikke længere gældende i dagens verden, da stort set alle mennesker i dag kan lave en velfungerende, som ser godt ud.

Fremfor at skulle kode sig i CSS og HTML kan man i stedet bruge det man kalder en page-builder og trække bokse med billeder, tekster, knapper og lignende. Dette har fjernet størstedelen af det tekniske aspekt af simple hjemmesider.

I starten har dette være meget positivt, da det har åbnet internettet op for mange flere private sider og hjemmesider for små til mellemstore erhvervsdrivende. Dog har det også haft store konsekvenser, da IT-sikkerheden er blevet markant forværret.

  • Hvordan er IT-sikkerheden blevet forværret?

Teknologien har de seneste år udviklet sig for IT-sikkerhed og er blevet meget bedre i forhold til fortidens standarder. Derfor skulle man tro, at alt nu var godt, men det er det faktisk ikke helt. I takt med at sikkerhedsteknologien har udviklet sig, så har folk med ondsindede intentioner også udviklet flere teknologier til at stjæle dine data, forfalske diverse hjemmesider og lignende tricks.

Eftersom alle i dag kan lave en hjemmeside, så er der også markant flere hjemmesider, som i dag har ikke har en person med stor forståelse for hjemmesidesikkerheden. Dette kan gøre mange af hjemmesiderne sårbare for hackerangreb og derfor gøre, at alt information mistes til en hacker.

  • Hvordan kan man være mere sikker på internettet?

I dagens Danmark har den teknologiske sikkerhed også udvikler sig, men dette har i flere tilfælde ikke været nok. Derfor er der løbende lavet flere tiltag, som skal sikre danskerne en bedre trivsel på internettet. Et eksempel på dette kunne være Sikkerhedsmærket.dk, som fortæller følgende:

”Vi ønsker at skabe tryghed for forbrugere og hjemmesideejere. Det er rart at kunne surfe og handle på nettet med ro i maven uden at skulle bekymre sig for at lide økonomisk tab eller få stjålet sine personlige oplysninger." fortæller Emil Jørgensen.

Emil fortsætter "Etisk og korrekt dataanvendelse er et krav og i stigende grad en klar forventning fra forbrugernes side. Derfor kan det koste på bundlinjen, hvis hjemmesideejere og webshops ikke tager dataansvarlighed seriøst” Sikkerhedsmærket er en certificering, som er med til at øge standarden og kravene til diverse danske virksomheder.

Udover at følgende diverse sikkerhedsmærker, som overstående eksempel vil vi råde folk til at tænke fornuftigt når man bevæger sig rundt på internettet. Hvis man ikke kan finde meget information om ejeren på hjemmesiden, så er det også er rødt flag. Hvis du derimod heller ikke kan finde mere information om hjemmesiden på fx anmeldelsessider, sociale medier og lignende, så er der måske noget som ikke stemmer overens.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.