Annonce
Aarhus

Rasende kunder advarede mod århusiansk web-butik: Nu gør Trustpilot det samme

Ikke nok med at Østjyllands Politi og Forbrugerombudsmanden efterforsker den århusianske netbutik, Styled.dk - nu blinker advarselslamperne også hos Trustpilot. Foto: Trustpilot
Østjyllands Politi efterforsker i øjeblikket netbutikken efter, at 18 kunder meldte firmaet fra Højbjerg til politiet.

AARHUS: Kære Trustpilot-brugere,

Vi har opdaget, at dette firma har rapporteret anmeldelser på en partisk måde, for eksempel ved systematisk at rapportere alle eller de mest negative anmeldelser og / eller gentagne gange rapportere anmeldelser, der ikke er i modstrid med vores brugervejledninger. Denne type rapporteringsadfærd krænker Trustpilots virksomhedsretningslinjer.

Sådan lyder beskeden i en gul advarselsbjælke, når man på Trustpilot søger efter den århusianske net-butik Styled.dk med adresse i Højbjerg. På Trustpilot kan man anmelde webbutikker, ligesom man kan undersøge andres anmeldelser, inden man selv beslutter, om man vil købe.

Den seneste gule advarsels-bjælke, der blinker ud for net-butikken, er da også blot en i rækken af mange, da net-butikken med adresse i Højbjerg i forvejen bliver efterforsket af Østjyllands Politi, ligesom Forbrugerombudsmanden er lige på trapperne med en reaktion, efter at have modtaget 23 klager vedrørende Aarhus-butikken.

- Normalt når vi modtager en sag, behandler vi dem løbende og tager så eventuelt kontakt til virksomheden. Men her, hvor vi kunne se, at der var temmelig mange sager i samme sagskompleks, har vi valgt at samle dem i en pulje og behandle dem sammen. Vi har endnu ikke haft kontakt til virksomheden, men jeg kan sige, at vi er klar til ekspedition i løbet af kort tid, sagde Carsten Strøyer, jurist hos Forbrugerombudsmanden, tidligere til Århus Stiftstidende.

Århus Stiftstidende har løbende forsøgt at få en kommentar fra Styled.dk vedrørende Østjyllands Politis efterforskning og klagerne hos Forbrugerombudsmanden. Men net-butikken er ikke vendt tilbage.

Annonce

Fik fjernet negative anmeldelser

En af de kunder, der har anmeldt Styled.dk på Trustpilot, er Nikolai M. fra Aarhus.

Han bestilte en jakke fra det amerikanske mærke Shadez New York i slutningen af april og måtte rykke for varen, der dukkede op i maj på trods af, at der stod 24 timers levering.

- Det er nærmest umuligt at komme i kontakt med butikken. Jeg sendte en rykker-mail til dem flere gange, og hver gang fik jeg samme standardsvar; "Der er godt nyt, du vil modtage din vare om 2-3 dage". Da jakken så endelig kom, var det en billig "kopi-vare", hvor der står Fashion Jeans i nakkemærket i stedet for Shadez, og vaskeanvisningen er på kinesisk. Jeg sendte ikke jakken retur, da jeg på det tidspunkt ikke gad bruge mere tid på firmaet. I stedet skrev jeg en kritisk anmeldelse på Trustpilot, sagde Nikolai M. til Århus Stiftstidende i juli.

Den fik dog ikke lov til at blive liggende længe, da Trustpilot fjernede den.

- Netbutikken anmeldte mig, og så fjernede Trustpilot min anmeldelse, indtil jeg kunne fremsende en faktura på, at jeg faktisk havde handlet med butikken. På den måde kan en butik få fjernet mange af de negative anmeldelser, for hvor mange kunder gider lige bruge tid på at scanne og sende en faktura. Jeg gjorde, fordi jeg var så rasende over, at netbutikken skriver fem stjerner på Trustpilot på deres hjemmeside, når realiteten er, at de kun har tre stjerner på Trustpilot, sagde Nikolai M.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Ligaens eneste sjællandske hold kommer på besøg: Århus er storfavoritter

Indland

Henriette Zobel er død 

Annonce