Annonce
Kultur

Så skal der planlægges: Spilleplanen for Northside er klar

Der bliver sikkert godt fyldt op foran scenerne igen i år. Og nu kan du få overblikket over, hvem der spiller hvor og hvornår. Foto: Axel Schütt

AARHUS: 6.-8. juni er der igen musik på pladsen ved Ådalen i Åbyhøj, når årets Northside åbner dørene - i øvrigt for 10. år i træk - og nu er spilleplanen klar. Blandt navnene er Alice In Chains, The Streets, Benal, Saveus og Aarhus-navne som Gnags og L.O.C., og nu kan du altså begynde at planlægge dine dage på festivalpladsen, uanset om du er til hip hop eller grunge.

Du kan se hele listen herunder. For Northside-debutanter og en god ordens skyld skal det lige nævnes, at Red Stage er den lille scene, mens Blue og Green Stage er de store scener i hver sin ende af pladsen.

Annonce

Torsdag

  • 14.00: Hop Along (Blue Stage)
  • 14.15: Pond (Red Stage)
  • 15.15: Tove Lo (Green Stage)
  • 16.30: Phlake (Blue Stage)
  • 16.30: Cautious Clay (Red Stage)
  • 17.45: Alice In Chains (Green Stage)
  • 19.00: Foals (Blue Stage)
  • 19.00: Masego (Red Stage)
  • 20.15: The Streets (Green Stage)
  • 21.45: Khalid (Blue Stage)
  • 21.45: Kaytranada (Red Stage)
  • 23.15: Tame Impala (Green Stage)

Fredag

  • 14.15: Alice Merton (Blue Stage)
  • 14.15: Jada (Red Stage)
  • 15.15: Michael Kiwanuka (Green Stage)
  • 16.15: Gnags (Blue Stage)
  • 16.30: Lydmor (Red Stage)
  • 17.45: Nas (Green Stage)
  • 19.00: L.O.C. (Blue Stage)
  • 19.00: Idles (Red Stage)
  • 20.15: Migos (Green Stage)
  • 21.45: New Order (Blue Stage)
  • 21.45: Saveus (Red Stage)
  • 23.15: Mark Ronson (Green Stage)
  • 01.00: Major Lazer (Blue Stage)
  • 01.00: Benal (Red Stage)

Lørdag

  • 14.05: Jonah Blacksmith (Red Stage)
  • 15.15: Bikstok (Green Stage)
  • 16.30: Barselona (Blue Stage)
  • 16.30: Novo Amo (Red Stage)
  • 17.45: First Aid Kit (Green Stage)
  • 19.00: Peter Sommer og Tiggerne (Blue Stage)
  • 19.00: Georgia (Red Stage)
  • 20.15: Keane (Green Stage)
  • 21.45: The Minds of 99 (Blue Stage)
  • 21.45: Kurt Vile & The Violators (Red Stage)
  • 23.15: Bon Iver (Green Stage)
  • 01.00: Suspekt (Blue Stage)
  • 01.00: The Blaze (Red Stage)
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Eksperter om Michelin-uddeling: Aarhus bør være særligt skuffede

Læserbrev

Læserbrev: Jeg vil kæmpe med næb og klør, for at Aarhus aldrig får mere letbane

Helge Bay skriver 7. februar i et læserbrev, at letbanen er på vej til at blive en succes. Jeg spørger: Hvor? Letbanen er en katastrofe og en århushistorie af dimensioner. Og den bliver ikke en mindre katastrofe fremover. I Aarhus afskaffede man sporvognen i 1971. Faktisk havde man allerede nedlagt den første sporvogn, der var i drift fra 1884-1895. Hvorfor vil man ikke lære af sine fejl? Letbanen er et prestigeprojekt, som på ingen måde er designet til den trafik, som Aarhus har, og Aarhus får i fremtiden. Letbanen/sporvognen gav mening for 50 år siden, og før det, da færre havde biler, og færre mennesker boede her. Men Aarhus er en vikingeby. Byen er bygget op om, at gaderne skal være smalle, fordi man ikke havde brug for mere plads, da der var hestevogne til. Letbanen fejler også, ved at den overhovedet ikke fragter det antal passagerer, man havde forventet. Hvorfor? Fordi, som undersøgelserne også sagde, inden man byggede den, så flytter den under én procent af bilister over i kollektiv trafik. Til gengæld har letbanen været en direkte årsag til lukning af utallige busruter i de små byer og forstæder i Aarhus og opland. Derudover glemmer Helge Bay fuldstændig finansieringen. Hvem skal betale? Inden den første centimeter af letbanens etape 2 er lagt, koster det mindst 655 millioner kroner til omlægning af varmerør mm. Det kan man få rigtig mange busser for. Det smarte ved busser er også, at man kan flytte ruten, så den giver mening. Og så er de betydeligt nemmere at sætte i drift. Letbanen fylder alt for meget. Hvorfor skal den køre igennem det mest trafikerede kryds i Aarhus - krydset Nørreport/Kystvejen? Herfra kommer bilister fra færgen, Randersvej, Kystvejen og den nordlige del af Aarhus, samt fra midtbyen. Og så også en letbane? Det er helt tabt. Hvordan Helge Bay kalder en sporvogn for en "ny trafikløsning", er mig også en kæmpe gåde. Som sagt nedlagde vi den i 1971. Og så køber jeg ikke argumentet med, at det er den eneste CO2-neutrale løsning. Så vidt jeg ved, findes der også elektriske busser. Alt det her gør, at letbanen skal droppes. Og så har jeg hverken nævnt problemerne med frosten, eller den evige udskydelse af åbningsdatoen. Letbanen er gammel vin på nye flasker. Vi har prøvet det før og lagde sporvognene ned af en årsag. Forhåbentlig er der kun få mennesker, der ønsker at ødsle pengene væk på et så udueligt projekt.

AGF

Efter aflysning i Superligaen: AGF besejrede AaB i træningskamp

Danmark For abonnenter

Tusindvis af borgere betaler allerede mere end gennemsnittet: Nu risikerer de højere skat efter udligningslussing

Aarhus

Cyklister må ud på omvej: Den århusianske 'cykelmotorvej' står flere steder under vand

Annonce