Annonce
Aarhus

Rasende kunde kunne ikke finde småkagerne: Endte med at smide sten gennem ruden

Fakta i Frydenlund Centret var mandag formiddag udsat for hærværk, da en rasende kunde smed en sten gennem ruden. Foto: Axel Schütt
Østjyllands Politi efterlyser Fakta-kunde, der mandag formiddag af ukendte årsager endte med at smide sten gennem ruden i Frydenlund Centret.

AARHUS: Et stort brag og et hul i ruden.

Det ventede pludseligt personalet i Fakta i Frydenlund Centret mandag formiddag.

Kort inden, klokken 11.49, havde en mand henvendt sig til personale for at finde ud af, hvor man gemte småkagerne. Manden købte nogle varer, men blev af ukendte årsager meget vred og forlod butikken, fortæller Østjyllands Politi.

Det var her, at personalet hørte et stort brag, og da de gik hen til det sted, hvor lyden var kommet fra, kunne de se, at der lå en sten på gulvet, og at der nu var hul i ruden ud mod parkeringspladsen.

Personalet havde ikke selv set, hvem der havde kastet stenen, men en kunde i butikken fortalte, at stenkasteren var identisk med den mandlige kunde, der netop havde forladt butikken. En mand, som nu er efterlyst.

Manden beskrives som:

  • Mellemøstlig af udseende
  • 25-30 år gammel
  • Almindelig af kropsbygning
  • Mørk i huden og med sort, kort hår
  • Nedsat funktionsevne i venstre arm og venstre ben
  • Var iført en sort jakke med grå krave, hvid t-shirt med to røde striber og en blå stribe på brystet, sorte joggingbukser med hvidt bånd langs ydersiden og sorte sko

Mandens signalement blev sendt rundt til alle patruljer, men det lykkedes ikke politiet at finde ham mandag. Man hører derfor gerne fra vidner eller andre, der kan have oplysninger om, hvem manden er.

Politiet kan kontaktes på telefon 114.

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Århusiansk syrienkriger anholdt ved ankomst til Danmark

Læserbrev

Læserbrev: Socialdemokratiet vil gerne være med

Socialdemokratiet ønsker naturligvis at være med til at præge udviklingen i Odder Kommune. Derfor er vi også næsten hvert år med i budgetforlig. Desværre ikke i år. Det, der skiller, er især grønthøstermetoden forklædt som "hverdagseffektiviseringer", manglende satsning på grøn og bæredygtig udvikling og detailstyring på fagområderne. Med detaljerede retningslinjer og puljer udstråler budgetforliget desværre mistillid til medarbejderne. Det er New Public Management og djøfisering, når det er værst. Hverdagseffektiviseringerne, puljerne og flere eksempler på beslutninger, der ikke føres ud i livet, tegner et billede af en kommune, der er ved at gå i stå. Politikere, der ikke tager ansvar for udviklingsretningen. Og ikke tager ansvar for at rette økonomien op i tide. Ved sidste års budgetlægning blev det vedtaget, at der skulle udarbejdes et udviklingskatalog over mulige smarte investeringer/besparelser. Det er ikke udarbejdet. Ved 2. behandling af budgettet argumenterede borgmesteren for, at der ikke er afsat nye penge til energibesparende foranstaltninger, fordi penge i sidste års budget ikke er brugt. Eksempler blandt flere på manglende tempo og vilje til at udføre byrådets beslutninger. Det hjælper ikke at give forvaltningen skylden, ansvaret ligger entydigt hos borgmesteren. Manglerne i forhold til grøn og bæredygtig udvikling har fået mindre opmærksomhed. Lone Jakobi trak forskellen op således: "Sølle halvanden millioner kroner har I fundet til grøn og bæredygtig omstilling i Odder Kommune - over fire år! (...) Men derfra, da finder I ingenting. Som i absolut ingenting. Og I stopper endda det vigtige arbejde med energirenoveringer." Til sammenligning har Socialdemokratiet i sit budgetforslag fundet otte millioner kroner. Socialdemokratiet vil gerne tilbage til samarbejde over midten. Men det forudsætter, at borgmesteren leverer på byrådets beslutninger og herunder ikke mindst det omstillingskatalog, som også hans forligspartnere har bestilt. Der er brug for seriøs prioritering og handling, hvis vi skal rette op på både økonomi og kernevelfærd og samtidig bidrage til en grøn og bæredygtig udvikling.

Annonce