Annonce
Sport

Pochettino: Eriksen kan have spillet sin sidste kamp

Peter Nicholls/Reuters
Midt i transferspekulationer startede Christian Eriksen på bænken i Tottenhams nederlag til Newcastle søndag.

Tottenhams manager, Mauricio Pochettino, siger, at han ikke ved, om Christian Eriksen er blevet solgt, når Tottenham skal spille igen i næste weekend.

- Vi må se, hvad der sker. Det er ikke nogen nem situation. Vi ved, at det kan gøre truppen nervøs, men om ti dage (når transfervinduet lukker, red.) er det slut, siger Pochettino til det britiske medie BBC.

Den danske offensive midtbanespiller startede for anden gang i tre kampe på bænken for Tottenham i nederlaget på 0-1 til Newcastle søndag.

Christian Eriksens kontrakt med Tottenham udløber til sommer næste år, og danskeren har selv udtalt, at han godt kunne bruge en ny udfordring.

Det engelske transfervindue lukkede 8. august, men det spanske og italienske transfervindue lukker først 2. september.

Derfor kan den spanske storklub Real Madrid, der længe har været favorit til at købe Eriksen, eller Juventus, som også har været nævnt som en mulighed, stadig nå at byde på danskeren.

Pochettino har udtalt, at han forventer et bud inden 2. september.

Det kan være årsagen til, at Eriksen i to ud af de første tre kampe i Premier League er startet på bænken.

Pochettino måtte efter nederlaget til Newcastle forsvare, at han havde valgt at bænke Eriksen fra start.

- Når man taber, er de spillere, man har bænket, de bedste.

- Med Christian vinder og taber vi kampe. Hvis vi havde vundet, havde ingen talt om det.

Tottenham møder - med eller uden Eriksen på holdet - Arsenal på udebane 1. september.

/ritzau/

Annonce
Pochettinos citater til BBC
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

To lokale restauranter var samlet til Michelin-aften: - Vi er glade for udmærkelsen, nu går vi efter en stjerne næste år

Aarhus

Eksperter om Michelin-uddeling: Aarhus bør være særligt skuffet

Annonce