Annonce
Aarhus

Se alle billederne: Aarhus festede med TV-2 og gæster til festugens uofficielle åbning

Tina Dickow var gæst under TV-2s koncert ved den uofficielle åbning af Aarhus Festuge. Foto: Michael Svenningsen
Danmarks kedeligste orkester fik selskab af Tina Dickow, Marvelous Mosell, Bogfinkevej og det lokale pigekor Eve til tyvstarten på Aarhus Festuge.

AARHUS: Fredag aften åbner dronning Margrethe Aarhus Festuge helt officielt. Men allerede torsdag aften blev den tyvstartet med TV-2s koncert i Byparken.

Drypvist i løbet af aftenen fik Aarhus-bandet besøg af musikalske venner på scenen.

Aftenens første gæst var Tina Dickow, som Steffen Brandt flere gange har optrådt sammen med ved tidligere lejligheder.

Senere gjorde den danseglade rapper Marvelous Mosell bandet selskab på scenen i Byparken.

Opvarmningsbandet Bogfinkevej havde gemt deres hit "Iben Hjejle" til koncerten med TV-2, inden det uofficelle startskud blev rundet af med det lokale pigekor Eve fra Egaa.

Annonce
Steffen Brandt ledte publikum sikkert gennem den uofficielle åbning af festugen. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 havde inviteret gæster med til koncerten i Byparken. Foto: Michael Svenningsen
Mange århusianere havde fundet vej til Byparken for at tage del i den uofficielle åbning af festugen. Foto: Michael Svenningsen
Flere generationer tog del i den uofficielle åbning af festugen. Foto: Michael Svenningsen
Mange århusianere havde fundet vej til Byparken for at tage del i den uofficielle åbning af festugen. Foto: Michael Svenningsen
Mange århusianere havde fundet vej til Byparken for at tage del i den uofficielle åbning af festugen. Foto: Michael Svenningsen
Mange århusianere havde fundet vej til Byparken for at tage del i den uofficielle åbning af festugen. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 koncert til festugens uofficielle åbning. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 koncert til festugens uofficielle åbning. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 koncert til festugens uofficielle åbning. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 koncert til festugens uofficielle åbning. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 koncert til festugens uofficielle åbning. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 koncert til festugens uofficielle åbning. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 koncert til festugens uofficielle åbning. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 koncert til festugens uofficielle åbning. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 koncert til festugens uofficielle åbning. Foto: Michael Svenningsen
Tina Dickow var gæst under TV-2s koncert ved den uofficielle åbning af Aarhus Festuge. Foto: Michael Svenningsen
Tina Dickow var gæst under TV-2s koncert ved den uofficielle åbning af Aarhus Festuge. Foto: Michael Svenningsen
Tina Dickow var gæst under TV-2s koncert ved den uofficielle åbning af Aarhus Festuge. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 koncert til festugens uofficielle åbning. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 koncert til festugens uofficielle åbning. Foto: Michael Svenningsen
Tina Dickow var gæst under TV-2s koncert ved den uofficielle åbning af Aarhus Festuge. Foto: Michael Svenningsen
Tina Dickow var gæst under TV-2s koncert ved den uofficielle åbning af Aarhus Festuge. Foto: Michael Svenningsen
Tina Dickow var gæst under TV-2s koncert ved den uofficielle åbning af Aarhus Festuge. Foto: Michael Svenningsen
Bogfinkevej vendte tilbage som gæster under TV-2s koncert. Foto: Michael Svenningsen
Det lokale pigekor Eve sluttede aftenen af i Byparken. Foto: Michael Svenningsen
Det lokale pigekor Eve sluttede aftenen af i Byparken. Foto: Michael Svenningsen
Det lokale pigekor Eve sluttede aftenen af i Byparken. Foto: Michael Svenningsen
Det lokale pigekor Eve sluttede aftenen af i Byparken. Foto: Michael Svenningsen
TV-2 koncert til festugens uofficielle åbning. Foto: Michael Svenningsen
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Elever på nedskæringstruet gymnasium strejker: Vi håber at de kan se at det er forkert

Læserbrev

Læserbrev: Østjyderne taber på regeringens manglende ambitioner for infrastrukturen

Trængselsproblemerne på det østjyske vejnet er til at tage og føle på. For østjyderne betyder det, at køkørsel dagligt frarøver dem tid, som kunne have brugt meget bedre med familien eller på arbejdet. For de østjyske virksomheder skader trængselsproblemerne mulighederne for at skabe vækst – tid er, som bekendt, penge. Det er med andre ord en fuldstændig uholdbar situation. Både for østjyderne og de østjyske virksomheder, men også for samfundet i sin helhed, fordi vi går glip af vækst og arbejdspladser. Køkørslen koster nemlig et samfundsøkonomisk tab på over 20 milliarder kroner om året. Penge, der kunne have været brugt til vores fælles velfærd og på en fortsat ambitiøs grøn omstilling. Der er behov for en ambitiøs infrastrukturplan, som kan sætte ind, der hvor trængselsproblemerne er størst. Et behov, som altid har haft høj prioritet i Venstre. Sidste år var vi med til at lande en ambitiøs infrastrukturaftale, og i Østjylland bragte aftalen gode nyheder. For med planen skulle E45 udvides både på strækningen mellem Aarhus S og Aarhus N med anlægsstart allerede i 2021 og på strækningen mellem Vejle og Skanderborg S med anlægsstart i 2023. Dertil kom kapacitetsforbedringer på rute 26 og udbygning af rute 15 og en enighed blandt aftaleparterne om at prioritere en fortsat udbygning af E45 fra Aarhus og op mod Randers i en kommende flerårig plan. Samlet set et løft af infrastrukturen i Østjylland på 6,3 milliarder kroner. Ja, faktisk kunne vi næsten ikke få armene ned. Men lykken var kortvarig. Under valgkampen måtte man forstå på Socialdemokratiet, at også de havde store ambitioner om at investere i infrastrukturen. Der var nærmest ingen grænser for, hvor mange vejprojekter, som skulle igangsættes, og det kunne kun gå for langsomt. Derfor må det også undre de østjyske vælgere, at regeringen - med transportminister Benny Engelbrecht i spidsen - i sommer besluttede at skrotte den infrastrukturaftale, som den tidligere regering forhandlede på plads. Man fandt fra regeringens side, at der var behov for at starte helt forfra med et såkaldt blankt kanvas. Og blankt er det til stadighed. Nu er der gået et halvt år, og der er endnu ikke indkaldt til forhandlinger. Transportministeren vil end ikke sætte noget konkret tidsperspektiv for, hvornår forhandlinger skal gå i gang. I værste fald skal vi helt frem i 2022. Det er dybt problematisk, at regeringen hænger i bremsen. Der er store infrastrukturelle udfordringer nu og her, og der er behov for investeringer nu. Vi kan ikke vente til 2021, 2022 eller senere. Så kære regering, lad os nu komme i gang med forhandlingerne, så vi kan få de nødvendige investeringer på plads.

Kultur For abonnenter

Krig og nye gæster påvirker hverdagen på Badehotellet: Sæson 7 balancerer fermt mellem feelgood og mere alvorsfulde takter

Annonce